האטה כלכלית בארה"ב? זינוק של 8.3% במכירות "יום שישי השחור"

הקונים הצביעו ביום שישי ברגלים ובגדול, תנועה ערה במיוחד נרשמה בתנועת הקונים (עלייה של 4.8%), ופדיון המכירות הכולל של החנויות הסתכם ב-10.3 מיליארד דולר. כאמור, קפיצה של 8.3% בהשוואה לשנה החולפת
שהם לוי |

למרות החששות באשר למחירי הנפט והשלכות מאקרו כלכליות שכנראה יפגעו בצרכנים האמריקנים בעונת החגים, לפי שעה, הקונים מצביעים ברגליהם ובגדול. התנועה עם פתיחת עונת החגים ערה למדי ו"יום שישי השחור" שהתקיים בסוף השבוע האחרון העניק פתיחה מוצקת לתחילתה של עונת המכירות.

המכירות של יום שישי השחור רשמו עלייה של 8.3% בהשוואה לשנה שעברה לרמה של 10.3 מיליארד דולר, כך הודיעה היום ShopperTrak, האומדת את המכירות הקמעונאיות ברחבי ארה"ב.

יותר מ-147 מיליון קונים צבעו על החנויות ביום שישי השחור שנערך בסוף השבוע שעבר, 4.8% יותר מהשנה שעברה והרבה מעבר לציפיות, על פי הנתונים של האיגוד הלאומי של הפדרציה הקמעונאית.

עוד בטרם לזריחה, התגודד קהל רב בפתח החנויות, מובל בקונים נחושים המעוניינים להסתער בכל מחיר על שלל המבצעים הרב, הכולל: מחשבים נישאים ומכשירי GPS. החששות מפני מכירות דלות יחסית הביאו חנויות רבות לצאת במבצעים נדיבים וכן לפתוח את שעריהן מוקדם מהצפוי. מעבר לכך, בעלי החנויות גם ניסו לספק חוויה גסטרונומית שתרווה נחת על הקונים הנלהבים, ארוחות בוקר וקפה היו מנת חלקם של המשכימים קום.

איגוד הקמעונאים ציפה הפעם לעונת הקניות הגרועה ביותר מזה חמש שנים. זאת ברקע לחששות כי משבר האשראי בשווקים וירידת ערך הבתים יביאו את ענקיות הקימעונאות להתחיל את עונת ההנחות מוקדם מהרגיל.

"אנו מצפים כי הטרנד של 2007 ימשיך והצרכנים וימשיכו להביע רצון לבצע רכישות למרות הלחצים הכלכליים", אמר ביל מרטין שותף ב- ShopperTrak. "הצרכנים הביעו גמישות והוכיחו את רצונם העז להוציא כספים", כך הוסיף מרטין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה