אלרוב נדל"ן: מכירת קניון השרון הזניקה את הרווח הנקי

הרווח קפץ מ-14.8 מיליון שקל ל-165 מיליון שקל ברבעון השלישי. גידול חד נרשם בהכנסות החברה ממלון מצודת דוד ומשכ"ד מנכסים ומדיור מוגן. יובל בן זאב על העלאת התחזיות למצודת דוד: "מהווים קפיצת מדרגה מבחינת החברה ומהווים התפתחות חיובית ביותר"
דותן לוי |

חברת אלרוב נדלן שבשליטתו של איש העסקים אלפרד אקירוב דיווחה הבוקר על תוצאות הרבעון השלישי 2007, תוך שהיא מציגה זינוק מרשים בסעיף הרווח הנקי בעיקר על רקע מכירת קניון השרון בנתניה, ומכירתו של נכס נוסף בצרפת (על ידי PIH).

כאמור, הרווח הנקי הסתכם ב-165.852 מיליון שקל, לעומת 14.812 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. את ההפרש החריג ניתן לייחס למכירתו של קניון השרון אשר הכניסה לשורת הרווח הנקי סכום של 148 מיליון שקל.

הכנסות אלרוב נדל"ן לרבעון השלישי הסתכמו ב-355.37 מיליון שקל, לעומת 92.838 ברבעון המקביל 2006. שוב, גם כאן את ההפרש המשמעותי ניתן לייחס להכנסות של 245.9 מיליון שקל ממכירתו של הקניון בנתניה. יתר ההכנסות המהותיות הן מהפעלת בית המלון מצודת דוד בירושלים (47 מיליון ש') ומשכר הדירה מיתר נכסי החברה ומהדיור המוגן (41.66 מיליון ש').

הוצאות המימון של החברה זינקו מ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל 2006, ל-54 מיליון שקל בעקבות הגדלת המימון לנכסים הנרכשים בצרפת ובשוויץ .

מלבד מכירתו של קניון השרון מכרה החברה מנכס בצרפת תמורת 25.7 מיליון שקל, עליו רשמה רווח של 19 מיליון שקל. בנוסף, רכשה נכס בהולנד בתמורה ל-50 מיליון אירו, קרקעות בעיר לוזן שבשוויץ בתמורה ל-135 מיליון שקל. הוצאה נוספת ומעניינת במהלך הרבעון הייתה רכישתו של מטוס פרטי אשר עלה לחברה 27 מיליון דולר.

נזכיר, כי במהלך הרבעון סירב אקירוב להצעת רכישה של חברת ארקו החזקות בהיקף של 650-700 מיליון דולר (כ-2.7 מיליארד שקל). אלרוב נסחרת כעת לפי שווי שוק של 1.78 מיליון שקל כך שסירובו של אקירוב למרות הפרש של כמיליארד שקל הצביע על הבעת אמון מהותית באלרוב נדל"ן.

בטוחה: דוחות טובים ותחזיות חיוביות

מנהל מחלקת מחקר בבטוחה, יובל בן זאב, התייחס לדוחות אלרוב נדל"ן ולמלון מצודת זאב, ואמר כי רווח "הרווח הגבוה נובע מרווחי הון משמעותיים ממכירת קניון השרון ומרכז מסחרי בצרפת".

בהקשר למלון מצודת דוד, אמר בן זאב, כי "השיפור ברווח התפעולי נראה גבוה, אבל קשה להשוות בגלל מלחמת לבנון ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ניתן לראות כי ברבעון המקביל אשתקד העריכה החברה כי הפגיעה תסתכם בכ- 7 מיליון שקל ולאור זאת הנתונים נראים טובים".

להערכת בית ההשקעות בטוחה, היעדים החדשים שהציבה החברה, העלתה את תחזית העודף התפעולי לשנת 2007 מ- 65-70 מיליון שקל (הערכה בסוף רבעון 2/07) ל- 73-75 מיליון שקל כיום והפרסום הראשון על תחזית העודף התפעולי לשנת 2008 העומדת בטווח של 85-90 מיליון שקל, "מהווים קפיצת מדרגה מבחינת החברה ומהווים התפתחות חיובית ביותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.