יו"ר שופרסל: '"אפשר להוריד את יוקר המחיה - אנחנו שליחי הציבור ונעמוד בחזית המאבק הזה"

במסיבת העיתונאים לאחר הדו"חות אמר היו"ר: "הכנסות המותג הפרטי שלנו יגיעו בעתיד ל-2 מיליארד שקל"
גיא ארז | (14)
נושאים בכתבה רפי ביסקר שופרסל

חברת שופרסלפרסמה הבוקר (יום ג') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2015, ובמסיבת העיתונאים שלאחר הפרסום - יצאו מנהלי הרשת במספר הצהרות.

רפי  ביסקר, יו"ר הרשת: "אנחנו מסכמים את תוצאות הרבעון השני של הרשת, ואני בהחלט מרגיש שיש מגמה חיובית בתוצאות, זה כבר רבעון שלישי או רביעי ברציפות שאנחנו במגמת שיפור. מדובר ברווחיות תעפולית של כ-מאה מליון שקל בחצי השנה הראשונה. אין מה להשוות מול הרבעון המקביל בגלל עיתוי החגים, ויש לבחון זאת חציון מול חציון -  ובהסתכלות זו הרשת מציגה מאה מליון שקל רווח תפעולי, לעומת הפסד של 88 מיליון בפעם קודמת. נכון שיש ירידה בהכנסות, אבל הירידה הזו מוסברת על ידי מספר אלמנטים,  שרובם תלויים בנו".

"היום אפשר להגיד שראנו את הנולד בהשקת התכנית האסטרטגית שלנו ב-2014 ועשינו את המהלך הנדרש כדי להחזיר את שופרסל לפסי צמיחה. אנחו מצמצים שטחי מסחר, סוגרים חנויות, ומקטינים חנויות גדולות וזה כמובן גורם לירידה בהכנסות.  המותג הפרטי  שלנו קופץ למספרים שלא חשבונו שנגיע אליהם כל כך מהר: אנחנו בהיקפים של מעל 15% מהמכירות במותג הזה. וזה שהצרכנים מצביעים ברגליים ומקפיצים את היקף המכירות במספרים דו ספרתיים זו הבעת אמון בחברה. שופרסל מציגה על מדפיה מותג פרטי – והיא עומדת מאחורי איכות הבקרה וטיבו של המוצר".

על הסכסוך עם חברת יוניליוור, אמר ביסקר כי "לא מדובר במלחמה כמו שהתקשורת הציגה זאת, אלא סכסוך עסקי בסך הכל. אני רואה את יוניליוור נותנים קופונים של 20-30 אחוז לרשתות אחרות: אני מזמין אותם להמשיך לתת זאת לכולם כדי שנוריד את יוקר המחיה. המותגים הפרטיים שלנו יותר זולים מההנחות הללו.  לא צריך קופונים – בואו לשופרסל וקנו בזול יותר".

ביסקר התייחס לירידה בהכנסות החברה שירדו מ-3 מיליארד שקל, ל-2.7 מיליארד, ואמר כי "אם אסתכל על מה שקורה בחודשים האחרונים - יש דווקא עליה בכניסת הלקחות אלינו, ובמספר הסלים שלהם. מבחינתי זה הכל".

עוד הסבר לירידה בהכנסות, על פי החברה, הייתה הורדת המחירים כדי "להוזיל את יוקר המחיה, וכדי לתת את המענה הטוב ביותר לצרכן הישראל''. לצד הורדת המחירים ביצענו התייעלות רחבה, ואנחנו קוראים לספקים להיות שותפים שלנו. לא ייתכן ששופרסל, וכל הקמעונאים, ישאו בנטל של מחירי הצריכה בישראל, לא יתיכן שהקמעונאים מרוויחים עד 2 אחוזים, וחלק אפילו מפסידים, לכן מגה נפלה, כי היא לא הרוויחה מספיק".

מוצרי מותג פרטי חדשים:

על פי ביסקר: "אנחנו עובדים על הגדלת אפיק האונליין שצומח, החדרת המותג הפרטי, שלנו ובקרוב תופתעו מכמה מוצרים חדשים שנשים על המדף. הביקוש לרכישון באונליין עולה על היכולת שלנו לספק אותו. בקרוב גם יהיו לנו 'חנויות שחורות' שמהם נספק את הגידול הזה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

התייחסות לקריסת מגה:

"אני מבקש להביע הערכה גדולה למאמצים הנעשים להצלת הרשת, שמפרנסת אלפי משפחות בישראל. הנפילה של הרשת רעה למדינה. אני מקווה שהמאמצים לשמור על מגה ישאו פרי, ומודה למי שסוחב את האלונקה הזו".

