טויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולסהרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
ההצלחה המפתיעה משהו של הג'אקו 7 שהתברג מיד עם השקתו למקום הראשון במסירות כלי רכב בישראל, גרמו לנו לבדוק את עשר השנים האחרונות מי היו הנמכרות ביותר בשוק הישראלי. התוצאות יותר שמרניות ממה שאנחנו אוהבים לחשבו על עצמנו.
נתוני המסירות של המחצית הראשונה של 2025 כבר מאחורינו, כשהמובילה ללא עוררין היא הג'אקו 7, דגם חדש בשוק, המגיע מיצרן סיני. העובדה כי רכב חדש, ומותג חדש זוכים לכזה אמון בשוק, יחד עם הנעה (פלאג אין הייבריד) שעד היום לא זכתה לנתח משמעותי מהשוק, גרם לנו ללכת אחורה וללמוד מה הדגמים הנמכרים ביותר בעשור האחרון, והאם ניתן ללמוד מהנתונים תובנות על השוק.
| שנה | דגם | כמות |
| 2015 | קורולה | 15972 |
| 2016 | קורולה | 14691 |
| 2017 | קורולה | 13083 |
| 2018 | איוניק | 10818 |
| 2019 | קורולה | 17327 |
| 2020 | קורולה | 14171 |
| 2021 | קורולה | 19675 |
| 2022 | פיקנטו | 12970 |
| 2023 | Atto3 | 14230 |
| 2024 | Atto3 | 10657 |
| 2025 | ג'אקו 7 | 8500 (מחצית שנה) |
בשנת 2022 הדגם הנמכר ביותר היה הקיה פיקנטו, עם 12,970 יחידות.
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2021 הדגם הנמכר ביותר היה הטויוטה קורולה עם 19,675 יחידות, מהן כמעט 2200 הגיעו בייבוא מקביל ולא דרך היבואן הרשמי יוניון מוטורס.
גם בשנת 2020 כיכבה הקורולה במקום הראשון עם 14,171 יחידות שנמכרו בשוק, מהן 1800 יחידות בייבוא מקביל. נזכור כי שנת 2020 היתה שנת הקורונה, שאחריה החל גל משברים של בעיות ייצור, אספקת חלקים ובעיקר מה שמוכר כ'משבר הצ'יפים'. את מרבית הקורולות השוק הישראלי היה מקבל מהמפעל בטורקיה, שהושפע פחות מהסגרים במזרח הרחוק.
2019 - גם בשנה זו כיכבה הקורולה במקום הראשון עם 17,327 יחידות, מהן 1630 בייבוא מקביל.
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
2018 - עכשיו העניינים מתחילים להתחמם, כי בשנת 2018 הדגם הנמכר ביותר היה היונדאי איוניק ההיברידית עם 10181 יחידות, רק 134 יחידות יותר מקיה ספורטאז'.
בשנת 2017 אנחנו שוב פוגשים את חביבת הקהל הטויוטה קורולה עם 13083 יחידות, מהן 9144 מדגם הסדאן ו 3939 מדגם ההאצ'בק שנקרא בישראל 'אוריס'. אם נפריד בין שני דגמי הקורולה נגלה שהקיה פיקנטו היא הנמכרת ביותר עם 11,778 יחידות, ואחריה הקיה ספורטאז' עם 11,653 יחידות.
גם שנת 2016 יכולה להיקרא שנת הקורולה עם 14,691 יחידות, 10,868 מדגם הסדאן ו – 3823 מדגם 'אוריס'. גם בשנה זו קיה מזנבת בטויוטה ואם מפרידים את דגמי הקורולה לתתי דגמים, אזי נגלה כי הספורטאז' הוא הנמכר ביותר עם 14,113 יחידות, והפיקנטו אחריו עם 13,352 יחידות.
שנת 2015 היא השנה האחרונה לבדיקה שלנו, וגם בה מובילה הקורולה עם 15,972 יחידות, מהן 12,097 מדגם הסדאן ו – 3875 מדגם 'אוריס'. אם נפריד אותן לתתי דגמים אזי הפיקנטו היא הנמכרת ביותר עם 12,699 יחידות.
עשור שלם, מתוכו בשבע שנים שולטות שלוש מכוניות ללא עוררין, ובראשן הטויוטה קורולה, ועימה שתי הקיה, הפיקנטו והספורטאז'.
אגב, לא להתבלבל, לא ניתן להסיק כי טויוטה מכרה הכי הרבה או כל מסקנה אחרת, דגמנו רק את הרכב המוביל בכל שנה, ולא את יתר הנמכרות ביותר. לא מן הנמנע כי יונדאי וסקודה נמצאות גם הן בין הנמכרות ביותר, רק לא הרכב הנמכר ביותר באותה השנה.
מהנתונים נראה ביקוש קשיח לחלוטין של כמעט 4000 יחידות בשנה לטויוטה אוריס, ככל והיא תומחרה במחיר הגיוני לתקופתה, לתשומת לב החברים ב'יוניון מוטורס'.
מתוך עשר השנים האחרונות, בשש מהן היתה הקורולה הרכב הנמכר ביותר בישראל. האיוניק של יונדאי והפיקנטו של קיה היו הנמכרות ביותר, כל אחת בשנה יחידה, ונציגת הדור החדש ה Atto3 בשנתיים האחרונות ברציפות.
עוד נכון לציין את העדרה של הקורולה מהשוק, בעקבות החרם הטורקי בשנה וחצי האחרונות. מדובר ברכב מהותי לשוק. בשוק אין 'ואקום', ואת המחסור של כ - 10,000 קורולות שלא מגיעות לשוק משלימים דגמים אחרים ובעיקר היונדאי אלנטרה ההיברידית והסקודה אוקטביה. זה המקום לשני יבואנים נוספים לעשות צעד קדימה ולשווק בנחישות גדולה יותר את שני התחליפים שלהם לקורולה – פריסבי עם הצ'רי אריזו 8 פלאג אין, ו BYD עם ה Seal5 גם היא עם הנעת פלאג אין.
ניתן לראות מהנתונים דבר נוסף ומעניין מאוד לדעתנו, והוא שבשנתיים וחצי האחרונות השוק עושה שיפט מתוצרת יפן ודרום קוריאה, לעבר תוצרת סין. אם בשנים 2015 – 2022 המכוניות הנמכרות ביותר היו ממותג יפני או מותג דרום קוריאני (לא משנה היכן יוצרו בפועל), השנתיים וחצי האחרונות מלמדות אותנו על השיפט שהציבור עושה, והאימוץ המוחלט של תוצרת סין עד כדי כך שבשנתיים וחצי האחרונות הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא מתוצרת מותג סיני, במקרה הזה גם מיוצר בסין.
ניתן להסתכל על כל העשור האחרון ולתהות האם הקהל הישראלי אכן אוהב לאמץ חידושים וטכנולוגיה, שכן בשמונה שנים מתוך העשר הרכב הנמכר ביותר הוא סופר שמרני, ורק בשנתיים האחרונות הוא אכן מאמץ חדשנות. מאידך ניתן לומר כי הקהל אכן טכנולוגי ומאמץ חדשנות אבל הוא ממש לא טיפש, וכשחוכמת ההמונים מזהה שהטכנולוגיה לא בשלה מספיק, הציבור לא יאמץ אותה. רק כאשר הצרכנים ישתכנעו כי הטכנולוגיה מתחילה להבשיל, אותם early adoptors יעשו את הצעד וירכשו את הרכב. שימו לב שלא מדובר באוכלוסיית ה innovators, אותה קבוצה שאוהבת חדשנות ומאמצת אותה לפני כולם. אלה כבר רכשו טסלה או MG ZS. אחריהם מגיעים ה early adopters. נתון מעניין הוא שלפי מודל החדשנות, שתי הקבוצות המוזכרות הן ביחד כ – 16% מהכלל, בדיוק נתון החדירה של כלי רכב חשמליים לישראל מתחילת שנת 2025.
הנתונים בסיוע צבי תמרי
- 4.צרי טיגו 7 פלאג אין יותר זול נוח ונעים לנסיעה. (ל"ת)אלי 29/07/2025 14:50הגב לתגובה זו
- 3.גאקו 7 הנמכר ביותר בשנת 2025 נמכר בעיקר במבצעי יד ראשונה 0 קמ. (ל"ת)אנונימי 27/07/2025 13:20הגב לתגובה זו
- 2.אמניות מספר 1כי עוקצים אותנו במוסכים וחלקי החילוף יקרים בארץ (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 07:04הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 26/07/2025 03:46הגב לתגובה זודיי לפמפם כאילו הגאקו הסיני הפח ממש הולך לשנות את השוק. עדעף שתרשמו םרסומת או קידום שיווקי מאשר להמעיט בידע של הקוראים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
