ביץ' נאט - יצרנית מוצרי מזון לתינוקות מארה"ב נכנסת לשוק בארץ

ענקית המזון לתינוקות מארה"ב חתמה הסכם עם חברת מדיצ'י מדיקל לשיווק מוצריה בישראל
משה בנימין |

חברת "ביץ' נאט", השנייה בגודלה בארה"ב לייצור ושיווק מחיות לתינוקות, חתמה הסכם עם חברת מדיצ'י מדיקל לשיווק מוצריה בישראל.

חברת מדיצ'י מדיקל כבר הודיעה כי במהלך 2008 היא תיכנס לשוק אבקות החלב עם המותג "אופטימיל", החברה משווקת גם את בקבוקי התינוקות "בי פרי" והיא מתעדת להפוך לשחקן מרכזי בתחום מוצרי איכות לתינוקות ופעוטות.

ההסכם החדש של מדיצ'י יאפשר לה להפוך לשחקן השלישי בגודלו בישראל בשתי קטגוריות מרכזיות תחליפי חלב ומחיות לתינוקות.

לדיברי יהודית ליבל, מבעלי מדיצ'י: "הכניסה לתחום מחיות לתינוקות הנה חלק מהחזון של החברה להתפתח ולהתרחב בתחום מוצרי איכות ותזונה לפעוטות, תינוקות וילדים. במהלך 2008 נרחיב את סל מוצרינו ונציע להורים מגוון מוצרי איכות: תחליף חלב תחת המותג "אופטימיל", מחיות לתינוקות תחת המותג "ביץ' נאט" ובקבוקים תחת המותג בי פרי".

שוק המחיות לתינוקות מוערך כספית בכ- 40 מליון ₪ בשנה . השחקן המרכזי במשך שנים היה "גרבר" אשר היווה מעל 90 אחוז מהשוק . גרבר שווק ע"י רנדי במשך שנים רבות ובשלוש השנים האחרונות מופץ ע"י גורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמא ותינוק
צילום: Photo by Pixabay

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה

אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה

ענת גלעד |
נושאים בכתבה משפחה יוקר המחיה

הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.

אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.

במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.

עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.

גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.