שליחי ציבור

"אנחנו לא במלחמה עם יוניליוור. הספקים היו וימשיכו להיות שותפים שלנו. מדובר בסכסוך עסקי, ובסכסוך הזה שופרסל עומדת בחזית - ממש כמו במחאה החרתית. הלקוח רואה אותנו, ואנחנו נושאים בנטל, אנחנו מרגישים שאנחנו שליחי הצרכנים בישראל. לא ייתכן שחברות הענק מוכרים לנו במחירים גבוהים ממה שהם מוכרים בעולם. תבדקו כמה הקמעונאים מרוויחים – וכמה מרוויחים הספקים והיצרנים. מטרתם להרוויח, כמובן, גם שלנו. אבל זה צריך להיות בכבוד ובאיזון מסויים. לא ייתכן שהרווחים שלהם יבואו חשבון הצרכן. נילחם את מלחמתו ביוקר המחיה. אני מצפה מהספקים שייכנסו גם הם תחת האלונקה ויעזרו לנו לא להעלות מחירים - אפשר להוריד את המחירים!

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    בא 05/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    ציבור , כחלון וביבי הם שליחי ציבור ,הבעיה שהם מועלים בתפקידם . מעילה היא שחיתות .
  • 10.
    חחחח ..עוד אחד שדואג ליוקר המחיה .."מוכר לוקשים" (ל"ת)
    פזית מזמרת 05/08/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רז 05/08/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    הרווחים שלכם שמאכילים טייקונים באופן ישיר (ריכוזיות במשק) והמחירים הגבוהים שלכם הם לא מה שיגרמו לרשת הזו להביא את הבשורה.
  • 8.
    רונית אמיתי 05/08/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    סתם מנצלים מצב וסכסוך עם יונילוור לקדם את המותגים שלהם. ולעשות פרסום תוך כדי הטעיית הציבור . הרשת הכי יקרה . לא מתקרבת לשם בשום מצב
  • בא 05/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    עליכם .
  • 7.
    אמנם יש שיפור בסניפים בשכונה. (ל"ת)
    איציק ר 05/08/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עירית 05/08/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    שופרסל היא רשת יקרה פרייר מי שקונה אצלכם ואתם בטח לא עומדים לצד הציבור.אין גבול לציניות?!
  • באמת ציניות . (ל"ת)
    בא 05/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אתם מובילים ביוקר המחיה (ל"ת)
    משקיף 05/08/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ירון 05/08/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    תוריד מחירים ולא רק מס שפתיים
  • 3.
    אם תוריד מחירים איך תגרוף כל שנה מליונים? (ל"ת)
    לביסקר 05/08/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שופרסל שודדי הציבור ..מטעים את הציבור !! (ל"ת)
    יעקב 05/08/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל מילה בסלע! (ל"ת)
    יוסי 05/08/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
  • רז 05/08/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    .
מאיר שמיר מבטח שמיר
צילום: מבטח שמיר

מאיר שמיר עשה פי 8 על ההשקעה בלנדבאזז; עכשיו ה-IPO

מבטח שמיר של מאיר שמיר השקיעה 34 מיליון שקל וצפויה אחרי ה-IPO להיות עם החזקה של 280-300 מיליון שקל. רווח פוטנציאלי של כ-260 מיליון שקל, מתוכו כ-130 מיליון שקל אמור להירשם בהמשך

רן קידר |

מבטח שמיר החזקות מבטח שמיר 1.08%  היא אחת מחברות ההחזקה הוותיקות והטובות בבורסה בת"א. היא מייצרת תשואות עודפות על פני זמן כשהשווי הנוכחי שלה מסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, אחרי מהלך של פי 5 ב-5 השנים האחרונות. בראש החברה עומד מאיר שמיר שבכלל התחיל בתחום הביטוח והפך את החברה מסוג של סוכנות ביטוח לחברת החזקות עפ פעילות רחבה בתחום האשראי החוץ בנקאי דרך מניף, פעילות בנדל"ן דרך שורה של חברות, פעילות באנרגיה דרך החזקה בתחנות כוח והחזקה גם במניות טכנולוגיה.

על פני השנים שמיר ידע לקנות נמוך ולמכור יקר, כשאת עסקת החלומות הוא עשה בתנובה - רכישה יחד עם אייפקס את השליטה ומכירה תוך כמה שנים בשווי כפול. מבטח השקיעה כ-600 מיליון שקל ונפגשה עם כ-1.2 מיליארד שקל, כשמאז ההצלחה הגדולה היתה במניף שהונפקה בבורסה לפני כארבע שנים ומאז שינק שוויה יותר מפי 2 לשווי של כ-1.25 מיליארד שקל. החזקתה של מבטח מסתכמת בכ-600 מיליון שקל, כשהיא גם נהנתה מדיבידנדים שוטפים. 

