למ"ס: נמשכת העלייה ברכישות פרטיות בכרטיסי אשראי
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בודקת את היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בקרב הצרכנים הפרטיים. על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים דצמבר 2006 - פברואר 2007 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 11.2% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 12.4% בשלושת החודשים הקודמים ספטמבר-נובמבר 2006.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. כמו כן, הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות - 42%, נרשמה בשלושת החודשים דצמבר 2006 - פברואר 2007, עלייה במחירים קבועים של 9.6% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 13.2% בשלושת החודשים ספטמבר-נובמבר 2006.
בקטגוריית "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 20% מהרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה בשלושת החודשים האחרונים עלייה, במחירים קבועים, של 4.2% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 4.4% בשלושת החודשים ספטמבר-נובמבר 2006.
בקבוצת הרכישה "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 20% מהרכישות, נרשמה בחודשים אלה, עלייה של 14.5% בחישוב שנתי. נתון זה בא בהמשך לעלייה של 22.3% בתקופה הקודמת.
ובקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה בחודשים דצמבר 2006 עד פברואר 2007, עלייה של 6.9% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 14.0% בשלושת החודשים הקודמים לתקופה זו.