פישמן מוכר את מגה ספורט בתמורה ל-21 מיליון דולר

הרשת, אשר הוקמה ב-1996, כוללת 34 חנויות ובעלת מחזור מכירות של 250 ימיליון שקל, תמכר לחברת אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג
יוסי פינק |

קבוצת פישמן הודיעה היום כי הגיעה לסיכום עם חברת אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג למכירת פעילות רשת הספורט שבבעלותה "מגה ספורט" וכן פעילות יבואנית המותגים "Merrel" ו- "KAPPA", בתמורה ל-21 מליון דולר.

רשת הקמעונות בתחום מוצרי הספורט "מגה ספורט" הוקמה בשנת 1996 ע"י קבוצת פישמן ופעלה תחת הזרוע הקמעונאית של הקבוצה, פישמן רשתות, תחת ניהולו של אייל פישמן המשמש בה כיו"ר. הרשת כוללת 34 חנויות בפריסה ארצית. מחזור הפעילות השנתי של הרשת ויבואנית המותגים Merell ו-KAPPA נאמד בכ-250 מליון שקלים.

אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות: "עסקה זו היא מהלך נוסף ביישום האסטרטגיה של הקבוצה לצאת מפעילויות בישראל שאינן סינרגטיות לעסקי הקבוצה בחו"ל, במקביל להמשך הרחבת עסקיה הגלובאליים של הקבוצה". פישמן הוסיף, "כפי שאמרנו בעבר, אנו נמשיך לממש פעילויות בישראל שאין להם פוטנציאל התרחבות גלובאלי, זאת לצד הרחבה ופיתוח של פעילויות שיש להם פוטנציאל התרחבות גלובאלי".

פישמן הדגיש כי מחיר העסקה משקף נאמנה את המאמצים המוצלחים שהשקיעה הנהלת החברה בבניית הרשת ב-11 השנים האחרונות ובמיצובה כרשת הספורט המובילה בישראל. הוא הוסיף, כי בתחום מותגי הספורט תמשיך קבוצת פישמן להחזיק בפעילותה של יבואנית מותג הספורט "סאקוני" שהיא צומחת ורווחית.

חברת אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג, אשר הוקמה ב-1986 נמצאת בבעלותה של משפחת מוליוב. אמ.ג'י.אס התחילה את פעילותה במכירה סיטונאית של המותג "דיאדורה" בהמשך הרחיבה את פעילותה בתחום מותגי הספורט עם צירופם של "ארנה", קונברס אולסטאר", "סקצ'רס", "היי טק" ואושן פאסיפיק". משנת 2003 קיבלה החברה את המותג "אדידס" המנוהל תחת חברת לייף ספורט, גם היא בבעלות המשפחה.

עיקר פעילות חברת אם.ג'י.אס היא סיטונאית והיא משרתת כ- 500 חנויות ספורט עצמאיות בפריסה ארצית. בתחילת שנת 2004 עם הזכייה בשותפות עם ג'יימס ריצ'רדסון במכרז הדיוטי פרי ספורט , החלה החברה לפתח את חטיבת הקמעונות ופתחה 10 חנויות ספורט בגודל ממוצע של 500 מ"ר כל אחת תחת השם "יונייטד ספורט", זאת בנוסף על הדיוטי פרי. שלום מוליוב, סמנכ"ל אם.ג'.אס: "רכישת מגה ספורט מאפשרת לנו להרחיב באופן משמעותי את הפעילות הקמעונאית תוך מינוף המותג "מגה ספורט" שהוא שם נרדף בעיני הצרכנים לחוויית קנייה משפחתית של מוצרי ספורט". מוליוב הוסיף, "קיבלנו החלטה כי כל סניפי יונייטד ספורט יתמזגו לרשת אחת שתפעל תחת המותג "מגה ספורט" זהו צעד אסטרטגי חשוב בדרך שלנו להרחבת הפעילות הקמעונאית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה