טויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולסטויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולס

הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות

ההצלחה המפתיעה משהו של הג'אקו 7 שהתברג מיד עם השקתו למקום הראשון במסירות כלי רכב בישראל, גרמו לנו לבדוק את עשר השנים האחרונות מי היו הנמכרות ביותר בשוק הישראלי. התוצאות יותר שמרניות ממה שאנחנו אוהבים לחשבו על עצמנו. 

יואב פולס | (4)

נתוני המסירות של המחצית הראשונה של 2025 כבר מאחורינו, כשהמובילה ללא עוררין היא הג'אקו 7, דגם חדש בשוק, המגיע מיצרן סיני. העובדה כי רכב חדש, ומותג חדש זוכים לכזה אמון בשוק, יחד עם הנעה (פלאג אין הייבריד) שעד היום לא זכתה לנתח משמעותי מהשוק, גרם לנו ללכת אחורה וללמוד מה הדגמים הנמכרים ביותר בעשור האחרון, והאם ניתן ללמוד מהנתונים תובנות על השוק.

שנה        דגם        כמות
2015        קורולה        15972
2016        קורולה        14691
2017        קורולה        13083
2018        איוניק        10818
2019        קורולה        17327
2020        קורולה        14171
2021        קורולה        19675
2022        פיקנטו        12970
2023        Atto3        14230
2024        Atto3        10657
2025        ג'אקו 7        8500 (מחצית שנה)




אז במחצית הראשונה של 2025 הג'אקו 7 מכר כ - 8500 יחידות, זכור לכולנו כי בשנים 2024 ו 2023 הרכב הנמכר ביותר בישראל היה ה BYD Atto3. גם דגם חדש בשוק, גם יצרן חדש בשוק, גם יבואן חדש בשוק (למרות שהוא מורכב משותפות של שחקנים ותיקים ודומיננטיים בשוק) ובעיקר הנעה חדשה (חשמלית) שעד לכניסתו לשוק לא היה בעלת משקל מרכזי בשוק.


קיה פיקנטו. מהמבוקשות ביותר. צילום יואב פולס

בשנת 2022 הדגם הנמכר ביותר היה הקיה פיקנטו, עם  12,970 יחידות.

בשנת 2021 הדגם הנמכר ביותר היה הטויוטה קורולה עם 19,675 יחידות, מהן כמעט 2200 הגיעו בייבוא מקביל ולא דרך היבואן הרשמי יוניון מוטורס.

גם בשנת 2020 כיכבה הקורולה במקום הראשון עם 14,171 יחידות שנמכרו בשוק, מהן 1800 יחידות בייבוא מקביל. נזכור כי שנת 2020 היתה שנת הקורונה, שאחריה החל גל משברים של בעיות ייצור, אספקת חלקים ובעיקר מה שמוכר כ'משבר הצ'יפים'. את מרבית הקורולות השוק הישראלי היה מקבל מהמפעל בטורקיה, שהושפע פחות מהסגרים במזרח הרחוק.

2019 - גם בשנה זו כיכבה הקורולה במקום הראשון עם 17,327 יחידות, מהן 1630 בייבוא מקביל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

2018 - עכשיו העניינים מתחילים להתחמם, כי בשנת 2018 הדגם הנמכר ביותר היה היונדאי איוניק ההיברידית עם 10181 יחידות, רק 134 יחידות יותר מקיה ספורטאז'.


יונדאי איוניק. אחת מכל ארבע שיוצרו, הגיעה לישראל. צילום יואב פולס. 

בשנת 2017 אנחנו שוב פוגשים את חביבת הקהל הטויוטה קורולה עם 13083 יחידות, מהן 9144 מדגם הסדאן ו 3939 מדגם ההאצ'בק שנקרא בישראל 'אוריס'. אם נפריד בין שני דגמי הקורולה נגלה שהקיה פיקנטו היא הנמכרת ביותר עם 11,778 יחידות, ואחריה הקיה ספורטאז' עם 11,653 יחידות.

גם שנת 2016 יכולה להיקרא שנת הקורולה עם 14,691 יחידות, 10,868 מדגם הסדאן ו – 3823 מדגם 'אוריס'. גם בשנה זו קיה מזנבת בטויוטה ואם מפרידים את דגמי הקורולה לתתי דגמים, אזי נגלה כי הספורטאז' הוא הנמכר ביותר עם 14,113 יחידות, והפיקנטו אחריו עם 13,352 יחידות.

שנת 2015 היא השנה האחרונה לבדיקה שלנו, וגם בה מובילה הקורולה עם 15,972 יחידות, מהן 12,097 מדגם הסדאן ו – 3875 מדגם 'אוריס'. אם נפריד אותן לתתי דגמים אזי הפיקנטו היא הנמכרת ביותר עם 12,699 יחידות.

