ביץ' נאט - יצרנית מוצרי מזון לתינוקות מארה"ב נכנסת לשוק בארץ
חברת "ביץ' נאט", השנייה בגודלה בארה"ב לייצור ושיווק מחיות לתינוקות, חתמה הסכם עם חברת מדיצ'י מדיקל לשיווק מוצריה בישראל.
חברת מדיצ'י מדיקל כבר הודיעה כי במהלך 2008 היא תיכנס לשוק אבקות החלב עם המותג "אופטימיל", החברה משווקת גם את בקבוקי התינוקות "בי פרי" והיא מתעדת להפוך לשחקן מרכזי בתחום מוצרי איכות לתינוקות ופעוטות.
ההסכם החדש של מדיצ'י יאפשר לה להפוך לשחקן השלישי בגודלו בישראל בשתי קטגוריות מרכזיות תחליפי חלב ומחיות לתינוקות.
לדיברי יהודית ליבל, מבעלי מדיצ'י: "הכניסה לתחום מחיות לתינוקות הנה חלק מהחזון של החברה להתפתח ולהתרחב בתחום מוצרי איכות ותזונה לפעוטות, תינוקות וילדים. במהלך 2008 נרחיב את סל מוצרינו ונציע להורים מגוון מוצרי איכות: תחליף חלב תחת המותג "אופטימיל", מחיות לתינוקות תחת המותג "ביץ' נאט" ובקבוקים תחת המותג בי פרי".
שוק המחיות לתינוקות מוערך כספית בכ- 40 מליון ₪ בשנה . השחקן המרכזי במשך שנים היה "גרבר" אשר היווה מעל 90 אחוז מהשוק . גרבר שווק ע"י רנדי במשך שנים רבות ובשלוש השנים האחרונות מופץ ע"י גורי.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
