הצרכנים האמריקנים נושאים נטל: הצריכה הפרטית עלתה ב-0.3%
הצריכה הפרטית בארה"ב התרחבה פחות התחזיות בחודש ספטמבר, סימן לכך שהצרכנים האמריקנים מאבדים מעט מביטחונם בכלכלה, בעוד שוק המגורים מקרטע ומחירי הדלקים בשיא.
הצריכה הפרטית רשמה עלייה של 0.3% בחודש ספטמבר, בהמשך לגידול של 0.5% בחודש אוגוסט (הקריאה באוגוסט תוקנה מטה), כך הודיעה היום משרד המסחר בארה"ב.
בעלי הבתים מאבדים מהונם האישי כל עוד נופלים מחירי הבתים, מצב זה מרע את העושר הפיננסי של הפרטים במשק האמריקני. לפיכך, אין ברשות הצרכנים עוד כסף פנוי לצורך רכישת רכבים ויציאה לחופשות. החשש הגדול הוא שהצריכה תאט משמעותית במהלך תקופת החגים, שמהווה מקור הכנסות חשוב בעבור הקמעונאיות ושאר חברות.
הכלכלנים חזו, כי הצריכה הפרטית תתחזק ב-0.4%, לאחר שהקריאה הראשונית לאוגוסט היתה לעלייה של 0.6%. כאמור, הנתונים עודכנו מטה לעלייה של 0.5% בלבד.
ההכנסה הפנויה (הכנסות הצרכנים בניכוי מיסים על ההכנסה ובתוספת תשלומי העברה) רשמה גידול של 0.4% בספטמבר, כך הראה הדו"ח שפורסם היום. במקרה זה הנתון תאם את קונסנזוס התחזיות.
הדו"ח הראה עוד, כי מדד מחירי הליבה, עלה ב-0.2% לעומת 0.1% בחודש שעבר. חשוב להזכיר, כי מדד מחירי הליבה לא כולל בתוכו את מחירי המזון והאנרגיה. מאז ספטמבר 2006, רשם מדד מחירי הליבה עלייה של 1.8%, והשלים את הגידול המתון ביותר מאז תחילת 2004.