עשור שלם, מתוכו בשבע שנים שולטות שלוש מכוניות ללא עוררין, ובראשן הטויוטה קורולה, ועימה שתי הקיה, הפיקנטו והספורטאז'.

אגב, לא להתבלבל, לא ניתן להסיק כי טויוטה מכרה הכי הרבה או כל מסקנה אחרת, דגמנו רק את הרכב המוביל בכל שנה, ולא את יתר הנמכרות ביותר. לא מן הנמנע כי יונדאי וסקודה נמצאות גם הן בין הנמכרות ביותר, רק לא הרכב הנמכר ביותר באותה השנה.

מהנתונים נראה ביקוש קשיח לחלוטין של כמעט 4000 יחידות בשנה לטויוטה אוריס, ככל והיא תומחרה במחיר הגיוני לתקופתה, לתשומת לב החברים ב'יוניון מוטורס'.

מתוך עשר השנים האחרונות, בשש מהן היתה הקורולה הרכב הנמכר ביותר בישראל. האיוניק של יונדאי והפיקנטו של קיה היו הנמכרות ביותר, כל אחת בשנה יחידה, ונציגת הדור החדש ה Atto3 בשנתיים האחרונות ברציפות.


BYD Atto3, מסמנת שינוי בהעדפות. צילום יואב פולס

עוד נכון לציין את העדרה של הקורולה מהשוק, בעקבות החרם הטורקי בשנה וחצי האחרונות. מדובר ברכב מהותי לשוק. בשוק אין 'ואקום', ואת המחסור של כ - 10,000 קורולות שלא מגיעות לשוק משלימים דגמים אחרים ובעיקר היונדאי אלנטרה ההיברידית והסקודה אוקטביה. זה המקום לשני יבואנים נוספים לעשות צעד קדימה ולשווק בנחישות גדולה יותר את שני התחליפים שלהם לקורולה – פריסבי עם הצ'רי אריזו 8 פלאג אין, ו BYD עם ה Seal5 גם היא עם הנעת פלאג אין.

ניתן לראות מהנתונים דבר נוסף ומעניין מאוד לדעתנו, והוא שבשנתיים וחצי האחרונות השוק עושה שיפט מתוצרת יפן ודרום קוריאה, לעבר תוצרת סין. אם בשנים 2015 – 2022 המכוניות הנמכרות ביותר היו ממותג יפני או מותג דרום קוריאני (לא משנה היכן יוצרו בפועל), השנתיים וחצי האחרונות מלמדות אותנו על השיפט שהציבור עושה, והאימוץ המוחלט של תוצרת סין עד כדי כך שבשנתיים וחצי האחרונות הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא מתוצרת מותג סיני, במקרה הזה גם מיוצר בסין.


ג'אקו 7, הנמכר ביותר ב 2025. צילום יואב פולס

ניתן להסתכל על כל העשור האחרון ולתהות האם הקהל הישראלי אכן אוהב לאמץ חידושים וטכנולוגיה, שכן בשמונה שנים מתוך העשר הרכב הנמכר ביותר הוא סופר שמרני, ורק בשנתיים האחרונות הוא אכן מאמץ חדשנות. מאידך ניתן לומר כי הקהל אכן טכנולוגי ומאמץ חדשנות אבל הוא ממש לא טיפש, וכשחוכמת ההמונים מזהה שהטכנולוגיה לא בשלה מספיק, הציבור לא יאמץ אותה. רק כאשר הצרכנים ישתכנעו כי הטכנולוגיה מתחילה להבשיל, אותם early adoptors יעשו את הצעד וירכשו את הרכב. שימו לב שלא מדובר באוכלוסיית ה innovators, אותה קבוצה שאוהבת חדשנות ומאמצת אותה לפני כולם. אלה כבר רכשו טסלה או MG ZS. אחריהם מגיעים ה early adopters. נתון מעניין הוא שלפי מודל החדשנות, שתי הקבוצות המוזכרות הן ביחד כ – 16% מהכלל, בדיוק נתון החדירה של כלי רכב חשמליים לישראל מתחילת שנת 2025.

הנתונים בסיוע צבי תמרי

 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צרי טיגו 7 פלאג אין יותר זול נוח ונעים לנסיעה. (ל"ת)
    אלי 29/07/2025 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גאקו 7 הנמכר ביותר בשנת 2025 נמכר בעיקר במבצעי יד ראשונה 0 קמ. (ל"ת)
    אנונימי 27/07/2025 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמניות מספר 1כי עוקצים אותנו במוסכים וחלקי החילוף יקרים בארץ (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2025 07:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 26/07/2025 03:46
    הגב לתגובה זו
    דיי לפמפם כאילו הגאקו הסיני הפח ממש הולך לשנות את השוק. עדעף שתרשמו םרסומת או קידום שיווקי מאשר להמעיט בידע של הקוראים
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.