אופיר שריד
צילום: סיון פרג

מליסרון תרכוש את גרופון; תקים זרוע אינטרנטית

החברה מעריכה, כי עלות הרכישה, בנוסף להקמת הפלטפורמה האינטרנטית תסתכם בכ-100 מיליון שקל עד לשנת 2022; החברה היא לא הראשונה שמזהה פוטנציאל בשילוב בין הקמעונאות המסורתית לאונליין, שכן עזריאלי השיקה גם היא אתר שכזה ב-2017
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה אינטר מליסרון

חברת הקניונים מליסרון 0.8%  רוכשת את הפעילות של חברת גרופר, הפועלת בעיקר באמצעות אתר Groo, לשעבר גרופון ישראל. לאחר הרכישה, תפעל מליסרון לפתיחת זרוע חדשה בחברה שתתעסק באי-קומרס (מסחר מקוון) על מנת ליצור שירות משלים וסינרגיה לפעילות הנוכחית.

החברה צופה, כי העלות של רכישת גרופר ופיתוח פלטפורמות המכירות אונליין תסתכם בכ-100 מיליון שקל, עד תום הפיתוח בשנת 2022.

מליסרון היא אינה חברת הקניונים המסורתית היחידה שבוחרת לפנות לכיוון הזה. כחלק מהמגמה העולמית של מעבר לרכישה באינטרנט, שגברה כעת בעקבות הקורונה - חברת עזריאלי הקימה גם היא זרוע אינטרנטית שפועלת ומעסיקה כבר כ-80 עובדים. גם עזריאלי בנתה את הפעילות שלה על גבי אתר קיים, Buy2 - כאשר בתחילת שנת 2017 החברה שינתה את שם האתר לעזריאלי ומיתגה אותו כחלק מהחברה.

הן מליסרון והן עזריאלי לא בהכרח מבצעות את הפעילויות הללו לצורך רווח. הפעילות של עזריאלי למשל, על פי ההערכות - הפסדית. המטרה היא שהאתרים יהיו חלק ממעטפת שניתנת לסוחרים כחלק מהסכם השכירות עליהם הם חותמים עם החברות. אז נכון, יש היום לחברות הגדולות כל מיני מועדוני לקוחות - אבל עולם הקמעונות הוא בחלקו כבר בדיגיטל, החברות יודעות את זה - והן מנסות לאזן בין הדיגיטל לבין החנויות הפיזיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה