חלל תקשורת בחרה בחברה זרה לייצור לוויין עמוס 8
חברת חלל תקשורת הודיעה הערב על חוזה עם חברת לוראל (LORAL) לפיו הזמינה את ייצור לוויין עמוס 8 ומערכות שירות נוספות תמורת 112 מיליון דולר.
זו הפעם השנייה בה חלל תקשורת בוחרת בחברה זרה לייצור לוויין ומנחיתה מכה קשה על התעשייה האווירית (תע"א) שפספסה את הפרויקט. נזכיר כי לוויין עמוס 17, שצפוי לצאת לחלל בעוד כשנה, נקנה על ידי חלל מחברת בואינג האמריקאית.
לוראל הינה חברה מקליפורניה המפתחת ומייצרת מוצרי תעופה וחלל מגוונים ובעלת נסיון של למעלה מ-60 שנות פעילות בתחום החלל. החברה, שייצרה למעלה מ-270 לוויינים, תמסור את לוויין עמוס 8 בנקודת המסלול (מיקום שמים 4 מעלות מערב לצד לוויין עמוס 3) תוך 27 יום מתשלום המקדמה. אורך חיי הלוויין עומד על 15 שנה לפחות.

רמי לוי מעלה את המחיר בהצעת הרכש לקופיקס
הצעת הרכש המקורית שעמדה על 4.45 שקלים למניה עולה ל-5.45 שקלים למניה, כ-13% מהון המניות התחייבו להיענות להצעת הרכש
רשת רמי לוי רמי לוי -0.64% מעלה את המחיר בהצעת הרכש למניות הציבור ברשת קופיקס קופיקס גרופ 11.03% ל5.45 שקלים, לאחר שההצעה הקודמת היתה 4.45 שקלים. למפרט הצעת הרכש נוסף נתון שבו התקבלו התחייבויות מצד בעלי מניות המחזיקים ב-4.1 מיליון מניות - אשר ייענו להצעת הרכש (כ-13% מהון המניות של החברה). יחד עם ההחזקה הקיימת של רמי לוי בחברה (76.3%) - רמי לוי זקוק ל-5.5% נוספים מהציבור כדי שההצעה תעבור. במידה וההצעה תעבור תשלם רמי לוי עבור מניות הציבור בקופיקס כ-40 מיליון שקל (במקום 33 מיליון שקל בהצעה המקורית). המהלך נועד למחוק את החברה מהמסחר בבורסה בתל אביב, ורמי לוי, בעל השליטה, מנסה בעצם להוציא את קופיקס מהבורסה בלי לתת על כך פרמיה.
רמי לוי, יחד עם בתו יפית אטיאס-לוי, השתלט דרך רשת רמי לוי על
קופיקס בשנת 2018. מאז נרשמו מספר ניסיונות למחוק את החברה מהמסחר. בסוף 2023 הוגשה הצעה במחיר של 2.88 שקלים למניה, שהעניקה פרמיה של כ-5.5% בלבד. ההיענות אז הייתה נמוכה מאוד, פחות מ-3% מבעלי המניות נענו להצעה. ההצעה הזו היתה בהמשך להנפקת זכויות שגרמה לדילול
של כ-20% לבעלי המניות ועלייה בהחזקה של רמי לוי. .
ההון העצמי של קופיקס עומד על כ-18 מיליון שקל, בעוד שווי השוק שלה נע סביב 167 מיליון שקל. זה מעלה שאלות לגבי הפער בין הערכת השוק לבין מצב החברה בפועל. ברבעון השלישי של 2023 רשמה קופיקס הפסד תפעולי של 1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 642 אלף שקל בתקופה המקבילה בשנה שלפני כן. עם זאת, מניית קופיקס עלתה בכ-23% במהלך 2025 וכ-43% בשנה האחרונה, בעיקר בשל שיפור בביקושים והתרחבות פעילות הזכיינות. כמו כן, השוק נתן מלכתחילה פרמיה לקופיקס מכיוון שהיה די ברור שרמי לוי רוצה למחוק אותה מהמסחר. בשביל רמי לוי זה יתרון גדול כי הוא יכול כמעט במידי למזג אותה בתו הקבוצה ולחסוך מיליונים בסינרגיה.
קופיקס הוקמה בשנת 2013 במטרה להציע קפה ומוצרים נלווים במחירים מוזלים וקבועים. בתחילת דרכה בלט המחיר של 5 שקלים לכוס קפה,
שהפך לסמל. כיום פועלים בישראל 38 סניפים של קופיקס, 30 מהם בזכיינות ו-8 בבעלות הרשת. במקביל, החברה מפעילה גם את "סופר קופיקס", את רשת "רמי לוי בשכונה" ואת "שוויצריה הקטנה". הסניפים ברוסיה מתופעלים בעיקר על ידי זכיינים מקומיים.
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- רמי לוי טעה - וישלם: רשות ני"ע הטילה עיצומים על הטעות בדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמי לוי עצמה מוכרת
בקצב של מעל 1.85 מיליארד ברבעון ונסחרת בכ-4.45 מיליארד שקל. קופיקס מוכרת בכ-70 מיליון שקל ברבעון, והשווי לפי מכפיל דומה הוא 167 מיליון שקל. בעלי המניות מקבלים 140 בערך - לא רחוק וכאמור התרגום של מכפיל המכירות מחברה גדולה לקטנה "עושה חסד" לקטנות, כי בסוף מה
שחשוב זה רווח וככל שהפלטפורמה מייצרת יותר מכירות היא מרוויחה יותר ושווה יותר. לכן עסק שמוכר פי 10, לא שווה פי 10 אלא אולי פי 20 כי הוא מרוויח הרבה יותר - הסיבה היא יתרון לגודל.

תיק האשראי של נאוי ממשיך לצמוח, אך ההוצאה לחובות מסופקים גדלה
חברת האשראי החוץ בנקאי הציגה ברבעון השני עלייה של יותר מ-20% בהכנסות לצד ירידה קלה ברווח הנקי ל-40.5 מיליון שקל; תיק האשראי ממשיך לצמוח, עם מח"מ ממוצע של 11 חודשים, תוך עלייה בהוצאות המימון והפרשות לחובות מסופקים
נאוי גרופ נאוי 1.36% סוגרת את הרבעון השני של 2025 עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות, לצד שחיקה מתונה בשורה התחתונה ועלייה בהוצאות ההפרשה.
ההכנסות המימון ברבעון הגיעו ל-109.3 מיליון שקל, קפיצה של 20.4% לעומת 90.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. הריבית השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות בתקופה של חצי השנה הראשונה של 2025 עמדה על שיעור של כ-10.3% במונחים שנתיים. בתקופה מקבילה בשנה קודמת וברבעון הראשון של שנת 2025 עמדה ריבית זו על שיעור של כ-11.36% על תיק הלקוחות.
במרכז המודל העסקי של החברה עומדות הכנסות המימון נטו, שהסתכמו ברבעון השני ב-64.2 מיליון שקל, 58.7% מן ההכנסות, לעומת 58.1 מיליון ש״ח ו-64.1% בתקופה המקבילה. בהתאם, הוצאות המימון גדלו והגיעו ל-45.1 מיליון שקל, לעומת 32.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, גידול של כ-38%. התמהיל הזה מסביר חלק מהשחיקה בשיעור הרווחיות, חרף העלייה בהכנסות.
במקביל, גם הוצאות הנהלה וכלליות גדלו והכבידו על שורת הרווח, כאשר הרווח הנקי ירד קלות ל-40.5 מיליון שקל לעומת 42.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- נאוי וטריא יקימו חברה משותפת למימון חוץ בנקאי למשכנתאות
- בפעם השנייה: גיוס של נאוי בבורסה הישראלית בוטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבט עומק
בחזית הסיכון, ההוצאה לחובות מסופקים בתקופת הדוח הסתכמה לסך של כ-8.795 מיליון שקל לעומת הוצאה בסך של כ-4.049 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הוצאה בסך 4.384 מיליון שקל ברבעון ראשון בשנת 2025. השינוי בהוצאות חובות מסופקים בתקופת הדוח נובע מהוצאה ספציפית, נטו בתיק הלקוחות בסך של 2,541 אלפי שקלים. יתרת ההפרשה הינה הוצאה כללית בסך של כ- 6,254 אלפי שקל הנובעת בעיקרה מגידול בתיק הלקוחות בתקופה וגידול בהפרשה בגין חובות בהם חלה עליה משמעותית בסיכון האשראי כתוצאה מגידול ביתרת קבוצה זו. במונחים שנתיים, על בסיס המחצית, שיעור הוצאה לחובות מסופקים על הלקוחות וההשקעות עמד על כ-0.366% לעומת 0.24% במחצית המקבילה אשתקד. כלומר, ההפרשות עדיין נמוכות בהשוואה לענף, אך כבר משקפות סביבת סיכון מאתגרת יותר.