דור אלון: שחיקה של 56% ברווחי הרבעון השני
חברת דור אלון שבשליטת דודי ויסמן מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית השניה של 2006.
בשורה העליונה, הסתכמו הכנסות החברה ב-2.166 מיליארד שקל, גידול של 20%, לעומת הרבעון המקביל ב-2005. במחצית השניה של 2006, הסתכמו המכירות לסך של 4.469 מיליארד שקל, לעומת 3.493 מיליארד שקל - גידול של 28%. עיקר הגידול נבע מעלייה במחירי הדלקים בין התקופות ומעלית תעריף הבלו על הסולר.
בנוסף למחירי תזקיקי הנפט בין התקופות, נרשם גידול במכירות ברשת תחנות תדלוק של החברה, כתוצאה מפתיחתן של תחנות תדלוק חדשות בשנת 2006, פתיחתן של "אלוניות" חדשות, והשפעה מלאה על ההכנסות של תחנות שנפתחו במהלך שנת 2005.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 3.731 מיליון שקל, קיטון של 56%, לעומת הרבעון המקביל ב-2005. יחד עם זאת, במחצית השניה של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-18.76 מיליון, קיטון 4% לעומת ההתקופה המקבילה ב-2005.
הירידה ברווח הנקי נבעה מגידול בהוצאות המימון עקב עלית המדד והפחתת הוצאות הנפקת אג"ח (שהחברה לא נדרשה להן בתקופה המקבילה) וכן מגידול בהוצאות בגין מבצע פרסום תדמיתי.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של 2006 היווה 10.3% , לעומת 11.3% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי בין התקופות, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מוסברת בעובדה שמרווחי השיווק והאספקה של מוצרי הדלק של החברה, נקבעים בשקלים לק"ל/טון ואינם צמודים לשינוי במחירי הדלקים. לפיכך, בתקופה בה עולים מחירי הדלקים קטן שיעור הרווח הגולמי, ולעומת זאת, שיעורו עולה בתקופה בה יורדים המחירים.
הרווח התפעולי הסתכם ב-48.5 מיליון שקל לעומת 48.3 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל.
הוצאות המימון ברבעון הסתכמו ב-41.4 מיליון שקל, לעומת 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול נבע מעלית המדד בין התקופות. כמו כן, גידול בגין הוצאות הפחתת נכיון אג"ח והפחתת עלויות הנפקה שלא היו לחברה בתקופות המקבילות (לפני ההנפקה).