תפוז רשמה הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון השלישי

החברה הגדילה את סך הוצאות ההנהלה וכלליות ב-41% ובכך צמצמה את עלייה של כ-4% בהכנסות. הכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים עלו ב-23%
אריאל אטיאס |

חברת תפוז אנשים פרסמה ביום חמישי האחרון, אחרי הסגירה, את דוחותיה לרבעון השלישי, בהן היא מציגה גידול של כ-23% בהכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2007 לרמה של כ-23.4 מיליון שקל, אך עדיין מסכמת אותם בהפסד של כ-1.7 מיליון שקל.

את השורה העליונה, סיכמה תפוז עם הכנסות של 7.57 מיליון שקל, לעומת כ- 7.25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה המינורית בהכנסות מוסברת בעמלות יתר ששולמו למשרדי פירסום בגין ההכנסות הצפויות מפירסום לשנה הקרובה. עמלות אלה יורדות מסעיף ההכנסות של החברה ופוגעות בה בטווח הקצר.

בשורה התחתונה העברה תפוז ברבעון השלישי להפסד של כ-2 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 845 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. את תשעת החודשים הראשונים מסכמת תפוז עם הפסד של כ -1.7 מיליון שקל. מהחברה נמסר שההרעה בשורה התחתונה נובעת מהוצאות הנהלה ושיווק של מוצר ה-BlogTV בשווקים בחו"ל. החברה השיקה לאחרונה את המוצר בשוק בארה"ב, ובמהלך חודש אוקטובר ביקרו באתר כ-400 אלף גולשים שונים. בסך הכל נרשמו כ-6.5 מליון עמודים נצפים במהלך אוקטובר וכ-5 מיליון דקות צפיה בשידורים.

תחום הסלולר המשיך להוות את מנוע הצמיחה העיקרי והכנסותיו צמחו בכ- 41% והסתכמו בתשעת החודשים בכ- 12.8 מיליון שקל, לעומת כ- 9.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום האינטרנט הסתכמו ההכנסות בתקופת הדוח בכ-10.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ- 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי של תפוז, נכון לסוף הרבעון השלישי 2007, הסתכם בכ- 34.8 מיליון שקל והוא מהווה כ-81% מסך המאזן.

גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, אמר בתגובה: "תפוז ממשיכה במרץ לפתח את מגוון הפעילויות שלה, תוך ניצול של מעמדה המובילה בתחומי הפורומים והקהילות. במקביל, אנו משקיעים מאמצים רבים בקידומו של אתר ה-BlogTV בארה"ב ובצפון אמריקה, ואנו שבעי רצון מכך שרק במהלך חודש אוקטובר נכנסו לאתר כ-400 אלף גולשים שונים. כפי שציינתי בעבר, הפיתוח המואץ של הפעילויות השונות שלנו, ובראשן ה-BlogTV, פוגעות ברווחיותה של תפוז בטווח הקצר, אך אני מאמין שהצלחתן של הפעילויות השונות, המתאפיינות בחדשנות טכנולוגית, ובעיקר הצלחה של ה-BlogTV, עשויות לייצר ערך רב למשקיעים בעתיד, ולהיות גורמי מפתח בהשגת קפיצת מדרגה בהיקפי הפעילות של תפוז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה