מדדי וול סטריט סגרו בירידות קלות: הדאו השיל 0.01%
מדדי וול סטריט סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת עם נטיה לירידות שערים לאחר שרוב שעות המסחר נסחרקו המדדים בירידות שערים חדות ביותר. לקראת הנעילה, הדאו התאושש, מחק את 200 הנקודות שירד במסחר וסגר בקו האפס. הנאסד"ק, שכבר נסחר מוקדם יותר בירידה של 2.95%, התאושש וסגר בירידה של 0.88% בלבד.
בפתיחת המסחר המגמה הייתה שלילית, כאשר לאחר פרסום נתוני המאקרו המאכזבים, התחזקו הירידות במדדים המובילים. עם זאת, התגברות ההערכות, לפיהן הפד שוב יוריד את הריבית בפגישתו שבשבוע הבא, הביאה להתמתנות הירידות. במרכז המסחר עמדו היום מספר דברים, בינהם, ציפיות להפסדים נוספים מצד מריל לינץ' הנובעות ממשבר הסאב-פריים וחששות שהתחזית מצד Amazon.com בנוגע לשולי הרווח נמוכה מידי.
מדד הנאסד"ק סגר את המסחר בירידה של 0.88% ברמת 2,774הנקודות. מדד הדאו ג'ונס נסחר בשעה זו בירידה קלה של 0.01% ברמה של 13,675 הנקודות.
נפט
החוזים על הנפט לדצמבר שינו כיוון לעליות לאחר פרסום דו"ח המלאים שצנח ב-5.3 מיליון חביות נפט בשבוע האחרון, יום המסחר ננעל בעליה של 2.2% כאשר מחירה של חבית נפט עומד על 87.1 דולר.
במאקרו
נתון מכירות הבתים הקיימים פורסם היום כאשר הוא יורד לקצב שנתי של 5.04 מיליון בתים, מדובר בקצב השנתי הנמוך ביותר מאז שנת 1999. נציין כי בחודש אוגוסט עמדו מכירות הבתים הקיימים על קצב שנתי של 5.48 מיליון בתים. הדבר השלילי ביותר שעולה מהדו"ח הוא שישנו היצע של 4.4 מיליון בתים קיימים בשוק, הדבר מבטא עלייה של 10.5% בהיצע הבתים, מדובר בהיצע הגדול ביותר ב-12 השנים האחרונות.
בדו"ח שהתפרסם היום על ידי משרד האנרגיה האמריקני בנוגע למלאי הנפט, עלה כי מלאי הנפט צנח בשבוע האחרון ב-5.3 מיליון חביות ופספס את תחזיות האנליסטים. האנליסטים העריכו כי ירידת המלאים תעמוד על 300,000 חביות בלבד. היצע הבנזין ירד ב-2 מיליון חביות ותזקיקי הנפט, המשמשים להפקת שמן חימום ודיזל ירדו ב-1.8 מיליון חביות, שניהם פספסו את התחזיות. האנליסטים העריכו כי הבנזין ירשום עליה של 1.1 מיליון חביות ותזקיקי הנפט יטפסו ב-200,000 חביות.
מניות במרכז
אמש לאחר סגירת המסחר, דיווחה ענקית הקמעונאות האינטרנטית amzon com דוחות חיוביים אך ציפיות מאכזבות להמשך הדרך. מדוחות אמזון היו ציפיות גדולות לאחר שהצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בשני הרבעונים הקודמים, אולי יותר מידי גבוהות, כי למרות שהחברה הצליחה להכפיל את הרווח פי 4, מניות הקמעונאית נסחרות כרגע באירופה בירידה של 10%.
ענקית התעופה, חברת Boeing, הודיעה היום כי הכנסות החברה עלו ב-59% ברבעון השלישי של השנה, זאת בעקבות מכירות ומשלוחים של מטוסי נוסעים. מענקית התעופה נמסר כי הרווח הנקי של החברה לשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר עמד על 1.1 מיליארד דולר, או 1.44 דולר למניה, זאת לעומת רווח נקי של 694 מיליון דולר, או 89 סנט ברבעון המקביל אשתקד.
ישראליות במרכז
מניות מלאנוקס (סימול: MLNX) נסחרו היום בציפיות לפרסום דוחות החברה לרבעון השלישי. מניות החברה זינקו בשיעור של 70% מאז אמצע אוגוסט.
חברת אלווריון חו"ל תאלץ להתמודד היום עם הפרסומים האחרונים לפיהם סיסקו ויתרה על רכישתה. סיסקו העדיפה לקנות את כרטיס הכניסה שלה לתחום ה-wimax על ידי רכישת חברת navini האמריקנית בתמורה ל-330 מיליון דולר, סכום נמוך משמעותית מהמחיר אותו הייתה נדרשת לשלם בתמורה לאלווריון. מניות החברה מתחזקות כעת בכ-0.8%.
מניות צורן המשיכו לרכז היום עניין לאחר שאמש נסקו בנאסד"ק, לאחר שהאנליסטים שידרגו את המלצתם עבור יצרנית מעגלי השבבים ואמרו שהתוצאות הפיננסים של צורן ממשיכות להיות עיקביות וכמו כן, תחזית החברה לשנת 2008 השתפרה לאחר שדיווחה תוצאות גבוהות יותר עבור הרבעון השלישי ובהמשך לכך העלתה את התחזית לרבעון הרביעי.
חברת קומטאץ' הישראלית (סימול: ctch), חתמה על הסכם רישוי עם חברת פנדה סקיוריטי (panda security) הספרדית. חברת פנדה תטמיע את טכנולוגיית האנטי ספאם במוצר הדגל שלה– trustlayer mail לניהול אבטחת שירות דואר אלקטרוני, הכולל אנטי-וירוס, אנטי-ספאם, וסינון תכנים.
חברת אורמת טכנ המשיכה להיות במרכז על רקע התגברות מאבקי השליטה באורמת (חברת האם) בין משפחת ברוניצקי לחיים כצמן אשר מחזיק כ-17% ממניותיה. על רקע הערכות כי אורמת צפויה להנפיק כ-3 מיליון מניות שימכרו לברוקר להמן ברודרס, שלח כצמן מכתב לדירקטוריון החברה בו הוא מבקש להשתלב בתהליך ההנפקה.
מניית חברת מטאלינק חו"ל, ספקית של פתרונות מתקדמים לתקשורת אלחוטית וקווית בפס רחב, נסחרה ברקע לדיווחי החברה אתמול על תוצאותיה לרבעון השלישי לשנת 2007. מטאלינק הראתה ירידה של כ-7% בהכנסות אשר הסתכמו ב-3.9 מיליון דולר, כמו כן, לחברה נרשמה עליה בהפסד הנקי אשר הסתכם ב-5.2 מיליון דולר
חברת סרגון חו"ל דיווחה אתמול על תוצאות שיא לרבעון השלישי. הכנסות הרבעון השלישי זינקו ב-46% ל-44.5 מיליון דולר, לעומת 30.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם לעומת הרבעון השני של 2007 החברה מראה גידול של 19% בהכנסות, בהשוואה להכנסות של 37.3 מיליון דולר.
מניית אלדין חו"ל המשיכה לרכז עניין בעקבות הדוחות. החברה דיווחה אתמול על תוצאות מצוינות לרבעון השלישי והעלתה את התחזיות להמשך השנה. ההכנסות זינקו לשיא של 26.1 מיליון דולר. מדובר ברבעון רביעי בו החברה רושמת שיאים בהכנסות וברווח הנקי.

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל
כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום
מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק.
כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?
האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.
על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית.
- הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM
באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.