הישראליות בוול סטריט ממשיכות בזרם הדוחות: אלוט מאכזבת, קומטאץ' בצמיחה דו-ספרתית

אלוט ידעה קיטון של 9% בהכנסות והפסידה ברבעון החולף 1.4 מיליון דולר - מעבר לציפיות האנליסטים. קומטאץ' צופה המשך צמיחה מואצת ב-2008
עדי בן ישראל |

עונת הדוחות הכספיים צוברת תאוצה, והישראליות בוול סטריט מנפקות לשוק את תוצאותיהן הכספיות ברבעון הרביעי של 2007. פרט לטבע, אשר פרסמה הבוקר את הדוחות, הודיעו גם אלוט תקשורת וקומטאץ' על התוצאות הכספיות, כמו גם על הצצה לעתיד לבוא.

תחילה לאלוט תקשורת, המספקת שירותי IP, אשר הודיעה על קיטון של 9% בהכנסות הרבעוניות לרמה של 8.7 מיליון דולר, אם כי בהשוואה לרבעון השלישי של 2007 ההכנסות דווקא עלו ב-25%. ההפסד בשורה התחתונה על בסיס GAAP הסתכם ב-5.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 53 אלף דולר ברבעון המקביל. עם זאת, ללא הוצאות חד פעמיות, הסתכם ההפסד (non-GAAP) ב-1.4 מיליון דולר, שהם 6 סנט למניה, וזאת לעומת רווח נקי של 732 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2006.

באשר לשנת 2007 כולה, החברה רשמה ירידה של 5% בהכנסות ל-32.5 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 3.5 מיליון דולר, שהם 16 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 2 מיליון דולר ב-2006 (12 סנט למניה). יש לציין כי החברה פספסה את תחזיות האנליסטים באשר לרבעון הרביעי, שציפו להפסד של 2 סנט למניה בלבד, אולם בהכנסות עקפה במעט החברה את התחזיות הרבעוניות, שעמדו על 8.5 מיליון דולר.

חברת אבטחת המידע קומטאץ' דיווחה גם היא על תוצאותיה הכספיות, והודיעה על זינוק של 50% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-3.3 מיליון דולר ורווח נקי (non-GAAP) של מיליון דולר לעומת 448 אלף דולר ברבעון המקביל.

גדעון מנטל, מנכ"ל ויו"ר החברה, אמר כי "שנת 2007 היתה שנה מוצלחת במיוחד, לא רק בביצועים הפיננסים שלה, אלא גם בעובדה שהנחנו בסיס טכנולוגי, שיווקי ופיננסי שיתמוך בהמשך צמיחה מואצת של החברה בעתיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.27%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.