סטארבקס מחליפה את הקודקודים: מניית החברה קופצת 9%
חברת סטארבקס (סימול: SBUX) הודיעה אמש, לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, כי ג'ים דונאלד, מנכ"ל החברה, יעזוב את תפקידו במיידית וכי הווארד שולץ (Howard Schultz), יו"ר הדירקטוריון, יכנס לתפקידו במיידית.
שולץ יצטרך לתקן את אימפריית הקפה, שלדבריו הפכה להיות מלאה בבירוקרטיה ואיבדה את האומץ שעזר לה, לשנות את הדרך בה אמריקנים שותים את הקפה שלהם.
שולץ, בן 54, הצטרף לחברת הקפה בשנת 1982, זמן בה היו לה רק 4 מיקומים, והפך אותה לאימפריה שהיא היום. שולץ, פינה את תפקיד המנכ"ל בשנת 2000 אחרי 13 שנים. רשת הקפה, פרוסה כיום ביותר מ-15,000 מקומות ברחבי העולם, ומוכרת את מוצריה גם בסופרמרקטים.
מדברי שולץ, כמו שמובאים בוול סטריט ז'ורנל, עולה, כי הוא מתכננן להאט את קצב פתיחת הסניפים החדשים בארה"ב ואף לסגור מיקומים מפסידים. השנה בלבד, תכננה החברה לפתוח 1,600 חנויות חדשות ברחבי ארה"ב. שולץ הוסיף, כי הוא גם מתכנן לשפר את חווית הלקוח בחנויות הרשת באמריקה, לייעל את ההנהלה ולהאיץ את התרחבות החברה מעבר לים.

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג
ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות
חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שדה תעופה בינ"ל נוסף יוקם סמוך לנבטים תוך 7 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך
אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.
