
הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
ההצלחה המפתיעה משהו של הג'אקו 7 שהתברג מיד עם השקתו למקום הראשון במסירות כלי רכב בישראל, גרמו לנו לבדוק את עשר השנים האחרונות מי היו הנמכרות ביותר בשוק הישראלי. התוצאות יותר שמרניות ממה שאנחנו אוהבים לחשבו על עצמנו.
נתוני המסירות של המחצית הראשונה של 2025 כבר מאחורינו, כשהמובילה ללא עוררין היא הג'אקו 7, דגם חדש בשוק, המגיע מיצרן סיני. העובדה כי רכב חדש, ומותג חדש זוכים לכזה אמון בשוק, יחד עם הנעה (פלאג אין הייבריד) שעד היום לא זכתה לנתח משמעותי מהשוק, גרם לנו ללכת אחורה וללמוד מה הדגמים הנמכרים ביותר בעשור האחרון, והאם ניתן ללמוד מהנתונים תובנות על השוק.
| שנה | דגם | כמות |
| 2015 | קורולה | 15972 |
| 2016 | קורולה | 14691 |
| 2017 | קורולה | 13083 |
| 2018 | איוניק | 10818 |
| 2019 | קורולה | 17327 |
| 2020 | קורולה | 14171 |
| 2021 | קורולה | 19675 |
| 2022 | פיקנטו | 12970 |
| 2023 | Atto3 | 14230 |
| 2024 | Atto3 | 10657 |
| 2025 | ג'אקו 7 | 8500 (מחצית שנה) |
בשנת 2022 הדגם הנמכר ביותר היה הקיה פיקנטו, עם 12,970 יחידות.
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2021 הדגם הנמכר ביותר היה הטויוטה קורולה עם 19,675 יחידות, מהן כמעט 2200 הגיעו בייבוא מקביל ולא דרך היבואן הרשמי יוניון מוטורס.
גם בשנת 2020 כיכבה הקורולה במקום הראשון עם 14,171 יחידות שנמכרו בשוק, מהן 1800 יחידות בייבוא מקביל. נזכור כי שנת 2020 היתה שנת הקורונה, שאחריה החל גל משברים של בעיות ייצור, אספקת חלקים ובעיקר מה שמוכר כ'משבר הצ'יפים'. את מרבית הקורולות השוק הישראלי היה מקבל מהמפעל בטורקיה, שהושפע פחות מהסגרים במזרח הרחוק.
2019 - גם בשנה זו כיכבה הקורולה במקום הראשון עם 17,327 יחידות, מהן 1630 בייבוא מקביל.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
2018 - עכשיו העניינים מתחילים להתחמם, כי בשנת 2018 הדגם הנמכר ביותר היה היונדאי איוניק ההיברידית עם 10181 יחידות, רק 134 יחידות יותר מקיה ספורטאז'.
בשנת 2017 אנחנו שוב פוגשים את חביבת הקהל הטויוטה קורולה עם 13083 יחידות, מהן 9144 מדגם הסדאן ו 3939 מדגם ההאצ'בק שנקרא בישראל 'אוריס'. אם נפריד בין שני דגמי הקורולה נגלה שהקיה פיקנטו היא הנמכרת ביותר עם 11,778 יחידות, ואחריה הקיה ספורטאז' עם 11,653 יחידות.
גם שנת 2016 יכולה להיקרא שנת הקורולה עם 14,691 יחידות, 10,868 מדגם הסדאן ו – 3823 מדגם 'אוריס'. גם בשנה זו קיה מזנבת בטויוטה ואם מפרידים את דגמי הקורולה לתתי דגמים, אזי נגלה כי הספורטאז' הוא הנמכר ביותר עם 14,113 יחידות, והפיקנטו אחריו עם 13,352 יחידות.
שנת 2015 היא השנה האחרונה לבדיקה שלנו, וגם בה מובילה הקורולה עם 15,972 יחידות, מהן 12,097 מדגם הסדאן ו – 3875 מדגם 'אוריס'. אם נפריד אותן לתתי דגמים אזי הפיקנטו היא הנמכרת ביותר עם 12,699 יחידות.
עשור שלם, מתוכו בשבע שנים שולטות שלוש מכוניות ללא עוררין, ובראשן הטויוטה קורולה, ועימה שתי הקיה, הפיקנטו והספורטאז'.
