גוגל: 30 מיליון ד' לצוות שינחית חללית על הירח
ההסכם שנחתם בין גוגל לבין סוכנות החלל נאס"א בשנת 2005 לא נסוב רק על מקום חנייה נחשק במיוחד למטוס בואינג 767-200 של מייסדי חברת האינטרנט: בהסכם גם התחייבה גוגל לחשוף את מסתרי החלל בפני הציבור הרחב. אלן יוסטס, סגן נשיא בכיר להנדסה בגוגל, הודיע ביום ה' האחרון כי החברה פורסת את חסותה על תוכנית Lunar X-Prize - במסגרתה יוענק פרס של 30 מיליון דולרים לצוותים שיתחרו על הנחתת חללית פרטית על הירח.
"למה גוגל אוהבת את החלל?", שאל יוסטס בהודעה שפרסם בבלוג של החברה, והשיב: "בראש ובראשונה, בגלל שהוא מדליק. ומעבר לכך, חקר החלל הניב סדרה של פריצות דרך טכנולוגיות, ממגיני חום יעילים, דרך דגימות מאסטרואידים ועד חומרים בלתי נראים. גם תחרות X-Prize עשויה להוביל לפיתוחים חשובים בתחום הרובוטיקה, לחומרים חדשים, טכנולוגיות מדויקות לבקרת נחיתה ועוד".
"תחרות Lunar X-Prize של גוגל תאיץ את המרוץ לחלל במגזר הפרטי ואת חקר החלל לתועלת כלל האנושות", אמר פיטר ה. דיאמנדיס, מייסד תחרויות X-Prize. "חקר החלל תרם לשיפור משמעותי באיכות החיים בכדור הארץ, ועשוי בסופו של דבר להוביל לפיתרון של כמה מהבעיות הבוערות ביותר בסביבה" הוסיף דיאמנדיס.
במקביל שחררה גוגל גרסה חדשה של יישום Google Moon לצפייה בירח. הגישה ליישום נעשית דרך Google Maps והוא כולל כעת גם מצב של Street View, בו לא רואים אמנם שום רחוב, אך גם לא פוגעים בפרטיות של העוברים והשבים.