פורד מתפצלת: "רכבי הבנזין שלנו מושכים אותנו אחורה"; המניה קופצת
ענקית הרכב האמריקאית FORD MOTOR (F) מודיעה על פיצול עסקי הרכב החשמלי שלה לכדי חטיבה נפרדת וקופצת בוול סטריט בכ-4% ברקע ההודעה. "עסקי רכבי הבנזין שלנו מושכים אותנו אחורה", אמר המנכ"ל ג'ים פיירלי במסיבת עיתונאים. יודגש כי לא מדובר בחברה עצמאית שתסחר בוול סטריט, או תחולק כדיבידנד בעין לבעלי המניות (ספין-אוף).
ואולם, פיירלי הודה כי שקל אפשרות זו, אך זו נזנחה לטובת הפיצול לשתי חטיבות נפרדות במטרה לשמור על עסקי רכבי הבנזין כ"מנוע הרווח והמזומנים של החברה" - והיא בהחלט תהיה זקוקה להם עבור החטיבה האחות החדשה.
חטיבת הרכב החשמלי תקרא Ford Model e ואילו חטיבת רכבי מנוע הבעירה הפנימי Ford Blue. האחרונה תנסה להתייעל ולהגדיל את שולי הרווח, החיסכון (יעד ל-3 מיליארד דולר עד 2026) יועבר להצמחת פעילות הרכב החשמלי, שהיא מצדה, למעט דגמים חשמליים תייצר גם תוכנות וטכנולוגיות רכבים מקושרים שישמשו את פורד כולה.
המנכ"ל דיבר על יעד להפיכת פורד ל"חברה מצוינת באמת, כזו ששוב תשנה את העולם - הדבר הזה דורש מיקוד", אמר. "אנחנו הולכים עד הסוף ויוצרים עסק נפרד אך משלים שיתן לנו מהירות של חברת סטארט-אפ וחדשנות חסרת מעצורים. האם אנחנו בקטע של לנצח? 100% שכן. אנחנו רוצים להביס את השחקנים הישנים - ואת החדשים".
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- ההשקות המסחריות המהפכניות ששינו את פני עולם התקשורת ועולם הרכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד ציין כי 50 מיליארד דולר יושקעו בקידום עסקי הרכב החשמלי עד 2026, וזאת בהמשך להתחייבות של החברה להשקיע בתחום סכום של 30 מיליארד דולר בין השנה שעברה ל-2025. בפורד מתכננים להגיע לקיבולת ייצורת של 2 מיליון רכבים חשמליים בשנה עד 2026. היעד שלה ל-2024 נמוך מכך בהרבה - 600 אלף. כלומר, בשנתיים שבין לבין תדרש הקפיצה המשמעותית.
כמו כן תאגיד הרכב כולו מכוון לשולי רווח מתואם לפני הוצאות ריבית ומס של 10% עד 2026. מדובר בגידל של שתי נקודות אחוז תוך 4 שנים, שכן הצפי לדוחות הקרובים, של 2022, הוא לשוליים של 8%.
ג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןפרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025.
עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.
כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט.
ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים.
עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.
ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5 החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי ראוי במחיר אטרקטיבי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.
