טסלה Y   (טסלה)
צילום: טסלה Y (טסלה)
מודל Y המשודרג

טסלה - המניה, ההשקות הקרובות והמחיר של דגם Y החדש בישראל

למה האנליסטים חוששים מעליית המחיר של מודל Y המשודרג, מה יש במודל המשודרג שהופך אותו ל"קרוב לאוטונומי", מתי תשיק טסלה את הדגם הזול, ומהם פערי המחיר בישראל הין הדגם Y החדש למתחרות הסיניות?

עמית בר | (3)
נושאים בכתבה טסלה

טסלה במרכז הבמה: מחיר חדש למודל Y ותוכניות להמשך

מניית טסלה ירדה ביום שישי ב-1.4%, וסיימה שבוע רביעי רצוף בירידות. הירידות מגיעות בעקבות הכרזות על מחיר חדש למודל Y המשודרג של החברה, שנכנס בימים האחרונים לשוק המודל Y החדש הוא גרסה מחודשת של הדגם הנמכר ביותר של טסלה, עם תג מחיר התחלתי של כ-60 אלף דולר, כולל תוכנת הנהיגה האוטונומית המתקדמת "Full Self Driving" (FSD), שמחירה לבד עומד על כ-8,000 דולר. ללא FSD, מחיר הרכב עומד על כ-52 אלף דולר, עליה של כ-8% לעומת הדגם הנוכחי.

עליית מחירים ומשמעותה

הגרסה החדשה של המודל Y מבטאת שינוי משמעותי בתמחור, עם עלייה של 25% במחיר כולל ה-FSD. על אף שהשדרוגים יכולים לשפר את הרווחיות של טסלה, הם גם עשויים להוריד את הביקוש, במיוחד בשוק רווי אתגרים כמו זה של ארה"ב. העלאת מחירים יחד עם ריביות גבוהות כבר הובילו לירידה של כ-10% בביקוש לרכבים חדשים מאז מגפת הקורונה. בנוסף, המחירים החדשים מגיעים זמן קצר אחרי העלאות מחירים לדגמי מודל 3 ומודל Y בקנדה. המגמה ברורה: טסלה בוחרת להתמקד בהגדלת הרווחיות על חשבון גידול במספר הרכבים שהיא מוכרת.

האם המודל Y יוכל למלא את הציפיות?

טסלה הציבה לעצמה יעד שאפתני לשנת 2025: למכור כ-2.3 מיליון רכבים. עם זאת, האנליסטים צופים מספרים צנועים יותר, סביב 2.1 מיליון רכבים. כדי לעמוד ביעד, טסלה תצטרך להרחיב משמעותית את קו המוצרים שלה ולתמוך בביקוש גלובלי.

אחת ההבטחות הגדולות היא המודל החדש של טסלה, שזכה לכינוי "מודל 2" בשוק. המודל, שמחירו צפוי לעמוד על פחות מ-30 אלף דולר, עשוי לשנות את מאזן הביקוש ולהגדיל את נתח השוק של טסלה. השקה מתוכננת ככל הנראה באמצע השנה עשויה לשנות את כללי המשחק, אבל הפרטים עדיין לא ידועים, והמשקיעים יעקבו בדריכות אחרי ההכרזות בתוצאות הרבעון הרביעי ב-29 בינואר.

טסלה וטראמפ

מניית טסלה נהנתה מעלייה חדה של כ-65% מאז הבחירות לנשיאות בנובמבר. העליות קשורות, בין היתר, ליחסים הקרובים בין אילון מאסק לנשיא דונלד טראמפ. משקיעים מאמינים שטראמפ יקדם רגולציות שיסייעו לטסלה, במיוחד בכל הקשור להשקת רכבים אוטונומיים.

