businssman
צילום: FREEPIK

דוד בן הרוש, יבנה ועוד כמה דברים חשובים שצריכים לדעת תושבים ישראלים.

תוכן בחסות |

העיר יבנה היא עיר חוף שנמצאת במרכזה של מדינת ישראל. מדובר בעיר קטנה אבל גדולה מבחינת התפתחות, תרבות, מוסדות לימוד, פעילויות ואירוע תרבות. יבנה היא עיר גדולה מבחינת החיים שהיא נותנת לתושבים ובמקום אפשר למצוא משפחות חדשות שגרות לצד קשישים, סטודנטים לצד סבים וסבתות, רווקים ורווקות שכולם חיים בעיר שיש בה היסטוריה מפוארת.

מי זה דוד בן הרוש?

דוד בן הרוש יבנה נמנה עם תושבי יבנה ונחשב לאחד התושבים הוותיקים והמובילים של העיר. דוד נולד וגדל בעיר והוא מבין המתיישבים הראשונים שהחלו לפתח את המקום. בין היתר כיהן דוד במשרות שונות במועצת העיר ואף היה ראש עיר לתקופה ארוכה - ראש עיר שאנשים רצו לראות חוזר לתפקידו ופועל בה כל הזמן, ממש כמו שהוא עשה בעבר למען יבנה.

כאשר אנשים מוציאים את צמד המילים: דוד בן הרוש יבנה רבים מכירים כבר את הסיפור ומבינים שאת דוד אי אפשר להרחיק מן העיר. האיש שגידל ילדים נכדים ומשפחה במקום ופעל כל הזמן כדי לפתח את העיר יותר ויותר - עדיין גר בה ונחשב לאחד התושבים הוותיקים האכפתיים והפעלתנים ביותר במקום.

קרדיט FREEPIK

אז מה יש לראות ולעשות ביבנה?

העיר עצמה מציעה לא מעט...מי שמגיע אליה יכול להנות מדיור במחיר נוח, הוא יכול לרשום את ילדיו למוסדות לימוד טובים, לטייל בפארקים נחמדים, להנות מחוף ים קרוב ומשלל פעילויות לילדים מבוגרים ולכל המשפחה. במקום תמצאו מוסדות ציבור מעולים היסטוריה עתיקה כמו גם אתרי עתיקות של העיר.

ביבנה תמצאו פארק מים המשתרע על שטח של כ30 דונמים. בפארק אפשר להנות ממדשאות ירוקות, בריכות, מגלשות ופינות שעשועים, טבע מקסים ומגרשי ספורט מטופחים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.