חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
חברות התעופה נמצאות בתקופה מורכבת. הביקוש שובר שיאים והחברות חוזרות לרמת ההכנסות שהן הציגו לפני הקורונה. מצד שני החברות מתמודדות עם מחסור חמור בכוח אדם שמאלץ אותן לבטל טיסות והעלויות התפעוליות מזנקות בעקבות מחירי הדלק.
אנליסטים טוענים כי ריאנאייר RYANAIR HLDS PLC , חברת התעופה האירית, שונה מכולן ונמצאת בעמדה תחרותית טובה יותר מכולן. היא חברת התעופה הגדולה באירופה. בניגוד לחברות תעופה אחרות, ריאנאייר גידרה כמעט 80% מהדלק שלה עד לתחילת שנה הבאה ובכך, מגנה על עצמה משינויי מחיר חדים בדלק. היא רכשה דלקים כאשר הנפט היה במחיר של 65 דולר לחבית, כמות שתספיק לה עד הרבעון הראשון של שנת 2023.
בנוסף, ריאנאייר לא הפחיתה את כח האדם שלה בעזרת פיטורים בכדי לחסוך עלויות. המהלכים הללו שריאנאייר נקטה, שמים אותה בעמדה טובה יותר מהמתחרות כששוק התעופה חוזר במלוא עוצמתו.
המניה של החברה, שנסחרת באירלנד וגם בנאסד״ק כבורסה משנית, נפלה יחד עם הסקטור כולו, ואיבדה 21% בשנה האחרונה. מדד התעופה האירופאי ירד ב-23%. כך שמנית החברה עם ביצועים טובים יותר מבנצ'מרק הענף.
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- שחקן חדש בטיסות הישירות לתאילנד: תאי אירוויז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ריאנאייר, כמו כל מתחרותיה, ראתה את הביקוש לטיסות צונח בגלל נגיף הקורונה. בנוסף, רוסיה פלשה לאוקראינה והסנקציות הנלוות פגעו באספקת הנפט שזינק במחיר וגרם לעליה במחיר הדלק, מצרך חשוב במטוסים. כמו כן, המלחמה שיבשה את נתיבי הטיסה במזרח אירופה.
רוב חברות התעופה פיטרו עובדים בקורונה, וכעת, כשנפח הטיסות והביקושים חוזרים, הם מתקשים לגייס עובדים בחזרה, מה שמשאיר אותם עם כח אדם מצומצם. ג'רלד קו, אנליסט בברוקר ליברום, טוען כי בשל המחויבות של ריאנאייר, היא נמצאת בעמדה טובה יותר מהמתחרות. "ריאנאייר בחרה לשמור על צוותי טיסה ומטוסים פעילים במהלך המגיפה, בזמן שהמתחרות מחפשות עובדים בנרות, ריאנאייר, לא״.
אלכסנדר פטרסון, אנליסט ב-Peel Hunt, מעניק מחיר יעד של 18 אירו, אפסייד של 46% מהמחיר הנוכחי של המניה ואומר שלראינאייר יש את הפוטנציאל להגדיל את נתח השוק שלה בעקבות ההחלטות שביצעה בזמן המגיפה.
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי מצוין החל מ 165.0 אש"ח
ריאנאייר מכוונת ל-166.5 מיליון נוסעים לשנת 2023, עלייה מ-97.1 מיליון נוסעים בשנת 2022. חברת התעופה שבסיסה בדבלין, אירלנד, פועלת ב-36 מדינות, עם התמקדות באירופה ולה שווי שוק של 14.1 מיליארד אירו. היא מטיס 483 מטוסי בואינג 737, ו-29 מטוסי איירבוס A320.
המניה נסחרת במכפיל של 11 על הרווחים החזויים לשנת 2023, דיסקאונט של 10% בהשוואה למתחרותיה שנסחרות במכפיל גבוה יותר. החברה רשמה הפסד לפני מס של 430 מיליון אירו ברבעון הראשון של השנה, קטן יותר מההפסד של 1.1 מיליארד אירו ברבעון המקביל ב-2021. סך ההכנסות עד כה בשנת 2022 עמדו על 4.8 מיליארד אירו, גבוה משמעותית מ-1.6 מיליארד אירו ב-2021. אך לא לשכוח כי בשנת 2021, הקורונה הייתה בשיאה, ושוק התעופה עדיין לא חזר לפעילות מלאה.

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.