טסלה - המניה, ההשקות הקרובות והמחיר של דגם Y החדש בישראל
למה האנליסטים חוששים מעליית המחיר של מודל Y המשודרג, מה יש במודל המשודרג שהופך אותו ל"קרוב לאוטונומי", מתי תשיק טסלה את הדגם הזול, ומהם פערי המחיר בישראל הין הדגם Y החדש למתחרות הסיניות?
טסלה במרכז הבמה: מחיר חדש למודל Y ותוכניות להמשך
מניית טסלה ירדה ביום שישי ב-1.4%, וסיימה שבוע רביעי רצוף בירידות. הירידות מגיעות בעקבות הכרזות על מחיר חדש למודל Y המשודרג של החברה, שנכנס בימים האחרונים לשוק המודל Y החדש הוא גרסה מחודשת של הדגם הנמכר ביותר של טסלה, עם תג מחיר התחלתי של כ-60 אלף דולר, כולל תוכנת הנהיגה האוטונומית המתקדמת "Full Self Driving" (FSD), שמחירה לבד עומד על כ-8,000 דולר. ללא FSD, מחיר הרכב עומד על כ-52 אלף דולר, עליה של כ-8% לעומת הדגם הנוכחי.
עליית מחירים ומשמעותה
הגרסה החדשה של המודל Y מבטאת שינוי משמעותי בתמחור, עם עלייה של 25% במחיר כולל ה-FSD. על אף שהשדרוגים יכולים לשפר את הרווחיות של טסלה, הם גם עשויים להוריד את הביקוש, במיוחד בשוק רווי אתגרים כמו זה של ארה"ב. העלאת מחירים יחד עם ריביות גבוהות כבר הובילו לירידה של כ-10% בביקוש לרכבים חדשים מאז מגפת הקורונה. בנוסף, המחירים החדשים מגיעים זמן קצר אחרי העלאות מחירים לדגמי מודל 3 ומודל Y בקנדה. המגמה ברורה: טסלה בוחרת להתמקד בהגדלת הרווחיות על חשבון גידול במספר הרכבים שהיא מוכרת.
האם המודל Y יוכל למלא את הציפיות?
טסלה הציבה לעצמה יעד שאפתני לשנת 2025: למכור כ-2.3 מיליון רכבים. עם זאת, האנליסטים צופים מספרים צנועים יותר, סביב 2.1 מיליון רכבים. כדי לעמוד ביעד, טסלה תצטרך להרחיב משמעותית את קו המוצרים שלה ולתמוך בביקוש גלובלי.
אחת ההבטחות הגדולות היא המודל החדש של טסלה, שזכה לכינוי "מודל 2" בשוק. המודל, שמחירו צפוי לעמוד על פחות מ-30 אלף דולר, עשוי לשנות את מאזן הביקוש ולהגדיל את נתח השוק של טסלה. השקה מתוכננת ככל הנראה באמצע השנה עשויה לשנות את כללי המשחק, אבל הפרטים עדיין לא ידועים, והמשקיעים יעקבו בדריכות אחרי ההכרזות בתוצאות הרבעון הרביעי ב-29 בינואר.
- המשוגע שמשנה את העולם -כל המיזמים של אילון מאסק
- טסלה מאבדת גובה בעוד מאסק עזב את וושינגטון לטובת אוסטין, טקסס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה וטראמפ
מניית טסלה נהנתה מעלייה חדה של כ-65% מאז הבחירות לנשיאות בנובמבר. העליות קשורות, בין היתר, ליחסים הקרובים בין אילון מאסק לנשיא דונלד טראמפ. משקיעים מאמינים שטראמפ יקדם רגולציות שיסייעו לטסלה, במיוחד בכל הקשור להשקת רכבים אוטונומיים.
תוכניות להשקת שירות רובוטקסי בסוף 2025, היא כנראה היעד הכי חשוב השנה, אבל זה לא רק זה. ההשקות השוטפות, ההשקות של הדגם הזול והתחומים המקבילים לרבות תחום הרובוטים מהווים מנועי צמיחה עתידיים. אבל נתרכז במנוע צמיחה לטווח הקרוב - ההשקה של מודל Y המעודכן.
Y החדשה - יותר טכנולוגיה, יותר יוקרה, אבל גם יותר כסף – האם היא שווה את ההשקעה?
טסלה מודל Y 2025 מביאה עיצוב שמרגיש חדשני ויוקרתי יותר מתמיד. תאורת ה-LED הקדמית והאחורית, שמציעה משחקי אור חדשניים, נותנת לרכב מראה מודרני עם נוכחות חזקה בכביש. השדרוגים החיצוניים כוללים חזית נמוכה יותר, ספוילר משודרג ומפזר אחורי שמוסיפים לו מראה ספורטיבי ויעיל יותר מבחינה אווירודינמית.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים; והנחות נוספות של היבואנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
אבל זה לא רק עניין של יופי. טסלה השקיעה בשיפור היעילות האנרגטית של הרכב, מה שאומר שהנסיעה לא רק תיראה טוב אלא גם תהיה חסכונית יותר. הרכב מצויד בגג פנורמי שמשקף 26% יותר קרינת שמש – מה שמבטיח שגם בימים חמים הנוסעים ירגישו נעים.
שדרוגים פנימיים שגורמים להרגיש בבית - המושבים, שעברו עיצוב מחדש, עשויים מחומר דמוי עור רך, וכוללים פונקציות חימום וקירור. בנוסף, טסלה שיפרה משמעותית את הבידוד הפנימי – רעשי הכביש ירדו ב-23%, רעשים מהפגיעות ב-21%, ורעשי הרוח ב-20%. הילדים יאהבו את מסך המגע החדש מאחורי המושבים, שמאפשר להם לצפות בנטפליקס, לשחק משחקים או לשמוע מוזיקה. גם החיבוריות לא נשארה מאחור – עם Wi-Fi מהיר יותר ב-200% ותמיכה בקישוריות Bluetooth לשני מכשירים בו זמנית.
מודל Y החדש מגיע עם חומרת Hardware 4 שמציעה מצלמה לניקוי עצמי וחיישנים מתקדמים. זה לא רק מבטיח חוויית נהיגה טובה יותר, אלא גם מכין את הרכב לעתיד שבו החקיקה תאפשר נהיגה אוטונומית מלאה. טכנולוגיית מפתח החכם שודרגה עם טכנולוגיית Ultra Wideband – כך שהרכב יודע לזהות מתי המפתח שלכם מתקרב ולפתוח את הדלתות במהירות. ואם דאגתם לנהיגה עירונית, המודל החדש מאפשר זיהוי מדויק יותר לחנייה אוטומטית ואפילו תכונת Smart Summon שתביא את הרכב אליכם.
המחיר עלה
המחיר ההתחלתי של המודל Y החדש עומד על כ-61,000 דולר בארה"ב, עלייה משמעותית לעומת המודל הקודם שעמד על כ-48,000 דולר. המחיר כולל את מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת של טסלה (FSD) שנמכרת כאמור בנפרד במחיר של 8,000 דולר. כשמשווים את המחירים ללא מערכת הנהיגה האוטונומית מדובר בעלייה של כ-5 אלף דולר - יותר מ-10%.
דגם Y החדש וישראל - האם זה יצליח?
מודל Y ג'וניפר מביא עמו שיפורים שגורמים לו לבלוט עוד יותר מול המתחרים. אבל השוק המקומי מאוד תחרותי ביחס לשווקים אחרים. הסינים מאוד בולטים אצלנו והם מהווים תחרות מאוד חזקה לטסלה. כנראה שכולם, או כמעט כולם יסכימו שטסלה טובה יותר, אבל היא גם היקרה יותר.
המתחרים מציעים רכבים ברמה קרובה לשל טסלה במחירים של 200 עד 240 אלף שקל. טסלה מכרה את הדגם Y הקודם בכ-247 אלף שקל, ועל פי ההערכות הוא יעלה לאזור 270 אלף שקל.הפער בין המחיר הזה למחייר הרכבים הסיניים, ישפיע מאוד על המכירות בארץ.
שאלות ותשובות על טסלה מודל Y
מה המאפיינים המרכזיים של המודל Y החדש?
המודל Y החדש כולל עיצוב מחודש ומערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת (FSD). מדובר ברכב שמחירו מתחיל מ-52 אלף דולר (ללא FSD), והוא צפוי לשדרג את חוויית הנהיגה.
למה העלאת המחירים של טסלה מעוררת דאגה?
עליית המחירים יכולה להפחית את הביקוש, במיוחד בשוק שבו רכבים הופכים לפחות נגישים לצרכנים בגלל עליית הריביות.
מהם היתרונות של המודל
החדש "מודל 2"?
מודל 2 צפוי להיות רכב במחיר נגיש יותר (פחות מ-30 אלף דולר), שיכול להרחיב את קהל הלקוחות של טסלה ולהגדיל את נפח המכירות.
כיצד משפיעה מערכת היחסים של מאסק עם טראמפ על טסלה?
משקיעים
מאמינים שטראמפ יקדם רגולציות שיתמכו בטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, מה שיכול להקל על טסלה להשיק שירותים כמו רובו-מוניות ולהרחיב את עסקיה.
מהם היעדים של טסלה לשנת 2025?
טסלה מתכננת למכור כ-2.3 מיליון רכבים ולהשיק
שירותי רובו-מוניות. בנוסף, החברה מתמקדת בהרחבת היצע המוצרים ושיפור הרווחיות.
מהם היתרונות המרכזיים של מודל Y החדש?
הדגם החדש מביא שיפורים משמעותיים בעיצוב, בתא הנוסעים, ובטווח הנסיעה. בנוסף, טסלה שמה דגש על טכנולוגיות מתקדמות שמעניקות חוויית נסיעה ייחודית.כיצד טסלה מתמודדת עם התחרות בשוק הישראלי?
טסלה שומרת על מעמדה בשוק היוקרה בזכות איכות וטכנולוגיה, אבל המתחרים הסינים מציעים מחירים אטרקטיביים יותר, שמאתגרים את החברה.
מתי יגיע הדגם החדש לישראל?
החברה טרם פרסמה תאריך רשמי, אך בהמשך להשקה בימים האחרונים בארה"ב, זה צפוי להגיע לארץ בקרוב.
- 3.נגף כבד QUAD DMIC 26/01/2025 09:31הגב לתגובה זוציר הרשע הלבן
- 2.אלי 25/01/2025 19:06הגב לתגובה זוחשמלי זה רכב פח עם סיכון לירידת ערך וגם בריאותית אף אחד לא מדבר והכי מעצבן שכל רגע הסוללה בזווית העין
- 1.אחדש 25/01/2025 11:46הגב לתגובה זוהמחיר יותר יקר אבל בעצם יותר זול שלוקחים את כל התוספות שמקבלים בחינם בגרסת ההשקה בערך ב 5000 דולר שזה מהווה ירידה של 10 אחוז אין דרך לדעת מה באמת יהיו המחירים בישראל .

צניחה דרמטית: BYD מגלה שגם ענקיות מדממות במלחמת מחירים
הרווח הרבעוני של ענקית הרכב החשמלי נפל ב-30% - והמניה איבדה 8% מערכה ביום אחד
הרווח של BYD, ענקית הרכבים הסינית צנח ב-30% לרמה של 6.36 מיליארד יואן (892 מיליון דולר) ברבעון השני של 2025 - הירידה הראשונה מאז הרבעון הראשון של 2022. התוצאה המאכזבת הובילה לנפילה חדה במניית החברה בבורסת הונג קונג, שצנחה בכ-8%. החברה גם הנמיכה את תחזית המסירות - 5.1 מיליון רכבים במקום 5.5 מיליון רכבים בתחזית קודמת ובעצם סיפרה בעקיפין על מלחמה גדולה בשוק הרכבים - מלחמה שפוגעת במחירים ופוגעת במכירות.
המרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 16.27%, ירידה של 1.15% בהשוואה לשנה שעברה ו-3.8% בהשוואה לרבעון הקודם. אלו הנתונים הגרועים ביותר של החברה מזה שלוש וחצי שנים, והם מעלים תהיות לגבי העתיד של מי שנחשבה עד כה לסיפור ההצלחה הגדול של סין בתחום. עם זאת, ולמרות הקשיים, BYD מצליחה לשמור על נתוני מכירות מרשימים. החברה מכרה 1,145,150 רכבים חשמליים והיברידיים ברבעון השני, עלייה של 16.06% בהשוואה לשנה שעברה. אבל כאן בדיוק טמון הפרדוקס: יותר מכירות לא מתורגמות ליותר רווחים, אלא דווקא להפך.
שווי השוק של החברה ירד לכ-140 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל רווח צפוי של כ-14 על רווחי השנה ו-13 על רווחי השנה הבאה. לכאורה מכפיל סביר, אבל החשש שהתחרות תמשי לפגוע במרווחים וברווח.
מי שהצית את השריפה נכווה ראשון
האירוניה המרה היא ש-BYD עצמה היא זו שהובילה את מלחמת המחירים האכזרית שמכלה כעת את רווחיה. מלחמת המחירים בשוק הרכב החשמלי הסיני נמשכת כבר שנתיים, בחלקה בעידוד טסלה, אך BYD היא שהעמיקה אותה עם סבבי הנחות אגרסיביים במיוחד. במאי האחרון, החברה הכריזה על הנחות דרמטיות של עד 34% על 22 דגמים שונים - מהלך שאמנם הגדיל מכירות אך שחק את הרווחיות באופן קיצוני.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הסיני, שהיה עד לאחרונה מנוע הצמיחה המרכזי של BYD, מראה סימני האטה ברורים. נתח השוק של רכבים חשמליים והיברידיים בסין הגיע ל-53% ביוני 2025, אך התחרות על כל לקוח הפכה לקרב של ממש. יצרניות כמו Geely, שצמחה ב-88% השנה, וחברות טכנולוגיה כמו שיואמי שנכנסו לתחום, מאיימות על הדומיננטיות של BYD.

קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים; והנחות נוספות של היבואנים
UMI יבואנית קאדילק, שברולט ועוד, הכריזה על מבצעי הנחות ומבצעי 0 ק"מ אגרסיביים. היא לא היחידה. חלק מהעסקאות מעניינות מאוד, כמו קורבט במחיר של 630.0 אש"ח לעסקת 0 ק"מ, אבל אנחנו שואלים אם אפשר לתת הנחות כל-כך גדולות, למה מראש לא לתמחר את כלי הרכב במחירים נמוכים יותר, להרוויח פחות על כל רכב, אבל למכור הרבה יותר?
בתיבת המייל של מדור הרכב והתחבורה של ביזפורטל נוחתות הודעות רבות בנושא מבצעים כאלה ואחרים שעורכים יבואנים שונים. גם אם המבצעים טובים ועמוקים, נדיר יהיה שתקראו אותם כמאמר במדור. יבואן שמעוניין שנפרסם את המבצעים שהוא מציע ללקוחות מוזמן לפנות למחלקת הפרסום של ביזפורטל ולפרסם בתשלום.
אבל יש פעמים נדירות בהן המבצעים 'תופסים לנו את העין' ונראה שיש בהם משהו יותר מעניין, כמו ההצעות העדכניות של UMI יבואנית דגמי שברולט וקאדילק.
אז כמו מרבית היבואנים, גם UMI עורכת מבצעי מכירות, חלקם לרכבי 0 ק"מ, וההבדל כאן הוא שיש בקנה של UMI כמה מהמכוניות הנחשקות ביותר כמו השברולט קורבט או הקולורדו ZR2.
ניגש יש לעניין, השברולט קורבט המיובאת באופן סדיר על ידי היבואנית מוצעת בעסקת 0 ק"מ במחיר של 630.0 אש"ח, הנחה של 115.0 אש"ח בהשוואה למחיר בוא היא שווקה כחדשה בסוכנות, כך לפי היבואנית. לקורבט מנוע מרכזי בנפח 6.2 ליטר ובתצורת V8. ההספק 490 כ"ס והמומנט 64.2 קג"מ. הקורבט מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בכ – 3.0 שניות, והמהירות הסופית קרובה מאוד ל – 300 קמ"ש.
- עצמאות ארה"ב וצרפת - זמן טוב ללמוד על הביקוש לתוצרת ב'יד2'
- שברולט טאהו - ה SUV האמריקאי החל מ 780.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השברולט קולורדו ZR2 הוא אמנם 'טנדר' 4X4 במהותו אבל זוכה לחבילת הנעה ומתלים של רכב ספורט. מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטר מפיק 310 כ"ס ומומנט של 59.4 קג"מ. ההנעה כפולה כמובן. המחיר הרגיל של הקולורדו ZR2 עומד על 433.0 אש"ח, ובעסקת 0 ק"מ ב UMI מציעים לכם אותו במחיר של 415.0 אש"ח עם מיגון גחון ומדרגות צד.