פורד מוסטאנג מאך E
צילום: Bram Van Oost, Unsplash

פורד מתפצלת: "רכבי הבנזין שלנו מושכים אותנו אחורה"; המניה קופצת

לא מדובר בספין-אוף אלא בחטיבה נפרדת, בה יושקעו 50 מיליארד ד' ב-5 שנים. חטיבת רכבי הבנזין תתייעל ואמורה להביא לחסכון של 3 מיליארד שיועברו לחטיבה החשמלית. בפורד רוצים להגיע לקיבולת ייצור של 2 מ' רכבים חשמליים עד 2026, ומכוונים לשיפור הרווחיות המתואמת ב-2 נק' ל-10% עד אז
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה פורד פיצול

ענקית הרכב האמריקאית  FORD MOTOR (F) מודיעה על פיצול עסקי הרכב החשמלי שלה לכדי חטיבה נפרדת וקופצת בוול סטריט בכ-4% ברקע ההודעה. "עסקי רכבי הבנזין שלנו מושכים אותנו אחורה", אמר המנכ"ל ג'ים פיירלי במסיבת עיתונאים. יודגש כי לא מדובר בחברה עצמאית שתסחר בוול סטריט, או תחולק כדיבידנד בעין לבעלי המניות (ספין-אוף).

ואולם, פיירלי הודה כי שקל אפשרות זו, אך זו נזנחה לטובת הפיצול לשתי חטיבות נפרדות במטרה לשמור על עסקי רכבי הבנזין כ"מנוע הרווח והמזומנים של החברה" - והיא בהחלט תהיה זקוקה להם עבור החטיבה האחות החדשה.

חטיבת הרכב החשמלי תקרא Ford Model e ואילו חטיבת רכבי מנוע הבעירה הפנימי Ford Blue. האחרונה תנסה להתייעל ולהגדיל את שולי הרווח, החיסכון (יעד ל-3 מיליארד דולר עד 2026) יועבר להצמחת פעילות הרכב החשמלי, שהיא מצדה, למעט דגמים חשמליים תייצר גם תוכנות וטכנולוגיות רכבים מקושרים שישמשו את פורד כולה.

המנכ"ל דיבר על יעד להפיכת פורד ל"חברה מצוינת באמת, כזו ששוב תשנה את העולם - הדבר הזה דורש מיקוד", אמר. "אנחנו הולכים עד הסוף ויוצרים עסק נפרד אך משלים שיתן לנו מהירות של חברת סטארט-אפ וחדשנות חסרת מעצורים. האם אנחנו בקטע של לנצח? 100% שכן. אנחנו רוצים להביס את השחקנים הישנים - ואת החדשים".

עוד ציין כי 50 מיליארד דולר יושקעו בקידום עסקי הרכב החשמלי עד 2026, וזאת בהמשך להתחייבות של החברה להשקיע בתחום סכום של 30 מיליארד דולר בין השנה שעברה ל-2025. בפורד מתכננים להגיע לקיבולת ייצורת של 2 מיליון רכבים חשמליים בשנה עד 2026. היעד שלה ל-2024 נמוך מכך בהרבה - 600 אלף. כלומר, בשנתיים שבין לבין תדרש הקפיצה המשמעותית.

כמו כן תאגיד הרכב כולו מכוון לשולי רווח מתואם לפני הוצאות ריבית ומס של 10% עד 2026. מדובר בגידל של שתי נקודות אחוז תוך 4 שנים, שכן הצפי לדוחות הקרובים, של 2022, הוא לשוליים של 8%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.