בזק: דיבידנד של 1.8 מיליארד ש'; נחתם הסכם העובדים
אמש, בשעות הערב אישר דירקטוריון בזק הסכם קיבוצי חדש בין החברה לבין אירגון העובדים והסתדרות העובדים הכללית החדשה. ההסכם מסדיר את יחסי העבודה בחברה בעקבות ההפרטה וקובע מבנה אירגוני חדש לחברה.
במסגרת ההסכם, נקבע כי, ההסדרים שהיו קיימים בחברה עד מועד החתימה על ההסכם החדש, לרבות מנגנון הצמדת השכר למגזר הציבורי, ימשיכו לחול רק על העובדים הקבועים הוותיקים בחברה.
באשר להעסקת עובדים זמניים קיימים וחדשים, תתבצע על בסיס הסכמי שכר חודשיים/שעתיים המבוססים על מודל שכר שוק לפי עיסוקים, עם גמישות ניהולית גבוהה.
במקביל, הוסכם על ביצוע שינוי ארגוני כולל המבוסס, בין היתר, על מעבר ממבנה גיאוגרפי למבנה פונקציונאלי אשר יבוצע באופן הדרגתי במהלך שנתיים.
כחלק מההסכם, בשנים 2006-2008 יפרשו מן החברה במסלולי פנסיה מוקדמת או פיצויים מוגדלים 975 עובדים קבועים (325 עובדים בכל שנה). במכסת הפורשים נכללים העובדים אשר היו אמורים לפרוש, אך טרם פרשו מן החברה, בהתאם להסכמי הפרישה הקודמים.
כמו כן, החברה תהיה רשאית, לפי שיקול דעתה, לסיים עבודתם של 1225 עובדים קבועים נוספים ( 245 עובדים קבועים באחת או יותר מהשנים 2009-2013 ). תנאי הפרישה אשר יוענקו לפורשים יהיו זהים ברובם לתנאי הפרישה הנהוגים בחברה כיום.
בנושא גמישות ניהולית ושינויים בהסכמים ובהסדרים קיימים תהיה החברה רשאית לקבוע נוהלים ולשנותם מעת לעת עפ"י שיקול דעתה (בלא לגרוע מזכויות עובדים עפ"י ההסכמים הקיבוציים החלים עליהם). כמו כן הוסכם, כי לחברה סמכות בכל ענייני הניהול, הארגון, סדרי העבודה, תהליכי עבודה וכו'.
בנוסף, ארגון העובדים הצהיר, כי יסכים ויתמוך בביצוע חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של עד 1.8 מיליארד שקל אשר אינה מקיימת את מבחן הרווח שבכוונת החברה לבצע באישור בית משפט. מתחילת השנה חילקה 1.6 מיליארד שקל. החברה התחייבה, כי תוך 45 יום מיום השלמת החלוקה, היא תנפיק לעובדים אופציות למניות בהיקף של 3% מהונה המונפק של החברה במחיר מימוש של 50% ממחיר המניה במועד הנפקת האופציות. במידה שלא תתאפשר הנפקת האופציות הוסכם, כי תוענק ההטבה לעובדים במזומן.
בנוסף, תשלם החברה לעובדים בונוס מיוחד בסכום כולל של 44 מיליון שקל בגין 2006, כאשר החל בשנת 2007 תשתנה שיטת הבונוסים שהיתה מקובלת בחברה (כחברה שהיתה בשליטת המדינה).
תוקף ההסכם הינו למשך 5 שנים עד ל-31.12.2011. לחברה אופציה להאריכו בשנתיים נוספות עד סוף 2011, כאשר תוקפו של פרק הפרישה בהסכם יהיה, בכל מקרה, עד ל-31.12.2013.

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל
היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים
בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.
המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון
חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.
כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?
ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.
- נדחתה תביעה לביטול מתנה: הדירה תישאר בידי האחות הקטנה
- דור ההמשך: איך להיערך נכון להעברה בין־דורית של רכוש לילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף
חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים
חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה
משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות
ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.
עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים
ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.
לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.
בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.
- ארקיע פותחת קווים למזרח הרחוק: האנוי ובנגקוק
- בעקבות הלחץ הציבורי: אל על תאפשר החזר בכרטיס, ארקיע וישראייר עדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.