גידול של 8.4% ברכישות האשראי הצרכני בינואר-יולי

לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי הרכישה בהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר ברכישות בכרטיסי אשראי, הם: שירותי עירייה וממשלה, הלבשה והנעלה ורהיטים
אסף מליחי |

בחודש יולי 2006 גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים ב-4.7% במחירים קבועים בהשוואה ליולי 2005. יש לציין כי בחודשים קודמים של שנת 2006 נרשם גידול של %7-12% בכל חודש לעומת המקביל לו בשנת 2005 (פרט לחודש אפריל 2006 בו חל חג פסח). ההקטנה בשיעורי הגידול נובעת כנראה מתקופת הלחימה בצפון.

בחודשים ינואר-יולי 2006 גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי ב-8.4% במחירים קבועים, לעומת ינואר-יולי 2005. יוזכר, כי בכל שנת 2005 גדל היקף הרכישות ב-9.9%.

הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הנתונים מוצגים בלוחות כמדדים (על בסיס ממוצע שנת 2002). הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.

סדרה זו של מדדים מחושבת החל בשנת 2002 ולכן לא ניתן לערוך ניכוי עונתיות בשלב זה. יש להיזהר בהשוואת נתונים תקופתיים (בעיקר חודשיים) לנתונים שנתיים בשל השפעות עונתיות, ובשל הצורך להתחשב במועדים השונים של החגים.

מזון ומשקאות

בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים, נרשמה עלייה של 6.3% בינואר-יולי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מוצרי תעשייה

בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה עלייה של 13.5% בינואר-יולי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף ההלבשה וההנעלה - 14.2%.

שירותים

בקבוצת הרכישה "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 19% מהרכישות, נרשמה עלייה של 11.6% בהיקף הרכישות, בינואר-יולי 2006 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בענף שירותי ממשלה ועירייה נרשמה העלייה הגבוהה ביותר – 22.5%. העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח – 5%.

מוצרים ושירותים אחרים

בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות - 42%, נרשמה עלייה של 5.9% בינואר-יולי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעלייה זו תרם בעיקר ענף מחשבים ותוכנה - שגדל ב-13.7% בינואר-יולי 2006. בענף ציוד ושירותי תחבורה נרשמה ירידה של 1.3%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה