הונגצ'י סדרה 7 - סדאן וקרוסאובר החל מ 200.0 / 230.0 אש"ח
סמלת השיקה את סדרה 7 של הונגצ'י עם EH7 סדאן חשמלית החל מ - 200.0 אש"ח ו EHS7 קרוסאובר חשמלי במחיר של החל מ - 230.0 אש"ח. שתיהן עם איבזור נדיב וטווח נסיעה מרשים.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי הונגצ'י לישראל השיקה את סדרה 7 של היצרן עם שני דגמים – סדאן וקרוסאובר.
הונגצ'י המשווק בישראל מזה כמעט שלוש שנים מכר רק את הקרוסאובר היוקרתי ה EHS9 עם למעלה מ - 200 יחידות שעלו בין 400.0 אש"ח ל 500.0 אש"ח והותירו את המותג נישתי משהו לשוק מצומצם.
הונגצ'י הוא מותג הפרימיום של FAW מהיצרני המכוניות הגדולים בסין, עם למעלה מ 3,300,000 כלי רכב שיוצרו ב - 2024. מותג הונגצ'י HONGQI שהמשמעות שלו היא 'דגל אדום', לא פחות, עם כל ההשלכות של המשמעות עם התרבות והעם בסין.
עתה השיקה סמלת את ה - EH7 הסדאן וה - EHS7 הקרוסאובר, עם נתונים בסיסיים מצוינים ומחירים אטרקטיביים שיביאו להכפלה משמעותית של מכירות המותג בישראל.
דגם ה EH7 הוא סדאן חשמלי גדול, עם אורך כולל של 4.98 מטר, רוחב של 1.915 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר. ל - EH7 שלוש רמות גימור, שתיים מהן עם הנעה אחורית, והפרפורמנס עם הנעה כפולה. דגם הכניסה CORE עם הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק של 340 כ"ס, ומומנט של 45.9 קג"מ. ל CORE סוללה בקיבולת 85Kwh וטווח מוצהר בתקן WLTP של 510 ק"מ. הדגם הבא, הוא ה - Long Range עם אותו מנוע, אך הסוללה כבר גדולה יותר משמעותית בקיבולת של 111Kwh, בהתאם הטווח המוצהר עומד על 655 ק"מ (WLTP). הדגם הבכיר הוא הפרפורמנס עם הסוללה הגדולה אך עם שני מנועים והנעה כפולה. ההספק הכולל עומד על 610 כ"ס ( שירד לכם טוב בגרון, שש מאות ועשרה כוחות סוס על סדאן משפחתית) ומומנט של 77.1 קג"מ. הטווח מעט נמוך יותר עם 640 ק"מ. הביצועים בהתאם, עם נתוני 0 ל- 100 של 6.2 שניות ל CORE, 5.8 שניות ל - Long Range ו - 3.5 שניות בפרפורמנס. המהירות המירבית בשלושת הדגמים עומדת על 190 קמ"ש.
שלושת הדגמים נטענים בטעינת AC איטית בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של 250Kw.
כמצופה, האיבזור מקיף וכולל גג פנורמי, עדכוני OTA, מולטימדיה בגודל 15.5'' (אפל קארפליי יהיה בסוף הרבעון, ומעט לאחר מכן גם אנדרואיד אוטו), מושבים קדמיים חשמליים, אפליקציה, חניה אוטומטית כבר ברמת הכניסה. תופינים נוספים מתקבלים ברמות האיבזור הבאות.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
בהיבטי בטיחות מצויידים שלושת הדגמים בסט שלם של מערכות בטיחות אקטיביות, ובהתאמה ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
האחריות הכוללת לרכב עומדת על חמש שנים או 150,000 ק"מ, והאחריות על הסוללה עומדת על שמונה שנים או 160,000 ק"מ.
המחירים מפתיעים והם רלוונטיים למשלוח הראשון המונה כמה מאות יחידות, עם 200.0 אש"ח לדגם ה CORE, 230.0 אש"ח לדגם ה Long Range ו 270.0 אש"ח לפרפורמנס.
הדגם השני שהושק הוא ה EHS7 הקרוסאובר החשמלי של הונגצ'י, גם הוא עם אותן שלוש רמות גימור Core, Long Range, ו Performance.
המימדים גדולים באופן לא מפתיע, עם אורך כולל של 4.925 מטר, בסיס גלגלים של 3.0 מטר, רוחב של 1.95 מטר וגובה של 1.68 מטר.
דגם הכניסה ה - Core עם אותו מנוע, הנעה אחורית, ואותה סוללה כמו של אחיו הסדאן (340 כ"ס, 45.9 קג"מ, 85Kwh) וטווח של 475 ק"מ WLTP. דגם ה - Long Range גם הוא עם אותם נתונים טכניים של אחיו הסדאני (340 כ"ס, 45.9 קג"מ, 111Kwh) וטווח של 600 ק"מ WLTP. גם הפרפורמנס עם אותם נתוני הנעה כמו של הסדאן המקבילה (שני מנועים, הנעה כפולה, 610 כ"ס, 45.9 קג"מ, 111Kwh) וטווח של 540 ק"מ.
התאוצות מעמידה ל – 100 קמ"ש הן 6.5 שניות, 6.3 שניות ו – 3.9 שניות.
נתוני הטעינה זהים 11Kw / 250Kw.
המחירים ל EHS7 (כאמור למאות היחידות הראשונות שכבר נמצאות בישראל) מתחילים ב - 230.0 אש"ח ל - Core, 260.0 אש"ח ל - Long Range, ו – 290.0 אש"ח לפרפורמנס.
האחריות זהה לזו של סדאן.
התרשמות מהמכוניות באולם התצוגה בהחלט משאירה טעם של 'עוד'. ראשית, העיצוב בהחלט נאה, ומהווה שיפור ניכר מה EHS9 המוחצן מדי.
תא הנוסעים מרווח למדי, וכאשר מכוונים את המושבים הקדמיים ועוברים למושב האחורי מתקבל מרווח מעולה לנוסעים. האיבזור מרשים מאוד, ותהיה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט.
מבטיח לחזור לדווח אחרי מבחן ממצה לשני הדגמים.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
