תפוז: הכנסות הרבעון ה-2 צמחו ב-36% ל-6.1 מיליון ש'
חברת תפוז מסכמת רבעון נוסף של צמיחה. החברה סיימה את הרבעון השני של שנת 2006 עם צמיחה של כ-36% בהכנסותיה לכ-6.1 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון השני משקפות עלייה של כ-8% לעומת ההכנסות ברבעון הראשון של 2006. הכנסות החברה נובעות כיום מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי.
הרווח הנקי ברבעון השני של 2006 הסתכם בכ-790 אלף שקל, לעומת כ-580 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2005. זאת, למרות גידול שרשמה תפוז בהוצאותיה התפעוליות כתוצאה מהתרחבותה של החברה. יצויין, תפוז הגדילה את הוצאותיה השוטפות כתוצאה מצמיחת החברה, גיוס עובדים, שכירת שטחי משרדים נוספים, כניסתה לתחומים חדשים, השקת פעילות בינלאומית של מוצר ה-BlogTV והפרשות חשבונאיות בגין אופציות לעובדים (כ-400 אלף שקל במחצית הראשונה של 2006).
כמו כן, תפוז כוללת ברבעון הנוכחי את חלקה (33.3%) בתוצאות פורטל המסחר האלקטרוני גט-איט (GetIt), שעדיין לא נכללו בתוצאות אשתקד.
הרווח הגולמי של תפוז עלה ברבעון השני של שנת 2006 בשיעור של כ-55% לעומת אשתקד, והסתכם בכ-3.7 מיליון שקל, לעומת כ-2.35 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2005.
במחצית הראשונה של שנת 2006 הציגה תפוז גידול דומה, בשיעור של כ-36% בהכנסותיה, לרמה של כ-11.6 מיליון שקל, לעומת כ-8.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2006 עלה לכ-6.9 מיליון שקל, לעומת כ-4.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2005. הרווח הנקי של החברה בתקופה זו הסתכם בכ-1.65 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תפוז השלימה הנפקת מניות בבורסה בתל-אביב בחודש מרץ 2006, אז גייסה כ-24 מיליון שקל, וכתוצאה מההנפקה היא מציגה כיום מאזן בעל איתנות פיננסית. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-32.7 מיליון שקל מתוך מאזן בסך כולל של כ-37.6 מיליון שקל. היקף המזומנים וניירות הערך הסחירים שברשות החברה מסתכם בכ-22.8 מיליון שקל.
מאז הנפקתה, פועלת תפוז להרחבת פעילותה הקיימת ולכניסה לתחומי פעילות חדשים. בחודש מאי האחרון הקימה תפוז את חברת הבת, בלוגטיוי.קום (BlogTV.com), שהחלה בפיתוח פעילות בינלאומית של מוצר ה-BlogTV, שהינו מוצר ייחודי של תפוז, שאף זכה בשני פרסים יוקרתיים בתחרויות בתחום הסלולר שהתקיימו בברצלונה ובקוריאה. במסגרת זו, חתמה כבר תפוז על התחלת פעילות בקנדה. החברה חתמה על הסכם עם גורמי מדיה מובילים בקנדה, שיפעלו לשיווק והפצה של מוצר ה-BlogTV בשוק בקנדה.
בחודש יולי חתמה תפוז על הסכם לרכישת שליש ממניות אתר ההיכרויות כפיות (www.capiyot.co.il), תמורת הקצאה של כ-1.5 מיליון שקל כתקציב לפירסום פעילות האתר. לתפוז ניתנו אופציות להגדיל את חלקה ב"כפיות" עד ל-100% לפי שווי של 1.5-6 מיליון דולר, תלוי בביצועי החברה. הכניסה לתחום ההיכרויות והשידוכים תואמת את האסטרטגיה של תפוז לנצל את הפלטפורמה של אתר תפוז, הנחשבת לצומת מרכזית של מפגשים בין גולשים באינטרנט בישראל, כדי להרחיב את פעילותה ולייצר מקורות צמיחה נוספים בתחומי פעילותה.
גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, אמר: "מאז ההנפקה אנו פועלים במרץ להרחיב את פעילותנו בכל התחומים. שידרגנו את תחום התוכן הסלולרי וחיזקנו את קשרינו עם המפעילים הסלולרים, השקנו פעילות בינלאומית למוצר ה-BlogTV, השקנו מוצר חדש כדוגמת אתר קבצי הווידאו Flix, ולאחרונה נכנסנו גם לתחום הצומח של היכרויות. חלק מהפעילויות החדשות כרוכות בהגדלת סעיפי ההוצאות שלנו ברמה מסויימת, אך אני משוכנע שמדובר בפעילויות שיהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של תפוז, ושיתרמו להגדלת רווחי תפוז בעתיד".