הצריכה בחגי ארה"ב עלולה לרשום צמיחה מתונה: סקטור הקמעונאות מגיב בירידות

מדד S&P Retail מאבד כ-1% ברקע להערכות כי תקופת החגים תתבטא בצמיחת המכירות המתונה ביותר מזה כחמש שנים. האם הצרכן האמריקני הוא בבואה של הכלכלה כולה?
שהם לוי |

איגוד הקמעונאים בארה"ב הודיע הבוקר כי החברות חוששות מפני האטה כלכלית בארה"ב ומכאן הצפי של הקמעונאיות הוא לגידול בהוצאה של הצרכנים לקראת החגים בקצב הנמוך ביותר במהלך ארבעת השנים האחרונות. הסנטימנט הנוכחי עלול לגרום לחנויות להתפתות להוריד מחירים ושאר תמריצים ללקוחות, זאת על פי סקר של ה-NFR.

הצרכנים כנראה יגדילו את צריכתם בכ-3.7% בממוצע, ל-923.36 דולר כל אחד, בהשוואה לעלייה של 7.2% בשנה החולפת, על פי סקר של 7,837 בעלי חנויות שנערך מה-2 לאוקטובר עד 9 לאוקטובר. התחזית של NRF להוצאה בחגים מגלמת את קצב הגידול הנמוך ביותר מזה חמש שנים, ל-474.5 מיליארד דולר.

באופן נפרד, סקר של הקונסוליה למרכזי קניות הודיע שמכירות החנויות החדשות (שפתוחות פחות משנה) עלה ב-2.5% בעבור השבוע שהסתיים ב-13 לאוקטובר. בבסיס השוואה של שבוע בשבוע המכירות גדלו ב-1%. מזג האוויר הקר וההנחות היו הדריבר המרכזי שהכניס את הקונים למרכולתם.

בחודש אוקטובר, הסקטור התעשייתי צופה כי המכירות הקמעונאיות יגדלו בכ-2.5%, שיפור קטן מהצמיחה העצלה של 1.7% בחודש ספטמבר. שוק המניות כמובן לא מאחר להגיב מדד ה- S&P Retail Index יורד בכ-1% לרמה של 469.66 נקודות.

בין המניות היורדות בקרב החברות מוטות הצריכה אנו מוצאים את Nordstrom (סימול:JWN) ו- Tiffany & Co (סימול:TIF) כמו כן קמעונאיות קטנות יותר כמו J.C. Penney (סימול:JCP ).

אולם, יש כאלה שעדיין מצליחות לצאת נגד המגמה: מניות Lululemon Athletica, סימול:LULU קופצות בכ-10.2% למחיר של 45.31 דולר. הראלי מגיע לאחר שהחברה העוסקת בתחום ההלבשה ספורטיבית הודיעה על צמיחה של כ-30% במכירות החנויות הפתוחות יותר משנה, עידכון מעלה מהצפי המוקדם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה