הירידה נמשכת: המכירות של טסלה באירופה נפלו ב-28.2%

למרות קפיצה של 23.6% במכירות רכבים חשמליים באירופה, המכירות של טסלה ביבשת צנחו זה החודש השלישי ברציפות, ונתח השוק שלה ירד מ-2.9% ל-2%

רוי שיינמן | (3)
נושאים בכתבה טסלה אירופה

למרות שפספסה את צפי האנליסטים בדוחות, המשקיעים היו מרוצים אחרי דוחות טסלה Tesla 0.16%  שקפצה ב-5.4%, בעיקר הודות להצהרותיו של מאסק כי יצמצם פעילותו בממשל האמריקאי ויתמקד יותר בניהול החברה - מאסק מבטיח להשקיע פחות ב-DOGE; טסלה מזנקת ב-5% למרות פספוס התחזיות, אבל התוצאות בשטח ממשיכות להיות מאכזבות - בחוד מרץ, המכירות של טסלה באירופה נפלו ב-28.2% לעומת חודש מרץ בשנה שעברה, מה שמסמן את החודש השלישי ברציפות של ירידות במכירות עבור טסלה ביבשת.


הנפילה הזו בולטת במיוחד לאור העובדה שסך המכירות של רכבים חשמליים באירופה קפצו ב-23.6% בחודש מרץ. הנתונים ממשיכים את המגמה השלילית במסירות של טסלה ברחבי העולם, אחרי שדווח כי בחודש מרץ המכירות של טסלה בסין ירדו בכ-11.5%, בעוד המתחרה BYD למשל חוותה עלייה של 23% במכירות.


גם הרבעון הרביעי כאמור היה מאכזב - ההכנסות מרכבים היו האכזבה הגדולה עם 13.97 מיליארד דולר לעומת צפי של 15.82 מיליארד, ירידה של 20% לעומת השנה הקודמת. המסירות הגלובליות ירדו ב-13% ל-336,681 כלי רכב, כאשר מסירות מודל 3/Y ירדו ב-12% ודגמים אחרים ירדו ב-24%. הייצור הכולל ירד ב-16% ל-362,615 יחידות, ומלאי הרכבים גדל ל-22 ימים לעומת 12 ימים ברבעון הקודם. נקודת אור משמעותית הייתה מגזר האנרגיה, שרשם צמיחה חזקה של 67% עם הכנסות של 2.73 מיליארד דולר, למרות שגם אלו היו מתחת לתחזיות.


האירופאים חוזרים לקנות חשמלי?

בסך הכל, המכירות של רכבים חשמליים באירופה כאמור קפצו ב-23.6%, כשהם היוו כ-59.2% מסך הרכבים שנמכרו לעומת 49.1% מסך הרכבים בחודש מרץ של השנה שעברה. בסך הכל, מכירות הרכבים בחודש מרץ באירופה ירדו ב-0.2%.


מכירות רכבים בחודש מרץ בספרד עלו ב-23.2%, באיטליה ב-6.3% ובבריטניה ב-12.4%. מנגד, המכירות בצרפת צנחו ב-14.5% ובגרמניה ב-3.9%. בקרב החברות, מי שחוו עליות בולטות במכירות היו פולקסוואגן ורנו עם עליות של 10.3% ו-13% בהתאמה, בעוד המכירות של סטלנטיס צנחו ב-5.9%.


למרות העלייה במכירות באירופה, היצרנים האירופאיים עדיין נתונים תחת עננת אי וודאות על רקע המכסים של כ-25% על ייבוא של רכבים וחלקי רכב אירופאים לארה"ב. בינתיים כאמור, המכירות בבית בעלייה, שהמומחים מציינים כי העלייה במכירות רכבים חשמליים נובעת בעיקר מהשקת דגמים חשמליים זולים יותר ותקני ויעדי פליטת פחמן מחמירים יותר מצד האיחוד האירופי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יוני נ 30/04/2025 07:46
    הגב לתגובה זו
    אוטו עם מלא בעיות חברה לא אמינה ובעלים מטורלל על קטמין.
  • 2.
    עושה חשבון 26/04/2025 07:09
    הגב לתגובה זו
    הצדעת מועל יד של מאסק הזכירה לכולם היטלר. אבירי איכות הסביבה השמאל העשיר של אירופה קונים רכבי חשמל סלדו מהמותג .
  • 1.
    מ2.9 ל2%. מה הפלא טסלה מותג פרמיום ונכנסים מותגים סיניים זולים. (ל"ת)
    כלכלן בכיר 24/04/2025 12:24
    הגב לתגובה זו
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.