בנק איגוד מצנן את מריל לינץ; נותן לדלק רכב תשואת שוק

מחיר היעד שניתן למניה הוא 52.2 ש' בעוד מריל נקבה ב-60 ש'. דורון דגול: "צריך לזכור שיש מגבלה על צמיחת החברה, היא אינה יכולה לצמוח בלי סוף. שולי הרווח עלו מאוד אולם צפוי שהם ירדו חזרה"
שי יוכט |

לאחר שבית ההשקעות מריל לינץ' פירסם היום (ב') את המלצתו למניית דלק רכב, עם המלצת קניה למניה ומחיר יעד של 60 שקל, בא בנק איגוד וצינן מעט את ההתלהבות מהמניה. באיגוד השאירו את המלצתם על "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 52.2 שקל למניה, מחיר היעד מהווה פרמיה של 9.1% בלבד למחיר המניה בבורסה טרם פתיחת המסחר.

האנליסט, דורון דגול, בשיחה עם ביזפורטל אמר היום: "כולם מסכימים שהחברה טובה ולא מתרגשים מהפרשה בעקבות הנושא עם גיל אגמון". דגול מוסיף: "צריך לזכור שיש מגבלה על צמיחת החברה, היא אינה יכולה לצמוח בלי סוף. בשורה של השוליים הרווחים עלו מאוד אולם צפוי שהם ירדו חזרה".

דגול מציין בכתיבת ההמלצה כי החברה רשמה רבעון מצויון לאחר שהצליחה למכור יותר רכבים, כמעט ללא מסעי פרסום מיוחדים וללא דגמים חדשים, אשר מתחילים להימכר החל מהרבעון השלישי.

במחצית השניה של השנה צפויה החברה, להערכת דגול, למכור רכבים בקצב נמוך מזה של המחצית הראשונה, אך הצמיחה החזקה לעומת השנה שעברה צפויה להימשך, תוך שהיא מתודלקת מכניסתם של הדגמים החדשים.

בהתייחסותיו לרבעון השני ציין דגול, כי החברה מכרה כמות שיא של רכבים במהלך הרבעון השני, שהסתכמה ל- 11,022 יחידות - גידול של 7.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ו-2.2% לעומת הרבעון הקודם.

כמו כן, הרווח הגולמי עמד ברבעון השני על כ-188.68 מליון שקל לעומת 126.14 מליון שקל אשתקד ו-170.06 מליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בנוסף, שולי הרווח הגולמי הסתכמו ל-16.3% מהמכירות, גבוה מהציפיות בבנק אגוד ומהגבוהים שידעה דלק רכב.

האנליסט דגול מוסיף, בשורה התחתונה רשמה דלק רכב, רווח נקי של 120.7 מליון שקל בהשוואה ל-70.1 מליון שקל ברבעון מקביל אשתקד ו-100.2 מליון שקל ברבעון הראשון. כאשר דגול מציין כי מדובר ברווחי שיא לחברה.

לבסוף דגול מציין את מדיניות הדיבידנד של החברה. לאחר שחילקה פעמיים במהלך השנה בסך של 1.5 שקל ו- 1.75 שקל למניה, החברה חילקה פעם נוספת דיבידנד בסך 1.45 שקל ובסה"כ כ- 131.37 מליון שקל. למרות שאין לחברה מדיניות דיבידנד קבועה הרי שתשואות הדיבידנד ההיסטוריות מדברות בעד עצמן ובאיגוד סבורים כי אלה ימשיכו לאפיין את החברה גם בעתיד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה