'בלומברג' מדרג את חברות התעופה בעולם - ולא תאמינו מי הכי גרועה
הסכסוך באל על בין ההנהלה לטייסים אמנם בא לסיומו לפני קצת יותר משבוע, לא לפני מאבק עיקש שנמשך יותר משנתיים ושהגיע לא פעם אחת לבית הדין לעבודה, אך את הפגיעה בלקוחות, ככל הנראה, לא ישכחו כל כך מהר.
תחת הכותרת: "קחו בחשבון את הרשימה הזו לפני שאתם בוחרים טיסה", ב'בלומברג' דירגו בתחילת ינואר את עשרת החברות הטובות והגרועות ברחבי העולם לשנת 2016, וזאת בהתבסס על הסבירות לעיכוב הטיסה מצד חברת התעופה. מבין עשר החברות הגרועות בעולם, תמצאו את חברת התעופה הישראלית אל על - מדורגת לא פחות מאשר במקום הראשון (!!) המפוקפק, כשהיא 'משאירה אבק' לאיסלנדאייר שדורגה שניייה, ולאייר אינדיאה - חברת תעופה של עולם שלישי שדורגה שלישית.
מנגד, במקום הראשון בטבלת עשרת חברות התעופה הטובות זכתה החברה ההולנדית KLM עם סבירות של 11.47% בלבד לאיחור הטיסה, אחריה חברת התעופה הלאומית של ספרד, Iberia, עם 11.82%, וחברת התעופה היפנית, JAL, עם סבירות של 12.2% לאיחור הטיסה.
את הנתון הגרוע שהביא את אל על לצמרת הטבלה המפוקפקת צריך לייחס למאבק ההנהלה והטייסים שהביא במהלכו לעיכובים וביטולים של לא מעט טיסות ליעדים מרכזיים בעולם. ב'בלומברג' מצאו כי הסיכוי לאיחור טיסה בחברת אל על עומד על 56%.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 28.גיל כתב 01/03/2018 10:12הגב לתגובה זואוכל גרוע דיילים מתנשאים במחלקת עסקים ותיירים דתיים בכל מקום במטוס לא טסים בשבת ואי אפשר לטוס בנקודות עד שמוציאים לך את הנשמה עולם תשיעי
- 27.גיל כתב 01/03/2018 10:09הגב לתגובה זואלעל הפקירו אותי בחול יותר מידי פעמים אני סיימתי איתם ועברתי לברית סטאר אלייאנס לפני כמה שנים וצדקתי בגדול סוויס לופטאנזה וסינגפור הם החברות הכי טובות בעולם בכל מחלקה ונושא פרייר של אלעל לא עוד
- 26.דב 03/03/2017 21:42הגב לתגובה זוגועל נפש של חברה
- 25.פראייר מי שטס איתם (ל"ת)טוני 27/02/2017 09:22הגב לתגובה זו
- 24.חחחחחחחח גילו לנו את אמריקה. (ל"ת)סתם אחד 27/02/2017 08:55הגב לתגובה זו
- 23.לא קשור לסכסוך הטייסים. חברה גרועה וזהו (ל"ת)ממי 27/02/2017 08:46הגב לתגובה זו
- 22.אסור לטוס אלעל חברה מזעזעת בכל היבט (ל"ת)איש עסקים שטס המון 27/02/2017 04:29הגב לתגובה זו
- 21.חיים 26/02/2017 17:36הגב לתגובה זואל על חברה טובה ובטוחה,הבעייה היא שגם ההנהלה היתה צריכה להבין שסכסוך כזה יגרום נזק,והנפגע העיקרי הוא הצרכנים ובעלי המניות.
- 20./ 26/02/2017 17:26הגב לתגובה זואלעל נמצאת במהלך של שינוי וניקוי יסודי של בעיותיה תוך כדי התאמה למציאות העסקית החדשה.
- 19.יעקב 26/02/2017 17:19הגב לתגובה זואוכל גרוע, דיילים חוצפניים, לא טסים בשבת, חרדים בכל פינה במטוס....עולם רביעי.
- יהודי פשוט 27/02/2017 10:13הגב לתגובה זוכמה שנאה במשפט אחד
- 18.גיל יוטינה 26/02/2017 16:41הגב לתגובה זוכאילו שלא יודעים את זה כבר עשרים שנה... חחח.. עכשיו זה רק רישמי!
- 17.אדי 26/02/2017 16:39הגב לתגובה זולא חידשו כלום החברה הגרועה והיקרה בעולם. בדרך לקריסה מי שמחזיק מניות שלהם כדאי לו לטוס פעם אחת איתם ופעם אחת עם חברה אחרת כדי לזרוק את המניות לעזאזל.
- 16.לפי כל התגובות כאן צריך לקנות מניות אל על כי כולם נגד (ל"ת)22 26/02/2017 13:28הגב לתגובה זו
- יש ר א לי 27/02/2017 00:03הגב לתגובה זודעה ולא המלצה חחח
- 15.להחרים אותםםםםםםםםםםםםםםםםם! (ל"ת)ארז 26/02/2017 13:14הגב לתגובה זו
- מסכים איתך אני טס איבריה (ל"ת)levi ovad 26/02/2017 17:18הגב לתגובה זו
- 14.אבי 26/02/2017 12:10הגב לתגובה זותאמינו לי אין כמו טייסים רומנים. לא תופסים מעצמם ועושים את העבודה כמו שצריך. רק הטייס הישראלי חושב שהוא סגן של אלוהים
- זכרוני 27/02/2017 09:07הגב לתגובה זואבי זה שאתה לא טס עם אל על לא נורא כל ההפסד שלך ...לעומתך הרומנים בהחלט מזהים חברה טובה ובטוחה ולכן מעדיפים לטוס עם אל על גם אם הם צריכים לשלם מעט יותר ...אלה עובדות החיים !! חסרונך באל על לא מורגש כלל ...תמשיך לטוס עם החברה הרומנית ותהנה ...
- 123 03/03/2017 22:06מכיר אמרו לך שהם אוהבים את אל על לא אומר כלום. תביא סטטיסטיקה ממקור רציני שתוכיח את הטענות שלך.
- 13.אפשר לחשוב שישראל עם כל מיעוטיה אינה עולם שלישי (ל"ת)קונפיציוס 26/02/2017 11:49הגב לתגובה זו
- 12.הילדים בגן שלי אמרו את זה מזמן לא צריך את בלומברג (ל"ת)הגננת רותי 26/02/2017 11:14הגב לתגובה זו
- 11.יש ר א לי 26/02/2017 10:54הגב לתגובה זוכה זה כשחותכים את הענף עליו יושבים. מתרסקיםםםםםםם
- 10.like1 26/02/2017 10:50הגב לתגובה זופראייר מי שנוסע אל על
- 9.אזרח חופשי 26/02/2017 10:31הגב לתגובה זוככה ממנים את שלב ב' בקריירה של טייסי חיל האוויר
- 8.איגם 26/02/2017 10:22הגב לתגובה זויותר מדי כוח לטייסים בחברה עד כדי שליטה במחיר המניה, מעוררת חשש.
- גיל 01/03/2017 10:19הגב לתגובה זולא לזלזל בטייסים. אסור לשכוח שהשמש כידוע זורחת להם מהת-חת.
- 7.אל על היא אייר סוריה במחיר של אייר שוויץ (ל"ת)ג'מאל 26/02/2017 10:03הגב לתגובה זו
- 6.מגיע לכם 26/02/2017 09:57הגב לתגובה זומאחל שהחברה הבזויה הנקראת אל על תלך לאלפי עזאזל
- 5.התארגנויות עובדים חונקות את המשק. (ל"ת)יד הנפץ 26/02/2017 09:56הגב לתגובה זו
- 4.RONI 26/02/2017 09:55הגב לתגובה זותתעוררו כי אנחנו והעולם כבר לא קהל שבוי אם לא תתחילו לעבוד ולהזיע אף אחד לא ירצה אותכם אתם כבר לא מייצגים אותנו וחוץ מהרמה של בטחון יש עוד מלא דברים שטייר דורש היום תצאו מהתקיעות תתחילו ליעל תהליכים לדבר עם העובדיםלפזר כל מיני מאפיות שיש לכם שם בקיצר עדיף לסגור לכם את החברה כי אתם בושה לישראל מה זה מקום אחרון ???? מה אתם לא רויאם מה קורה בעולם איך מתייחסים היום לטיירים ולנוסעים
- 3.הגיע הזמן להפסיק לטוס עם הפח זבל המעופף (ל"ת)דן 26/02/2017 09:48הגב לתגובה זו
- 2.הרואה 26/02/2017 09:06הגב לתגובה זואם היו משקללים עוד נתונים כמו נוחות בטיסה, אדיבות הצוות וכו... - היינו מתבססים חזק יותר במקום הראשון!!!
- 1.חיים בסרט 26/02/2017 08:48הגב לתגובה זובגלל זה החברה נראית כך.

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? שבבים, בנקים ומניות הביטחון
על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר, על הקשר בין מחירי הדירות למחירי המניות ועל הבנקים
המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0.97% . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של ד"ר דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת.
הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.
אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל ד"ר דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה.
דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי.
- הדולר יורד מול השקל; איזה מטבעות התחזקו הכי הרבה מולו מתחילת השנה?
- חברה לישראל עלתה 5%, חלל נפלה 10.5%; סגירה חיובית בת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיפור הצלחה ישראלי מרשים ולא יחיד, אבל מה העתיד של נובה? חברות ישראליות גדולות בתעשייה הזו ובתעשייה של מערכות בדיקה לבסוף נמכרות. האם זה מה שיקרה כאן? והאם שווי של 10 מיליארד לא מוגזם? היא במכפיל רווח עתידי של 35. נראה שמה שיכול להעלות את המניה בעתיד זו מכירה-אקזיט. החדשות הטובות של העסק מגולמות באופן כנראה מלא במכפיל. המניה עברה כבר מזמן את מחירי היעד שניתנו לה. כל פעם מחדש האנליסטים מספקים מחיר יעד ותוך כמה חודשים המניה חוצה אותו.