אגב, לא להתבלבל, לא ניתן להסיק כי טויוטה מכרה הכי הרבה או כל מסקנה אחרת, דגמנו רק את הרכב המוביל בכל שנה, ולא את יתר הנמכרות ביותר. לא מן הנמנע כי יונדאי וסקודה נמצאות גם הן בין הנמכרות ביותר, רק לא הרכב הנמכר ביותר באותה השנה.
מהנתונים נראה ביקוש קשיח לחלוטין של כמעט 4000 יחידות בשנה לטויוטה אוריס, ככל והיא תומחרה במחיר הגיוני לתקופתה, לתשומת לב החברים ב'יוניון מוטורס'.
מתוך עשר השנים האחרונות, בשש מהן היתה הקורולה הרכב הנמכר ביותר בישראל. האיוניק של יונדאי והפיקנטו של קיה היו הנמכרות ביותר, כל אחת בשנה יחידה, ונציגת הדור החדש ה Atto3 בשנתיים האחרונות ברציפות.
עוד נכון לציין את העדרה של הקורולה מהשוק, בעקבות החרם הטורקי בשנה וחצי האחרונות. מדובר ברכב מהותי לשוק. בשוק אין 'ואקום', ואת המחסור של כ - 10,000 קורולות שלא מגיעות לשוק משלימים דגמים אחרים ובעיקר היונדאי אלנטרה ההיברידית והסקודה אוקטביה. זה המקום לשני יבואנים נוספים לעשות צעד קדימה ולשווק בנחישות גדולה יותר את שני התחליפים שלהם לקורולה – פריסבי עם הצ'רי אריזו 8 פלאג אין, ו BYD עם ה Seal5 גם היא עם הנעת פלאג אין.
ניתן לראות מהנתונים דבר נוסף ומעניין מאוד לדעתנו, והוא שבשנתיים וחצי האחרונות השוק עושה שיפט מתוצרת יפן ודרום קוריאה, לעבר תוצרת סין. אם בשנים 2015 – 2022 המכוניות הנמכרות ביותר היו ממותג יפני או מותג דרום קוריאני (לא משנה היכן יוצרו בפועל), השנתיים וחצי האחרונות מלמדות אותנו על השיפט שהציבור עושה, והאימוץ המוחלט של תוצרת סין עד כדי כך שבשנתיים וחצי האחרונות הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא מתוצרת מותג סיני, במקרה הזה גם מיוצר בסין.
ניתן להסתכל על כל העשור האחרון ולתהות האם הקהל הישראלי אכן אוהב לאמץ חידושים וטכנולוגיה, שכן בשמונה שנים מתוך העשר הרכב הנמכר ביותר הוא סופר שמרני, ורק בשנתיים האחרונות הוא אכן מאמץ חדשנות. מאידך ניתן לומר כי הקהל אכן טכנולוגי ומאמץ חדשנות אבל הוא ממש לא טיפש, וכשחוכמת ההמונים מזהה שהטכנולוגיה לא בשלה מספיק, הציבור לא יאמץ אותה. רק כאשר הצרכנים ישתכנעו כי הטכנולוגיה מתחילה להבשיל, אותם early adoptors יעשו את הצעד וירכשו את הרכב. שימו לב שלא מדובר באוכלוסיית ה innovators, אותה קבוצה שאוהבת חדשנות ומאמצת אותה לפני כולם. אלה כבר רכשו טסלה או MG ZS. אחריהם מגיעים ה early adopters. נתון מעניין הוא שלפי מודל החדשנות, שתי הקבוצות המוזכרות הן ביחד כ – 16% מהכלל, בדיוק נתון החדירה של כלי רכב חשמליים לישראל מתחילת שנת 2025.
הנתונים בסיוע צבי תמרי
- 4.צרי טיגו 7 פלאג אין יותר זול נוח ונעים לנסיעה. (ל"ת)אלי 29/07/2025 14:50הגב לתגובה זו
- 3.גאקו 7 הנמכר ביותר בשנת 2025 נמכר בעיקר במבצעי יד ראשונה 0 קמ. (ל"ת)אנונימי 27/07/2025 13:20הגב לתגובה זו
- 2.אמניות מספר 1כי עוקצים אותנו במוסכים וחלקי החילוף יקרים בארץ (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 07:04הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 26/07/2025 03:46הגב לתגובה זודיי לפמפם כאילו הגאקו הסיני הפח ממש הולך לשנות את השוק. עדעף שתרשמו םרסומת או קידום שיווקי מאשר להמעיט בידע של הקוראים
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
