פישמן מוכר את מגה ספורט בתמורה ל-21 מיליון דולר
קבוצת פישמן הודיעה היום כי הגיעה לסיכום עם חברת אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג למכירת פעילות רשת הספורט שבבעלותה "מגה ספורט" וכן פעילות יבואנית המותגים "Merrel" ו- "KAPPA", בתמורה ל-21 מליון דולר.
רשת הקמעונות בתחום מוצרי הספורט "מגה ספורט" הוקמה בשנת 1996 ע"י קבוצת פישמן ופעלה תחת הזרוע הקמעונאית של הקבוצה, פישמן רשתות, תחת ניהולו של אייל פישמן המשמש בה כיו"ר. הרשת כוללת 34 חנויות בפריסה ארצית. מחזור הפעילות השנתי של הרשת ויבואנית המותגים Merell ו-KAPPA נאמד בכ-250 מליון שקלים.
אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות: "עסקה זו היא מהלך נוסף ביישום האסטרטגיה של הקבוצה לצאת מפעילויות בישראל שאינן סינרגטיות לעסקי הקבוצה בחו"ל, במקביל להמשך הרחבת עסקיה הגלובאליים של הקבוצה". פישמן הוסיף, "כפי שאמרנו בעבר, אנו נמשיך לממש פעילויות בישראל שאין להם פוטנציאל התרחבות גלובאלי, זאת לצד הרחבה ופיתוח של פעילויות שיש להם פוטנציאל התרחבות גלובאלי".
פישמן הדגיש כי מחיר העסקה משקף נאמנה את המאמצים המוצלחים שהשקיעה הנהלת החברה בבניית הרשת ב-11 השנים האחרונות ובמיצובה כרשת הספורט המובילה בישראל. הוא הוסיף, כי בתחום מותגי הספורט תמשיך קבוצת פישמן להחזיק בפעילותה של יבואנית מותג הספורט "סאקוני" שהיא צומחת ורווחית.
חברת אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג, אשר הוקמה ב-1986 נמצאת בבעלותה של משפחת מוליוב. אמ.ג'י.אס התחילה את פעילותה במכירה סיטונאית של המותג "דיאדורה" בהמשך הרחיבה את פעילותה בתחום מותגי הספורט עם צירופם של "ארנה", קונברס אולסטאר", "סקצ'רס", "היי טק" ואושן פאסיפיק". משנת 2003 קיבלה החברה את המותג "אדידס" המנוהל תחת חברת לייף ספורט, גם היא בבעלות המשפחה.
עיקר פעילות חברת אם.ג'י.אס היא סיטונאית והיא משרתת כ- 500 חנויות ספורט עצמאיות בפריסה ארצית. בתחילת שנת 2004 עם הזכייה בשותפות עם ג'יימס ריצ'רדסון במכרז הדיוטי פרי ספורט , החלה החברה לפתח את חטיבת הקמעונות ופתחה 10 חנויות ספורט בגודל ממוצע של 500 מ"ר כל אחת תחת השם "יונייטד ספורט", זאת בנוסף על הדיוטי פרי.
שלום מוליוב, סמנכ"ל אם.ג'.אס: "רכישת מגה ספורט מאפשרת לנו להרחיב באופן משמעותי את הפעילות הקמעונאית תוך מינוף המותג "מגה ספורט" שהוא שם נרדף בעיני הצרכנים לחוויית קנייה משפחתית של מוצרי ספורט". מוליוב הוסיף, "קיבלנו החלטה כי כל סניפי יונייטד ספורט יתמזגו לרשת אחת שתפעל תחת המותג "מגה ספורט" זהו צעד אסטרטגי חשוב בדרך שלנו להרחבת הפעילות הקמעונאית".

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.