אתר פולקסווגן
צילום: יצרן

דליפת מידע חמורה בפולקסווגן

דליפת מידע חמורה אותרה באפליקציית המשתמשים של פולקסוווגן אשר חשפה מידע אישי, מיקום היסטורי ומיקום בזמן אמת, כמו גם פרטים אישיים של לקוחות, לאורך חודשים. 

האירוע החמור מעלה שוב את נושא אבטחת המידע בכלי הרכב החדשים וכן את הצורך של היצרניות לבחון את כל שרשרת האספקה של מערכות המיחשוב והאפליקציות השונות. 

האירוע לא משפיע על לקוחות צ'מפיון מוטורס בישראל. 

יואב פולס |

פולקסווגן מתמודדת בימים אלו עם אירוע חמור ומתמשך של דליפת מידע רחבה אשר חושפת מיקומי כלי רכב ומידע אישי משמעותי. על מנת להרגיע את לקוחות החברה ישראל נציין מראש כי האירוע אינו משפיע על הלקוחות בישראל. במרכז האירוע נמצאת האפליקציה של פולקסוואגן, אשר במשך חודשים היתה פרוצה לדלף מידע.

דליפת מידע דרך אפליקציית השימוש ברכב

בדליפת המידע כאמור שנחשפה מעורבת המערכת המנהלת את אפליקציית הלקוחות, והיא נמשכת כבר מספר חודשים. במהלך אירוע דליפת המידע נחשף מידע אישי של הלקוחות, מיקומי כלי הרכב לאורך חודשים, לרבות מיקום הרכב בזמן אמת. דליפת המידע התרחשה בכל רחבי אירופה, ויצרה סכנה לניצול פלילי וסחיטת משתמשים, מעקב אחר נהגי וכלי רכב, וכן סכנה ל'הזמנת' גניבה של רכב ספציפי. מובן כי האירוע משפיע גם על רמת האמון של הצרכנים בקונצרן ולא פחות על המוניטין של הקונצרן.

החשיפה הראשונית של המידע היתה ב Der Spiegel הגרמני, אחד מכלי התקשורת החשובים ביותר באירופה.

במענה לפניית ביזפורטל, נמסר מקבוצת צ'מפיון, יבואנית דגמי פולקסוואגן לישראל "משום שאפליקציית פולקסווגן לטלפון הנייד אינה פעילה ברכבים המיובאים על ידינו לישראל, האירוע לא קשור לשוק הישראלי, למיטב ידיעתנו".

האפליקציות הפכו ל Back Door

אפליקציות המשתמשים הפכו להיות פופולריות מאוד בכלי הרכב המודרניים, ומאפשרות למחזיק הרכב (והאפליקציה) לקבל מידע מגוון על מצב הרכב, מיקום, מהירות, חיווי טעינה בכלי רכב חשמליים, פתיחה ונעילה מרחוק של הרכב, התנעה מרוק ואף הפעלת מיזוג או חימום. ניהול כלי הרכב מהאפליקציה הפך להיות דיל ברייקר בקרב חלק מהלקוחות עד שהם מסרבים לרכוש רכב שאין לו אפליקציה. עם זאת, האפליקציות הפכו להיות סוג של Back Door לחדירה לא מורשית למידע על המשתמשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5