תוכניות להשקת שירות רובוטקסי בסוף 2025, היא כנראה היעד הכי חשוב השנה, אבל זה לא רק זה. ההשקות השוטפות, ההשקות של הדגם הזול והתחומים המקבילים לרבות תחום הרובוטים מהווים מנועי צמיחה עתידיים. אבל נתרכז במנוע צמיחה לטווח הקרוב - ההשקה של מודל Y המעודכן.



Y החדשה - יותר טכנולוגיה, יותר יוקרה, אבל גם יותר כסף – האם היא שווה את ההשקעה?

טסלה מודל Y 2025 מביאה עיצוב שמרגיש חדשני ויוקרתי יותר מתמיד. תאורת ה-LED הקדמית והאחורית, שמציעה משחקי אור חדשניים, נותנת לרכב מראה מודרני עם נוכחות חזקה בכביש. השדרוגים החיצוניים כוללים חזית נמוכה יותר, ספוילר משודרג ומפזר אחורי שמוסיפים לו מראה ספורטיבי ויעיל יותר מבחינה אווירודינמית.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אבל זה לא רק עניין של יופי. טסלה השקיעה בשיפור היעילות האנרגטית של הרכב, מה שאומר שהנסיעה לא רק תיראה טוב אלא גם תהיה חסכונית יותר. הרכב מצויד בגג פנורמי שמשקף 26% יותר קרינת שמש – מה שמבטיח שגם בימים חמים הנוסעים ירגישו נעים.

שדרוגים פנימיים שגורמים להרגיש בבית - המושבים, שעברו עיצוב מחדש, עשויים מחומר דמוי עור רך, וכוללים פונקציות חימום וקירור. בנוסף, טסלה שיפרה משמעותית את הבידוד הפנימי – רעשי הכביש ירדו ב-23%, רעשים מהפגיעות ב-21%, ורעשי הרוח ב-20%. הילדים יאהבו את מסך המגע החדש מאחורי המושבים, שמאפשר להם לצפות בנטפליקס, לשחק משחקים או לשמוע מוזיקה. גם החיבוריות לא נשארה מאחור – עם Wi-Fi מהיר יותר ב-200% ותמיכה בקישוריות Bluetooth לשני מכשירים בו זמנית.

מודל Y החדש מגיע עם חומרת Hardware 4 שמציעה מצלמה לניקוי עצמי וחיישנים מתקדמים. זה לא רק מבטיח חוויית נהיגה טובה יותר, אלא גם מכין את הרכב לעתיד שבו החקיקה תאפשר נהיגה אוטונומית מלאה. טכנולוגיית מפתח החכם שודרגה עם טכנולוגיית Ultra Wideband – כך שהרכב יודע לזהות מתי המפתח שלכם מתקרב ולפתוח את הדלתות במהירות. ואם דאגתם לנהיגה עירונית, המודל החדש מאפשר זיהוי מדויק יותר לחנייה אוטומטית ואפילו תכונת Smart Summon שתביא את הרכב אליכם.

המחיר עלה

המחיר ההתחלתי של המודל Y החדש עומד על כ-61,000 דולר בארה"ב, עלייה משמעותית לעומת המודל הקודם שעמד על כ-48,000 דולר. המחיר כולל את מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת של טסלה (FSD) שנמכרת כאמור בנפרד במחיר של 8,000 דולר. כשמשווים את המחירים ללא מערכת הנהיגה האוטונומית מדובר בעלייה של כ-5 אלף דולר - יותר מ-10%.


דגם Y החדש וישראל - האם זה יצליח?

מודל Y ג'וניפר מביא עמו שיפורים שגורמים לו לבלוט עוד יותר מול המתחרים. אבל השוק המקומי מאוד תחרותי ביחס לשווקים אחרים. הסינים מאוד בולטים אצלנו והם מהווים תחרות מאוד חזקה לטסלה. כנראה שכולם, או כמעט כולם יסכימו שטסלה טובה יותר, אבל היא גם היקרה יותר.

המתחרים מציעים רכבים ברמה קרובה לשל טסלה במחירים של 200 עד 240 אלף שקל. טסלה מכרה את הדגם Y הקודם בכ-247 אלף שקל, ועל פי ההערכות הוא יעלה לאזור 270 אלף שקל.הפער בין המחיר הזה למחייר הרכבים הסיניים, ישפיע מאוד על המכירות בארץ.



שאלות ותשובות על טסלה מודל Y


מה המאפיינים המרכזיים של המודל Y החדש?
המודל Y החדש כולל עיצוב מחודש ומערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת (FSD). מדובר ברכב שמחירו מתחיל מ-52 אלף דולר (ללא FSD), והוא צפוי לשדרג את חוויית הנהיגה.

למה העלאת המחירים של טסלה מעוררת דאגה?
עליית המחירים יכולה להפחית את הביקוש, במיוחד בשוק שבו רכבים הופכים לפחות נגישים לצרכנים בגלל עליית הריביות.

מהם היתרונות של המודל החדש "מודל 2"?
מודל 2 צפוי להיות רכב במחיר נגיש יותר (פחות מ-30 אלף דולר), שיכול להרחיב את קהל הלקוחות של טסלה ולהגדיל את נפח המכירות.

כיצד משפיעה מערכת היחסים של מאסק עם טראמפ על טסלה?
משקיעים מאמינים שטראמפ יקדם רגולציות שיתמכו בטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, מה שיכול להקל על טסלה להשיק שירותים כמו רובו-מוניות ולהרחיב את עסקיה.

מהם היעדים של טסלה לשנת 2025?
טסלה מתכננת למכור כ-2.3 מיליון רכבים ולהשיק שירותי רובו-מוניות. בנוסף, החברה מתמקדת בהרחבת היצע המוצרים ושיפור הרווחיות.



מהם היתרונות המרכזיים של מודל Y החדש?

הדגם החדש מביא שיפורים משמעותיים בעיצוב, בתא הנוסעים, ובטווח הנסיעה. בנוסף, טסלה שמה דגש על טכנולוגיות מתקדמות שמעניקות חוויית נסיעה ייחודית.


כיצד טסלה מתמודדת עם התחרות בשוק הישראלי?

טסלה שומרת על מעמדה בשוק היוקרה בזכות איכות וטכנולוגיה, אבל המתחרים הסינים מציעים מחירים אטרקטיביים יותר, שמאתגרים את החברה.

מתי יגיע הדגם החדש לישראל?
החברה טרם פרסמה תאריך רשמי, אך בהמשך להשקה בימים האחרונים בארה"ב, זה צפוי להגיע לארץ בקרוב. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נגף כבד QUAD DMIC 26/01/2025 09:31
    הגב לתגובה זו
    ציר הרשע הלבן
  • 2.
    אלי 25/01/2025 19:06
    הגב לתגובה זו
    חשמלי זה רכב פח עם סיכון לירידת ערך וגם בריאותית אף אחד לא מדבר והכי מעצבן שכל רגע הסוללה בזווית העין
  • 1.
    אחדש 25/01/2025 11:46
    הגב לתגובה זו
    המחיר יותר יקר אבל בעצם יותר זול שלוקחים את כל התוספות שמקבלים בחינם בגרסת ההשקה בערך ב 5000 דולר שזה מהווה ירידה של 10 אחוז אין דרך לדעת מה באמת יהיו המחירים בישראל .
כלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמובילכלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמוביל

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית

קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית. 

יואב פולס |

בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.

כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.

אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.

לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב.  עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.


ג'אקו 7 פלאג אין. הרכב הנמכר בישראל יקבל בוסט נוסף? צילום יואב פולס


ווימו
צילום: ווימו

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו

לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו,  על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה

רן קידר |
נושאים בכתבה GOOGLE

חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -0.18%  , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה. 

האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain, אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.

הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.

המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".

שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי 

וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.