מנכ"ל בזן: "צמצמנו את פליטות הבנזן מהתחבורה לאוויר ב-30%"

בן מרדכי הצהיר בכנס סביבה 2050 שנערך היום כי בקרוב תקים בזן חממה טכנולוגית ויוזמנו בעלי רעיונות להציג אותם בפני הנהלת החברה
גיא עיני | (3)

תעשייה נקייה היא רווחית יותר - כך עולה מדבריו של מנכ"ל בזן 1.07%  ישר בן מרדכי בכנס סביבה 2050 שנערך היום (ג') אשר התבטא אודות הקשר בין תעשייה ואיכות הסביבה.  "בניגוד לחשיבה הקלאסית, שיש ניגוד אינטרסים בין סביבה ותעשייה, אני רוצה לבשר לכם שאין ניגוד עניינים ולמעשה יש שיתוף אינטרסים. ככל שהתעשייה נקייה יותר היא יעילה יותר, מתקדמת יותר וכן, גם רווחית יותר".

בן מרדכי המשיך ואמר: "אחת ההשפעות המרכזיות שלנו על הסביבה היא דרך המוצרים, באמצעות ייצור הדלקים שלנו; לאחרונה הצלחנו בחשיבה יצירתית ושילוב של התעשיה הפטרוכימית עם תעשיית הזיקוק, לייצר את הבנזין הנקי בעולם. הבנזין מכיל בתוכו חומר שנקרא בנזן, מצאנו דרך להפחית את הכמות שלו בבנזין ב-50%, ומכיון ש-90% מפליטות הבנזן מקורן בתחבורה ותחנות דלק, למעשה צמצמנו את פליטות הבנזן מהתחבורה לאוויר ב-30%".

"היבט נוסף של חדשנות בחצר של בזן, הוא חדשנות בתחום הניטור. אימצנו טכנולוגיית אולטרה סגול על הגדר של בזן, באמצעותו אנחנו מנטרים את ריכוז הבנזן באוויר ברמה מדויקת מאוד, טכנולוגיה שמסייעת לנו להקטין את הפליטות", אמר המנכ"ל.

עוד הוסיף בן מרדכי: "נושא החדשנות תופס תאוצה בשנים האחרונות, ואחד האתגרים המרכזיים שלנו בבזן הוא להשתלב בתחום זה. בקרוב נקים חממה טכנולוגית, נוציא קול קורא ונזמין בעלי רעיונות להציג אותם. הרעיון בתמצית הוא יצירת אקו סיסטם פתוח שיאפשר גם ליהנות מהמעבדות החדשניות שלנו, לערוך ניסויים בחצר שלנו, וכאשר מדובר בקומפלקס התעשייתי דוגמת בזן למעשה אנחנו הבטא סייט הגדול ביותר בישראל".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לילי 16/01/2019 08:37
    הגב לתגובה זו
    לממשלה אין מוטיבציה להקטין את צריכת הבנזין הואיל אין לה רצון למצוא מקור מימון אחר לתקציבה
  • 2.
    בעוטף בזן אין נדלן (ל"ת)
    חיים הרכלן 16/01/2019 06:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הרגתם את הקריות נשר רכסים וטבעון (ל"ת)
    משה 15/01/2019 21:10
    הגב לתגובה זו
דלק בנזין תדלוק תחנה
צילום: Image by IADE-Michoko from Pixabay

מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?

בלו גבוה יותר, ירידה בשער הדולר ועלייה במחירים בעולם דוחפים את הנהגים להוצאה גדולה יותר – חודש אחרי שהדלק ירד לשפל של שנה וחצי

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הדלק

הלילה בחצות, מחיר הדלק יתעדכן כלפי מעלה. ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעלה ב־9 אגורות ויעמוד על 7.16 שקלים לליטר. העדכון מגיע לאחר שבחודש שעבר נרשמה ירידה למחיר של 7.07 שקלים – השפל הנמוך ביותר מזה כשנה וחצי. כעת, המחיר חוזר למגמת עלייה ומשלים טיפוס לשיא מאז אפריל, אז עמד המחיר על 7.31 שקלים לליטר.

על פי הסבר משרד האנרגיה, ההתייקרות הנוכחית נובעת מכמה גורמים מצטברים: עליית מס הבלו העלתה את המחיר ב-6 אגורות לליטר, מחיר הדלק הבינלאומי הוסיף 3 אגורות לליטר, ירידה בשער הדולר קיזזה חלקית אך לא מנעה את ההתייקרות, ועדכון מרווח השיווק תרם לעלייה נוספת.

בת שבע אבוחצירה, מנהלת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות, ציינה כי גם עליית שכר המינימום תרמה להעלאת תוספת השירות בתחנות מלאות ב-1 אגורה נוספת, ל-25 אגורות לליטר.

מחירי הדלק בישראל מתעדכנים אחת לחודש על פי פרמטרים בינלאומיים ומקומיים. מאז מאי נרשמה תנודתיות גבוהה: במאי המחיר עמד על 7.13 שקלים, ביוני ויולי נשמרה יציבות סביב רמה זו, באוגוסט נרשמה ירידה ל-7.07 שקלים - השפל של שנה וחצי, ועכשיו בספטמבר עלייה ל-7.16 שקלים. הציבור מקבל תחושה ברורה של חוסר יציבות, המחירים נעים מעלה ומטה, אך יוקר המחיה נותר גבוה וההוצאות על רכב פרטי אינן יורדות.

מס הבלו מהווה מעל שליש מהמחיר לצרכן. בכל עדכון חודשי, כמה אגורות נוספות בבלו מתגלגלות ישירות לנהגים. מעבר לכך, התייקרות הדלק משליכה על כלל המשק - מחירי הובלה, מוצרים ושירותים. המשמעות היא תרומה נוספת לאינפלציה שעלולה להכביד על מדד המחירים לצרכן בחודשים הקרובים.