לנדמארק גרופ תקים 400 יח' דיור ברוסיה
חברת לנדמארק גרופ הישראלית, שבשליטת נמרוד טבי ויוסי עוזף דיווחה היום (ב') כי חתמה על הסכם לרכישת 28 דונם בקלנינגרד, רוסיה, עיר נמל אשר לחוף הים הבלטי. הרכישה התבצעה בשיתוף עם חברת יזמות וניהול מקומית אשר על בעליה נמנה יושב ראש לשכת ראש העיר לשעבר. לנדמארק תחזיק ב 80% מחברת הפרויקט.
הקרקע מיועדת לבניית מגורים ומסחר בשטח של כ- 50,000 מ"ר. עלות הקרקע, הינה כ- 3 מיליון יורו ולפיכך עלות למ"ר מבונה הינה כ- 60 יורו. על פי סקר שערכה החברה עולה כי מחיר ממוצע באזור הינו כ-1500 יורו למ"ר. לאור זאת הרווח הצפוי הינו כ- 45 מיליון יורו.
לדברי מנכ"ל לנדמארק גרופ, יוסי עוז, החברה בוחנת מזה זמן את השווקים במזרח אירופה והגיעה למסקנה כי קלנינגרד הינה יעד בעל פוטנציאלי אדיר בתחום הנדל"ן למגורים. עוד הוסיף עוז, כי בעת האחרונה ישנה מגמת התעוררות ברמת החיים והצריכה של תושבי קלנינגרד וישנה תנופה עצומה בתחום הבניה למגורים (לאחרונה, אף אישרה הממשלה מתן משכנתאות לדיירים המתגוררים בבניינים ישנים המעוניינים בשיפור הדיור).
קלינינגרד הינה בירתו של מחוז קלנינגרד המהווה מובלעת רוסית בין פולין, ליטא ובלרוס (מדינות האיחוד האירופי). וככל הידוע לנדמארק גרופ הינה החברה הישראלית הראשונה שנכנסת ליזמות נדל"ן למגורים במחוז. קלנינגרד ובסביבתה מתגוררים כמיליון תושבים והיא מהווה את נמל היציאה הימי היחיד של רוסיה לים הבלטי ולמערב אירופה שמימיו אינם קופאים בחורף.
כפי שדווח לאחרונה, הנמל הינו בעל קצב הגידול הגדול ביותר בתנועת המטענים באירופה. קלנינגרד ( קניגסברג לשעבר) הינה יעד אסטרטגי ראשון במעלה עבור ממשלות רוסיה הואיל והיא מהווה את הגשר של רוסיה למדינות האיחוד האירופי עקב מיקומה האסטרטגי המיוחד בין מדינות האיחוד, וכן בעצם היותה פתח היציאה לים הבלטי.
רק לאחרונה, מתוך כוונה לתמרץ את פיתוחה ושגשוגה הכלכלי של העיר והמחוז הוחלט בממשלת רוסיה על הענקת היתרים לבתי קזינו לארבעה מחוזות ברוסיה בלבד וביניהם קלנינגרד. כמו כן, קלינינגרד הוכרזה כאזור סחר חופשי וניתן פטור ממסים למשקיעים מעל ל-6 מיליון יורו בהקמת מפעלים באזור החלטה שהמריצה חברות ענק אירופאיות ואמריקאיות, כגון; BMW להקים את מפעליהן שם. ועל פי הפרסומים חברות ענק רבות נוספות מתכונות להעביר את פסי היצור שלהם בעתיד הקרוב לקלינינגרד על מנת לזכות בפטור ממיסים.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.