קיה EV9 - אחת החשמליות הטובות שהושקו כאן; וגם - האם היא שווה את המחיר?
היתרונות והחסרונות והציון של קיה EV9; וגם - מי המתחרות בקטגוריה?
נתחיל בסיכום: הקיה EV9 היא חשמלית מצוינת, מהטובות, אם לא הטובה ביותר שיש כאן ל-6-7 נוסעים. היתרונות הגדולים של הרכב הם ביצועים, התנהגות כביש וטווח של סוללה. החסרונות הם פלסטיקה בתא הנוסעים והמחיר. ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
הקיה EV9 שהושקה ממש לאחרונה היא SUV חשמלי עם שישה או שבעה מקומות. אפשר לעשות את החיים קלים ולסכם אותו באמירה ברורה שמדובר בחשמלית שבעה מקומות מהטובות ביותר המשווקת בישראל. והיא אכן כזו. אבל קביעה כזו לעניות דעתי מפספסת בענק את כל מה שה EV9 מביאה עימה.
כדי להבין מה היא מביאה עימה צריך לשייט איתה באוטובאן במהירויות שבין 180 קמ"ש ל-200 קמ"ש, ואז היא משכיחה ממך את המרכב הגדול והמפואר, ואתה נזכר ש(גם) היא מבוססת על פלטפורמת ה-E-GMP המצוינת של הקונצרן, ופתאום אתה מתסכל עליה במבט שונה, כי היא כל-כך הרבה יותר מאשר החשמלית 7 מקומות הטובה ביותר.
עיצוב חיצוני ופנימי
ה-EV9 היא בראש ובראשונה גדולה. מאוד מאוד גדולה. ורבועה. סוג של קוביה גדולה, עם הרבה מאוד קוים ישרים וזוויתיים. החזית אטומה לחלוטין, למעט פתחי כניסת אוויר בתחתית הפגוש הקדמי, לטובת קירור הסוללה.
יחידות התאורה הראשיות אנכיות עם פס לד שמתחיל בפגוש, עולה בדופן הרכב וממשיך עד כמעט אמצע הכנף. יחידות התאורה עצמן הן מטריקס לד ברכב המבחן שתי שורות אנכיות שת יחידות תאורה בכל צד. (זה המקום לציין כי מרשים מאוד לראות איך הרכב מתאים את התאורה לעצמית שהוא מזהה בנסיעה בלילה נסיעה עם אורות דרך גבוהים. הוא מכבה חלק, מחשיך אזורים מסויימים ומדליק איזורים אחרים. מרשים).
מכסה המנוע עצום בגודלו למרות שאין באמת מנוע אלא בעיקר מערכות חשמל ותא מטען קדמי בנפח 52 ליטר ברכב המבחן (90 ליטר בדגם ההנעה האחורית). גלגלי ה EV9 בגודל 21' ועליהם מורכבים צמיגי 285/45, ועל אף המידה הגדולה, על המרכב הגדול הם נראים בהחלט במידה הנכונה. השמשות האחוריות מושחרות לטובת פרטיות לנוסעים והדלת החמישית אנכית לחלוטין. יחידות התאורה הראשיות מיוחדת גם הן עם פס לד אדום בצורת T, ובו משולבים גם פנסי איתות ותאורת רוורס. אין זוית בה תסתכלו על הקיה הזו והיא תיראה לכם שגרתית. (זה המקום לציין כי ככל הנראה אלמנטים עיצוביים עיקריים שאנחנו רואים ב EV9 יופיעו גם בדגמים אחרים של קיה, דוגמת ה EV3).
מפרט טוב ועיצוב מיוחד
העיצוב הפנימי מיוחד גם הוא, אם כי כבר מזכיר עיצובים שראינו בדגמי קיה (ואפילו יונדאי). שלושה מסכים מחוברים מכילים את לוח המחוונים 12.3'', צג ייעודי למזגן בגודל 5.3'' וצג מולטימדיה 12.3''. הצג הקטן לבקרת האקלים מוסתר בחלקו על ידי ההגה, ולכן לחיצה קטנה עליו, מעבירה את תצוגת המיזוג לתצוגה מפורטת במסך המולטימדיה הראשי. ההגה מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, עם שליטה מלאה מההגה על המולטימדיה, בקרת השיוט האדפטיבית ומצבי הנהיגה השונים.
