סגן נשיא גוגל: "עסקת מיקרוסופט יאהו מאיימת על עתיד האינטרנט"

ענקית החיפוש באינטרנט חוששת מנתח השוק הענק בהודעות מיידיות ובחשבונות דואר שיווצר משילוב 2 החברות, וכמו כן מניצול מונופול התוכנות של המחשב להגביל את יכולת הצרכנים להשתמש במוצרי המתחרים
אריאל אטיאס |

"הצעת הרכש העוינת של מיקרוסופט עבור יאהו מעלה שאלות מטרידות. זוהי יותר מפעולה פיננסית פשוטה, בה חברה אחת משתלטת על חברה אחרת. כאן מדובר בשמירת העקרונות המנחים של האינטרנט: פתיחות וחידושים", כך אמר אתמול דיוויד דרומונד, סגן נשיא בכיר בחברת GOOGLE.

ביום שישי האחרון, ענקית התוכנות, MICROSOFT הגישה הצעת-רכש למפעילת מנוע החיפוש באינטרנט YAHOO INC בסכום עתק של 44.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות.

בגוגל נוקטים בגישה מיוחדת כהרגלם ולא ממהרים לראות בהצעת הרכש כעסקה מתגבשת, אלא מנסים להסביר למה הפתיחות של האינטרנט שאפשרה את יצירת גוגל ויאהו, נמצאת בסכנה.

"האם מיקרוסופט תנסה להשתמש עכשיו באותה השפעה לא חוקית והולמת על האינטרנט שהייתה לה על המחשב האישי (PC)? בעוד האינטרנט משבח חדשנות ותחרותית, מיקרוסופט מנסה לעיתים קרובות לכונן מונופולים קניינים - ואז למנף את הדומיננטיות שלה לתוך שווקים סמוכים, חדשים", כותב דרומונד בבלוג של החברה.

דרומנד, מציין, כי מיקרוסופט ביחד עם יאהו מגיעות לנתח ענק ובלתי מעורער של הודעות מיידיות וחשבונות דואר אלקטרוני. ובניהם, שתי החברות מפעילות את 2 הפורטלים בעלי הכי תנועה באינטרנט. דרומנד תוקף את מיקרוסופט ושואל, "האם רכישת יאהו תאפשר למיקרוסופט - למרות המסורת שלה לבצע עברות רגולאטוריות וחוקיות רציניות - להרחיב את הפרקטיקה הבלתי הוגנת שלה מהדפדפנים ומערכות ההפעלה לתוך האינטרנט?".

דרומנד המציג את גוגל כאביר הלבן הדוהר להציל את הגולשים ואמר, כי החשש הגדול הוא שהשילוב של השניים ינצל את מונופול התוכנות של המחשב, באופן בלתי הוגן על-מנת להגביל את היכולת של הצרכנים להיכנס באופן חופשי לדואר אלקטרוני, הודעות מיידיות ושירותים מבוססי אינטרנט של המתחרים.

לסיום, אומר דרומנד, כי קובעי המדיניות ברחבי העולם צריכים לשאול את עצמם את השאלות הללו - ולצרכנים מגיעים תשובות מספקות. הדבר הטוב הוא, לדברי גוגל, כי לרגולאטורים יש מספיק זמן לענות על השאלות הללו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה