אתר פולקסווגן
צילום: יצרן

דליפת מידע חמורה בפולקסווגן

דליפת מידע חמורה אותרה באפליקציית המשתמשים של פולקסוווגן אשר חשפה מידע אישי, מיקום היסטורי ומיקום בזמן אמת, כמו גם פרטים אישיים של לקוחות, לאורך חודשים. 

האירוע החמור מעלה שוב את נושא אבטחת המידע בכלי הרכב החדשים וכן את הצורך של היצרניות לבחון את כל שרשרת האספקה של מערכות המיחשוב והאפליקציות השונות. 

האירוע לא משפיע על לקוחות צ'מפיון מוטורס בישראל. 

יואב פולס |

פולקסווגן מתמודדת בימים אלו עם אירוע חמור ומתמשך של דליפת מידע רחבה אשר חושפת מיקומי כלי רכב ומידע אישי משמעותי. על מנת להרגיע את לקוחות החברה ישראל נציין מראש כי האירוע אינו משפיע על הלקוחות בישראל. במרכז האירוע נמצאת האפליקציה של פולקסוואגן, אשר במשך חודשים היתה פרוצה לדלף מידע.

דליפת מידע דרך אפליקציית השימוש ברכב

בדליפת המידע כאמור שנחשפה מעורבת המערכת המנהלת את אפליקציית הלקוחות, והיא נמשכת כבר מספר חודשים. במהלך אירוע דליפת המידע נחשף מידע אישי של הלקוחות, מיקומי כלי הרכב לאורך חודשים, לרבות מיקום הרכב בזמן אמת. דליפת המידע התרחשה בכל רחבי אירופה, ויצרה סכנה לניצול פלילי וסחיטת משתמשים, מעקב אחר נהגי וכלי רכב, וכן סכנה ל'הזמנת' גניבה של רכב ספציפי. מובן כי האירוע משפיע גם על רמת האמון של הצרכנים בקונצרן ולא פחות על המוניטין של הקונצרן.

החשיפה הראשונית של המידע היתה ב Der Spiegel הגרמני, אחד מכלי התקשורת החשובים ביותר באירופה.

במענה לפניית ביזפורטל, נמסר מקבוצת צ'מפיון, יבואנית דגמי פולקסוואגן לישראל "משום שאפליקציית פולקסווגן לטלפון הנייד אינה פעילה ברכבים המיובאים על ידינו לישראל, האירוע לא קשור לשוק הישראלי, למיטב ידיעתנו".

האפליקציות הפכו ל Back Door

אפליקציות המשתמשים הפכו להיות פופולריות מאוד בכלי הרכב המודרניים, ומאפשרות למחזיק הרכב (והאפליקציה) לקבל מידע מגוון על מצב הרכב, מיקום, מהירות, חיווי טעינה בכלי רכב חשמליים, פתיחה ונעילה מרחוק של הרכב, התנעה מרוק ואף הפעלת מיזוג או חימום. ניהול כלי הרכב מהאפליקציה הפך להיות דיל ברייקר בקרב חלק מהלקוחות עד שהם מסרבים לרכוש רכב שאין לו אפליקציה. עם זאת, האפליקציות הפכו להיות סוג של Back Door לחדירה לא מורשית למידע על המשתמשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס


מנהטן ניו יורק (X)מנהטן ניו יורק (X)

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?

האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א? 

עמית בר |
נושאים בכתבה פקקים ניו יורק

במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים. 

הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש.  מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.

מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום. 

יתרונות נוספים 

הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר. 

כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.

מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.