מושב הנהג והנוסע חשמליים, עם ריקליינר, חימום וקירור, ומספקים תמיכה מצויינת ליושבים בהם. עם הלחיצה על הדוושה, מושב הנהג מתכוונן אוטומטית, סוגר על הנהג ומחזיק אותו טוב יותר במקום. פונקציה זו היתה הראשונה להיות מבוטלת עם ההתאמה האישית שלי לרכב.
שני מושבי הקפטן בשורה השניה חשמליים במלואם, כוללים גם הם ריקליינר, חימום ואיוורור, וכוללים גם פתחי מיזוג יעילים בגג הרכב. גם היושבים בשורה השלישית נהנים ממרווח ופינוק שנדיר למצוא בשורה השלישית של מובילי הנוסעים. מבחינת מקום, כל אחד מהמושבים יכול לאכלס מבוגר בנוחות ופינוק מירביים הודות לבסיס גלגלים מפלצתי של 3.1 מטר.
לחובת תא הנוסעים אני יכול לציין שבניגוד לאיכות מרבית החומרים ברכב, הכיסוי הנגלל למחזיק הכוסות, והפלסטיקה בהמשכו ובחלק התחתון של הדשבורד הרגישו הכי פלסטיקה זולה, והכי לא מתאימים לרכב שעולה כחצי מיליון שקלים.
רכב המבחן בדגם ה GT Line מצוייד בשני מנועים חשמליים בהספק של 384 כ"ס ו 71.4 קג"מ, המאפשרים לקיה הענקית לזנק מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות. לא משהו שאתה מצפה מרכב בגודל הזה ואשר שוקל 2,648 ק"ג! דגם הבסיס, ה 'פרימיום' בעל המנוע היחיד המספק 203 כ"ס ו 35.7 קג"מ. הסוללה בשני הדגמים בגודל 99.8Kwh ונטו לשימוש 96Kwh, אותה ניתן לטעון בטעינת AC בקצב של 11Kw או בטעינת DC מהירה בקצב של עד 209Kw. הטווח הרשמי לדגם ה GT-Line עומד על 505 ק"מ ולדגם הפרימיום 563 ק"מ.
ביצועים והתנהגות כביש
תחילת נהיגה עם ה-EV9 בתוך ת"א מחייבת זהירות יתר עקב גודלו של הרכב, וחוסר ההיכרות שלי עם התנהגותו הגמלונית משהו בהתחלה. עם מעל ל 71 קג"מ אני נזהר עם עוצמת הלחיצה על דוושת האלקטרונים. עד עכשיו הוא קרוסאובר גדול, מרווח מאוד ומפנק, אבל עם סימן שאלה על היכולות הדינמיות שלו. את היכולות המרשימות מאוד של ה EV9 אני מגלה בכביש שש הפתוח בשעות הבוקר המוקדמות.
ה-EV9 משייט במהירויות גבוהות מאוד (מאוד מאוד) בנינוחות וקלילות מרשימה. לא ניתן להשוות אותו לרכבי GT איכותיים, הוא משהו אחר. סוג של מחלקה ראשונה מהירה מאוד ומפנקת על הכביש. אני לא זוכר רכב חשמלי בגודל הזה שהתנהג ככה, אני לא זוכר רכב שאינו חשמלי שהתנהג ככה. המתלים עושים עבודה משובחת בריסון המרכב הכבד מאוד, וזה מבלי להיות קשיחים מדי. יש ב EV9 עבודת כיול מתלים משובחת שמתאימה לכלי רכב יקרים משמעותית. (אם אני נזכר ביכולות של הקיה EV6 אז קורה משהו מאוד טוב במחלקת המתלים של קיה). ה EV9 ממשיכה להיות נינוחה ומפנקת בכל מהירות. לקחת אותה לכבישים מפותלים, כמו זה שיורד מפוריה עילית לכינרת, מתיג התנהגות כביש מאוד מאוזנת, אבל המרכב הגדול לא ממש נהנה משינויי הכיוון, ובגדול זה לא המקום ל EV9.