בעשור האחרון הקבוצה משקיעה הרבה בתחנות כוח שהפכו למרכיב הגדול בסל השקעות שלה. זה תחום שדורש סבלנות, ולשמיר יש סבלנות. לפני כשש שנים נכנסה הקבוצה לשותפות בתחנת אלון תבור והיא רכשה מאז נתח במספר תחנות  עם תפוקה כוללת שמועכת בכ-1,800 מגוואט. כמו כן, החברה מקימה את תחנת קסם בעלות של מעל 4 מיליארד שקל. גם את תחום האנרגיה ידע שמיר לתרגם לרווחים כשהכניס את כלל להשקעה בתחום לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. 

ואחרי תנובה, מימון חוץ בנקאי ואנרגיה, מגיע תורה של הטכנולוגיה. חברת הפינטק לנדבאזז (Lendbuzz), שהוקמה על ידי הישראלים אמיתי קלמר וד"ר דן רביב, ומספקת ניתוח פיננסי טכנולוגי מבוסס AI של לווים בעיקר לסוכניות רכב, מתקדמת צעד משמעותי בדרך להפיכתה לציבורית בוול סטריט. מבטח השקיעה בה 34 מיליון שקל כשההשקעה רשומה בספרים ב-166 מיליון שקל.

לנדבאזז נערכת לגיוס לפי שווי של 1.3-1.5 מיליארד דולר ומבטח מחזיקה בדילול כ-6.6% ממנה. ההחזקה צפויה להיות אחרי ההנפקה בשווי של 280-300 מיליון שקל וזו הצפת ערך מרשימה. פי 8 עד אפילו פי 10 תוך כ-5 שנים. 

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

מיה דיינמיקס מזנקת 17%; הבנקים מאבדים 1.1%, חברות הביטוח 2.5%

מגמה שלילית בבורסה שהולכת ומעמיקה למרות ארביטרז' חיובי, כאשר המתיחות הגיאופוליטית משפיעה על הבורסה; מניות הביטוח בולטות לשלילה, בהמשך לירידות ביום חמישי, על רקע הציפיות להתארכות המערכה בעזה והשפעתה על הכלכלה

מערכת ביזפורטל |

המסחר מתנהל במגמה שלילית, כאשר המתיחות הגיאופוליטית משפיעה על הבורסה. מדד ת"א 35 יורד 0.9% ומדד ת"א 90 יורד 1.4%.
במבט על הסקטורים, הסקטור הפיננסי מדמם - מדד הבנקים יורד 1.1%, מדד הביטוח יורד 2.4%.

מדד הנדל"ן יורד 1.6% ומדד הנפט והגז מאבד 1.4%.


מי שמרכזת היום את מחזור המסחר השלישי בהיקפו (למעלה מ-30 מיליון שקל) היא נאוויטס פטר יהש שמתממשת אחרי שארגנטינה האשימה אותה בפעילות בלתי חוקית באיי פוקלנד - בשותפות מנסים להרגיע שלהצהרות אין שום משמעות על הפעילות וקידום ה-FID בפרויקט סי ליון.


ביום חמישי היו ירידות חדות במניות הבנקים והביטוח, וגם היום המגמה הזו ממשיכה. המניות האלו רגישות למצב המאקרו ולמצב הגיאופוליטי והחשש ממלחמה ארוכה בעזה שעלול להשפיע לרעה על נתוני המאקרו והכלכלה פוגע בהן. ככל שהשוק גבוה יותר כך הפגיעה יכולה להיות כואבת יותר. אתם קוראים על מומחי השקעות, בכירים שאומרים לכם שהשוק בת"א חזק וימשיך לעלות. אבל מעבר לכך שהם לא אובייקטיבים, כי הם רוצים בעליות - האינטרס שלהם שאתם תקנו כי זה מבטיח להם רווחים, הם גם לרוב טועים. הם אמרו לפני שנה-שנה וחצי להתרחק מהשוק המקומי וככה הם פעלו והפסידו את כל העליות. קרה ההיפך. אז למה שהפעם זה ישתנה, למה שהם יצדקו הפעם? 

כשכולם חמדנים - זה הזמן לפחד. אמר את זה וורן באפט. זה מתברר כל פעם מחדש כנכון - כנסו כאן לדבר הגורו (13 גורואים "ילמדו" אתכם השקעות). אנחנו עכשיו בתקופה שכולם חמדנים.