יו"ר שופרסל: '"אפשר להוריד את יוקר המחיה - אנחנו שליחי הציבור ונעמוד בחזית המאבק הזה"

במסיבת העיתונאים לאחר הדו"חות אמר היו"ר: "הכנסות המותג הפרטי שלנו יגיעו בעתיד ל-2 מיליארד שקל"
גיא ארז | (14)
נושאים בכתבה רפי ביסקר שופרסל

חברת שופרסלפרסמה הבוקר (יום ג') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2015, ובמסיבת העיתונאים שלאחר הפרסום - יצאו מנהלי הרשת במספר הצהרות.

רפי  ביסקר, יו"ר הרשת: "אנחנו מסכמים את תוצאות הרבעון השני של הרשת, ואני בהחלט מרגיש שיש מגמה חיובית בתוצאות, זה כבר רבעון שלישי או רביעי ברציפות שאנחנו במגמת שיפור. מדובר ברווחיות תעפולית של כ-מאה מליון שקל בחצי השנה הראשונה. אין מה להשוות מול הרבעון המקביל בגלל עיתוי החגים, ויש לבחון זאת חציון מול חציון -  ובהסתכלות זו הרשת מציגה מאה מליון שקל רווח תפעולי, לעומת הפסד של 88 מיליון בפעם קודמת. נכון שיש ירידה בהכנסות, אבל הירידה הזו מוסברת על ידי מספר אלמנטים,  שרובם תלויים בנו".

"היום אפשר להגיד שראנו את הנולד בהשקת התכנית האסטרטגית שלנו ב-2014 ועשינו את המהלך הנדרש כדי להחזיר את שופרסל לפסי צמיחה. אנחו מצמצים שטחי מסחר, סוגרים חנויות, ומקטינים חנויות גדולות וזה כמובן גורם לירידה בהכנסות.  המותג הפרטי  שלנו קופץ למספרים שלא חשבונו שנגיע אליהם כל כך מהר: אנחנו בהיקפים של מעל 15% מהמכירות במותג הזה. וזה שהצרכנים מצביעים ברגליים ומקפיצים את היקף המכירות במספרים דו ספרתיים זו הבעת אמון בחברה. שופרסל מציגה על מדפיה מותג פרטי – והיא עומדת מאחורי איכות הבקרה וטיבו של המוצר".

על הסכסוך עם חברת יוניליוור, אמר ביסקר כי "לא מדובר במלחמה כמו שהתקשורת הציגה זאת, אלא סכסוך עסקי בסך הכל. אני רואה את יוניליוור נותנים קופונים של 20-30 אחוז לרשתות אחרות: אני מזמין אותם להמשיך לתת זאת לכולם כדי שנוריד את יוקר המחיה. המותגים הפרטיים שלנו יותר זולים מההנחות הללו.  לא צריך קופונים – בואו לשופרסל וקנו בזול יותר".

ביסקר התייחס לירידה בהכנסות החברה שירדו מ-3 מיליארד שקל, ל-2.7 מיליארד, ואמר כי "אם אסתכל על מה שקורה בחודשים האחרונים - יש דווקא עליה בכניסת הלקחות אלינו, ובמספר הסלים שלהם. מבחינתי זה הכל".

עוד הסבר לירידה בהכנסות, על פי החברה, הייתה הורדת המחירים כדי "להוזיל את יוקר המחיה, וכדי לתת את המענה הטוב ביותר לצרכן הישראל''. לצד הורדת המחירים ביצענו התייעלות רחבה, ואנחנו קוראים לספקים להיות שותפים שלנו. לא ייתכן ששופרסל, וכל הקמעונאים, ישאו בנטל של מחירי הצריכה בישראל, לא יתיכן שהקמעונאים מרוויחים עד 2 אחוזים, וחלק אפילו מפסידים, לכן מגה נפלה, כי היא לא הרוויחה מספיק".

מוצרי מותג פרטי חדשים:

על פי ביסקר: "אנחנו עובדים על הגדלת אפיק האונליין שצומח, החדרת המותג הפרטי, שלנו ובקרוב תופתעו מכמה מוצרים חדשים שנשים על המדף. הביקוש לרכישון באונליין עולה על היכולת שלנו לספק אותו. בקרוב גם יהיו לנו 'חנויות שחורות' שמהם נספק את הגידול הזה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

התייחסות לקריסת מגה:

"אני מבקש להביע הערכה גדולה למאמצים הנעשים להצלת הרשת, שמפרנסת אלפי משפחות בישראל. הנפילה של הרשת רעה למדינה. אני מקווה שהמאמצים לשמור על מגה ישאו פרי, ומודה למי שסוחב את האלונקה הזו".

שליחי ציבור

"אנחנו לא במלחמה עם יוניליוור. הספקים היו וימשיכו להיות שותפים שלנו. מדובר בסכסוך עסקי, ובסכסוך הזה שופרסל עומדת בחזית - ממש כמו במחאה החרתית. הלקוח רואה אותנו, ואנחנו נושאים בנטל, אנחנו מרגישים שאנחנו שליחי הצרכנים בישראל. לא ייתכן שחברות הענק מוכרים לנו במחירים גבוהים ממה שהם מוכרים בעולם. תבדקו כמה הקמעונאים מרוויחים – וכמה מרוויחים הספקים והיצרנים. מטרתם להרוויח, כמובן, גם שלנו. אבל זה צריך להיות בכבוד ובאיזון מסויים. לא ייתכן שהרווחים שלהם יבואו חשבון הצרכן. נילחם את מלחמתו ביוקר המחיה. אני מצפה מהספקים שייכנסו גם הם תחת האלונקה ויעזרו לנו לא להעלות מחירים - אפשר להוריד את המחירים!

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    בא 05/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    ציבור , כחלון וביבי הם שליחי ציבור ,הבעיה שהם מועלים בתפקידם . מעילה היא שחיתות .
  • 10.
    חחחח ..עוד אחד שדואג ליוקר המחיה .."מוכר לוקשים" (ל"ת)
    פזית מזמרת 05/08/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רז 05/08/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    הרווחים שלכם שמאכילים טייקונים באופן ישיר (ריכוזיות במשק) והמחירים הגבוהים שלכם הם לא מה שיגרמו לרשת הזו להביא את הבשורה.
  • 8.
    רונית אמיתי 05/08/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    סתם מנצלים מצב וסכסוך עם יונילוור לקדם את המותגים שלהם. ולעשות פרסום תוך כדי הטעיית הציבור . הרשת הכי יקרה . לא מתקרבת לשם בשום מצב
  • בא 05/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    עליכם .
  • 7.
    אמנם יש שיפור בסניפים בשכונה. (ל"ת)
    איציק ר 05/08/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עירית 05/08/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    שופרסל היא רשת יקרה פרייר מי שקונה אצלכם ואתם בטח לא עומדים לצד הציבור.אין גבול לציניות?!
  • באמת ציניות . (ל"ת)
    בא 05/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אתם מובילים ביוקר המחיה (ל"ת)
    משקיף 05/08/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ירון 05/08/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    תוריד מחירים ולא רק מס שפתיים
  • 3.
    אם תוריד מחירים איך תגרוף כל שנה מליונים? (ל"ת)
    לביסקר 05/08/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שופרסל שודדי הציבור ..מטעים את הציבור !! (ל"ת)
    יעקב 05/08/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל מילה בסלע! (ל"ת)
    יוסי 05/08/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
  • רז 05/08/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    .
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 10.81%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 4.44%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות.