"או שייצרו מכוניות חשמליות בישראל או שנאלץ לקנות בהודו"
יו"ר התאגדות מהנדסי החשמל, אמיל קויפמן,אמר היום בכנס החשמל השנתי המתקיים באילת: כי אחד הפתרונות בכדי למנוע משבר אנרגיה ולשמור על איכות הסביבה, הוא חשמול אמצעי תחבורה. "רכב חשמלי שעליו כל כך הרבה מדברים בארץ הוא עתיד התחבורה בעולם"
לדברי קאופמן: "הרמה הטכנולוגית הגבוה בישראל והיוזמה לפיתוח מכונית חשמלית בארץ זו היא יוזמה ברוכה ואתגר למהנדסים והמדענים הישראלים. הבעיות הקשורות לקידום פרויקט המכונית החשמלית הן בעיות הקשורות להנדסת חשמל, וללא מהנדסי החשמל מנוסים ומוכשרים הפרויקט לא יוכל להתבצע. לישראל ולמדינות השייכות לעולם הטכנולוגי היום אין בררה, או שהפיתוח והפרויקט כולו יתחיל בישראל או שבעוד כמה שנים נקנה את הפיתוח והמוצר מדף מסין ומהודו".
תכנון נכון של משק החשמל מחייב שילוב בין בניית תחנות כוח חדשות ובין נקיטת מדיניות מתמדת של חסכון ושימור אנרגיה ובהקטנת הביקוש בשעות השיא.
יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לישראל, מוטי פרידמן, בירך על קמפיין החיסכון בחשמל ואמר כי "אין ספק שאנחנו סובלים ממחסור בגנרציה. היום קיימות תוכניות שנעשו בשיתוף פעולה עם משרד התשתיות לטווח הארוך וכבר הוגשו תחזיות לשנת 2020. בטווח הבינוני נערכנו למערך גנרצית חירום לשנת 2010 אך בטווח המידי אין אפשרות להביא גנרצית חירום, לכן לקמפיין השפעה מכרעת על החיסכון."
פרידמן הוסיף כי חברת החשמל מקדמת את פעילותם של היצרנים הפרטיים וכי תפקידה של היחידה המטפלת ביצרנים הפרטיים בחברת החשמל הוא להפוך במהרה ל- on stop shop לכל השירותים להם זקוקים היצרנים הפרטים כדי שיוכלו לעזור ולהקל על המחסור בחשמל בדרך המהירה ביותר.
בהתייחס לרגולציה במבנה משק החשמל אמר פרידמן כי במסגרת מערכת האמון שהתגבשה עם גורמי הממשלה השונים הגענו להבנה שיש לתת לרפורמה להתבצע בשקט נפשי. ממשלת ישראל הסכימה להעריך את הדיונים בנושא בכמה חודשים כדי שנוכל להגיע להסכמות בין כל הצדדים.
יו"ר הרשות לשירותים ציבורים חשמל, מר אמנון שפירא אמר כי ממשלת ישראל החליטה לאפשר כניסת ייצרנים פרטיים לשוק, ובמסגרת זו הצוות בראשו הוא עומד, עובד מאוגוסט ובקרוב יפיץ לשימוע ציבורי את ההסדרות המעודכנות שיאפשרו את הכניסה של ייצרני חשמל פרטיים לשוק. בתור התחלה הוחלט לטפל בקוגנרציה (חשמל חליפי) של ייצרני החשמל מתוך ראיה שכניסתם לשוק תפתור את בעיות האנרגיה בטוח הקצר.