עקב האכילס של גוגל - מודעות הפירסום: המנייה צנחה ב-4.6%

(עדכון)סקר שערך מכון הסקרים לסקטור הטכנולוגי דיווח כי קטן מספר הגולשים אשר מקליקים על הפירסומים באתר החברה. הסקר אולם מעורר רגשות מעורבים בקרב האנליסטים אך המשקיעים ממהרים למכור
אילן קליקה |

מניות ענקית האינטרנט, GOOGLE, צנחו היום בכ-4.6% כתוצאה מפרסום נתונים המצביעים על ירידה במספר הגולשים אשר "מקליקים" על הבאנרים הפירסומיים באתר, המחוללים הכנסות עתק עבורה.

סקר שערך מכון הסקרים לסקטור הטכנולוגי, comScore, עורר את תשומת ליבם של לא מעט אנליסטים מודאגים, כי יתכן וענקית מנועי החיפוש תפספס את ציפיות השוק לרבעון הראשון של השנה. הדיווחים שלחו את מניותיה של גוגל לירידה של כ-33 דולר למחיר של 452.66 דולר למניה, המחיר הנמוך ביותר שנראה מזה שנה.

מתוצאות הסקר שערכה חברת comScore נובע כי "ההקלקות לתשלום", כלומר מספר הפעמים שהגולשים לחצו על המודעה, ירד ב-7% בחודש ינואר בהשוואה לחודש דצמבר. בנוסף, בהשוואה לשנה הקודמת, שיעור "ההקלקות" נותר ללא שינוי.

נזכיר, כי כבר בדיווחי החברה לרבעון הרביעי של השנה הקודמת, הדגישו בחברת גוגל כי קיימת דאגה מסויימת בתחום זה, אך במקביל האשימה החברה את הירידה ב"הקלקות לתשלום" בעדכונים טכניים אשר נועדו להפחית "הקלקלות" שנגרמו כתוצאה מטעות הגולש.

"הנושא מתייחס לשיעור הסיכונים המרובים תחת נסיבות האטת ההכנסות", הסביר לי ווסטרפילד, אנליסט ב- BMO Capital Markets. יש לציין כי ווסטרפילד חתך את מחיר היעד של חברת גוגל למחיר של 590 דולר למניה, ממחיר של 690 דולר למניה.

מנגד, אנליסטים רבים אינם כה מודאגים מהתופעה. מרינה וולק, אנליסטית ב- Susquehanna Financial Group ציינה כי חברת גוגל נוקטת בצעדים על מנת לשפר את איכות הקישוריות למודעות, ויתכן כי בטווח הקצר תיווצר ירידה בהכנסה, אך בטווח הארוך החברה תשפר את עסקיה.

"כתוצאה מכך, אנו מוצאים מקום לאופטימיות שהירידה ב"הקלקות" על הפירסומים באתר תקוזז על ידי הגאות במחירים לאחר שחברת גוגל תעלה את שיעורי ההמרה", ציינה וולק. כמו כן, וולק הסבירה שזו הייתה התבנית שנוצרה כבר ברבעון הרביעי של החברה.

מניות החברה חתמו את יום המסחר בירידה של כ-4.6% או כ-22.25 דולר למחיר של 464.19 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה