דואר ישראל
צילום: באדיבות דואר ישראל

החל מהשבוע הבא: הנפקת רישיון רכב גם בדואר

החל מיום ראשון הקרוב - 700 סניפי דואר ישראל יאפשרו להנפיק רישיון רכב

החל מיום ראשון הקרוב, 3 בספטמבר, יציע משרד התחבורה שיפור בשירות לבעלי רכב – הנפקת רישיון רכב בכל סניפי דואר ישראל. אלו מצטרפים אל עמדות הרישיומט הפזורות בעשרות סניפי הסופר פארם לרשות הציבור, וכן למוקד הטלפוני (*5678) ואפשרות ההנפקה דרך האינטרנט. נזכיר כי לפני כארבעה חודשים נוסף בדואר שירות של הנפקת רישיונות נהיגה.

יש לציין כי לא יהיה ניתן להנפיק רישיונות לבעלי רכב אשר חלים עליהם הגבלות מטעם רשויות המדינה, כדוגמת הוצאה לפועל וכדו'. כמו כן, בדואר לא ניתן יהיה לבצע שינויים כל שהם במסמכים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כותבי תרחישים 31/08/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    צריך שידרוג = גם בסופרמרקטים= כמו באנגליה
תאונה
צילום: דאלי אי

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?

ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר

רן קידר |
נושאים בכתבה תאונה ריקול

התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.

מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך

ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.

הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.

אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד

בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.

טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.

BAIC BJ30. רכב שטח קשוח. צילום יצרןBAIC BJ30. רכב שטח קשוח. צילום יצרן

קבוצת כדורי מתחילה בשיווק דגמי BAIC בישראל

קבוצת כדורי יבואנית דגמי סקייוול לישראל הודיעה על תחילת שיווק דגמי BAIC לישראל. 

BAIC שנוסדה ב 1958 היא מהיצרנים הגדולים בסין עם שיתופי פעולה עם מרצדס ויונדאי

הדגמים שישווקו BJ30 (רכב שטח קשוח) והקרוסאוברים X7 ו X55 

יואב פולס |

קבוצת כדורי יבואנית דגמי סקייוול לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווק של דגמי קונצרן BAIC הסיני.

BAIC ( Beijing Automotive Industry Corporation Group) שנוסד בשנת 1958 הוא אחד היצרנים הגדולים בסין עם ייצור של מעל ל 2.0 מיליון כלי רכב בשנה תוך שיתופי פעולה עם יצרניות מערביות מובילות דוגמת מרצדס ויונדאי.

קבוצת כדורי ששיווקה עד עתה רק את דגמי סקייוול צברה ידע ונסיון בשיווק כלי רכב ללקוחות פרטיים, ומוצרי BAIC יהוו הרחבה משמעותית של ההיצע אותו תשווק קבוצת כדורי בישראל.

קבוצת כדורי תשווק בישראל מספר דגמים של BAIC כשכל דגם ישווק עם מספר רמות גימור, ומספר הנעות – בנזין, היברידי ופלאג אין.

הדגם המעניין ביותר לאנשי השטח הוא ה BJ30 - רכב שטח עם הנעה היברידית, אליו יצטרפו בעתיד גם דגמי BJ40 ו BJ60 כולם עם יכולות שטח אמיתיות. המימדים של ה BJ30 הם אורך כולל של 4.73 מטר, רוחב של 1.91 מטר וגובה של 1.79 מטר. בסיס הגלגלים 2.82 מטר ומרווח הגחון 21.5 ס"מ. גירסת ה 4X4 מצויידת בהנעה היברידית המשלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים. ההספק הכולל 402 כ"ס והמומנט המשולב מעט פחות מ 70 קג"מ.