צריכת החשמל הרשמית של ה EV9 בגירסת ה GT Line עומדת על 22.8Kwh ל 100 ק"מ. נהיגה חסכונית ומודעת עם הרכב הניבה צריכה סביב ה 20Kwh ל 100 ק"מ, ואילו נהיגה מחוץ לעיר, עם המון לחיצות על הדוושה עד הקצה, ומהירות גבוהה מאוד (מאוד מאוד) הניבו כ 32.0Kwh ל 100 ק"מ. הודות לסוללה העצומה של הרכב לא היתה כל בעיית טווח גם בצריכה הגבוהה הזו. אני כבר אומר, אתם לא תגיעו ל 20Kwh אלא תהיו הרבה יותר קרובים ל 32Kwh. פשוט כי הרכב יכול, זה כיף, וזה קטן עליו.
בתחום הבטיחות מצויידת ה EV9 בכל האביזרים הנדרשים והרבה מעבר לכך, ומקבלת ציון 7 באיבזור הבטיחות של משרד התחבורה, לצד חמישה כוכבי בטיחות ב מחן של ה EuroNcap.
מחיר ותחרות
אם עד עכשיו קיבלתם את הרושם שמדובר ברכב משובח, אתם צודקים. עכשיו אספר לכם כי מחיר הרכב המבחן בגירסת ה-GT Line ושישה מושבים עומד על 489,900 שקל, ואילו גירסת הפרימיום בעל שבעה מושבים עולה 429,900 שקל, וזה המון כסף.
אני מתקשה לחשוב על תחרות רלוונטית. ה-BYD TANG לא שם. פשוט לא מתקרב ביכולות לאלו של הקיה. הקשר היחיד ביניהם הוא ששניהם חשמליים ובעלי שבעה מקומות. זהו. כאן נגמר הדומה.
ההונגצ'י E-HS9 מאוד דומה בתכונותיו ל EV9 גם במימדים, וגם בחלק מהמפרט הטכני. העיצוב בהונגצ'י מאוד מוחצן וצריך לרצות אותו. המחיר של ההונגצ'י נע בין 399.0 אש"ח ל 499.0 אש"ח. טרם נהגתי בהונגצ'י.
תחרות נוספת מגיעה מצד המרצדס EQB החשמלית המרשימה של היצרן הגרמני, שגם היא מגיעה בתצורה של שישה או שבעה מקומות. המרצדס קטנה מה EV9 בכל המימדים – אורך, רוחב ובסיס גלגלים, וככל הנראה גם תהיה פחות שימושית במושבים האחוריים. איכות החומרים במרצדס תהיה טובה יותר. המרצדס משווקת במחירים שמתחילים ב 440.0 אש"ח ועד ל-500.0 אש"ח, ולזכותה יאמר שאף אחד לא ירים גבה וישאל 'חצי מיליון על מרצדס?'.
ציונים מסכמים:
- 6.כל שנה להחליף חשמלי מאשר לקנות ב500000 שקל מכונית (ל"ת)במחיר הזה קונה 18/08/2024 02:37הגב לתגובה זו
- 5.מה לעשות לקנות קיה יונדאי במחיר הזה זה לא הגיוני (ל"ת)מרצדס 17/08/2024 10:19הגב לתגובה זו
- 4.דן 17/08/2024 08:44הגב לתגובה זותודה !
- 3.השוואה 17/08/2024 01:20הגב לתגובה זוהמחיר בקנדה 238070 על הכביד אחרי כל המיסים
- 2.חסוי 16/08/2024 21:05הגב לתגובה זוהטאנג החדש יעלה בכל פרמטר על הנ״ל ובעודף תקבל גם atto3
- 1.למה יקר (ל"ת)ר 16/08/2024 19:28הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
