פגישת עסקים
צילום: DEPOSITPHOTOS

מהו ייעוץ עסקי? אילו עסקים זקוקים לו?

במאמר זה נפרט לכם את התשובות לשאלות אלו
תוכן בחסות |

בכל שנה קמים עסקים חדשים המתלבטים האם להשקיע כסף ברכישת שירותי ייעוץ עסקי בין אם למטרת כתיבת תכנית עסקית ובין אם למגוון מטרות נוספות. בשנים האחרונות לקוחות רבים אשר הגיעו לגיל הפרישה מקימים עסקי ייעוץ, דבר המאפשר להם "לנצל" את ניסיון החיים שלהם וכן גם את המומחיות המקצועית והקשרים העסקיים שצברו במהלך השנים.

טרם הקמת עסק, פיתוח אפליקציה או מוצר חדש, מומלץ לבצע בדיקת כדאיות עסקית, זאת בכדי לבדוק את היתכנות המיזם והאם הוא בעל כדאיות כלכלית. בנוסף לכך, לכל עסק נחוצה תכנית עסקית, בהתאם למורכבות העסק. במידה ותפסחו על כך תהיו חשופים למספר סיכונים:

  • החמצת פרטים חשובים להקמת העסק.
  • הערכה מופרזת של סיכויי הצלחת העסק.
  • הימנעות מהכנת תכנית ארוכת טווח העלולה להוביל אתכם לפירוק העסק וכו'.
מתי נדרש לבצע ייעוץ עסקי?

זהו השלב הראשון בתהליך התכנון טרם הקמת העסק שלכם. ייעוץ זה מאפשר לכם לקבל את כלל מרכיביו ומאפייניו של העסק העתידי שלכם. יחד עם זאת, מטרתו להבין את הצורך ונתינת הערך המוסף בין אם בשירות ובין אם במוצר אותו תרצו לפתח.

מהי המטרה של הייעוץ?

ראשית, בדיקה ונתינת ערך לשירות/למוצר שלכם תוך הגשמת מטרותיכם ושאיפותיכם. עסקים רבים לוקים הן בחוסר ידע והן בחוסר אונים בכל הנוגע לעולם השיווק והעסקים. בהתאם לכך, הוצאות רבות של כל עסק, בשנתו הראשונה, יוצאים על שירותים שאינם נדרשים כלל.

למתי מתאים הייעוץ?

לכל אחד! בייחוד לאלה המבקשים לפתוח עסק וכן גם לעסקים קיימים, בנוסף לכך עסקים המעוניינים לרכוש ידע מקצועי בתחומים ואינם יכולים לממן עובד שכיר שיעשה זאת עבורם.

נמצאים בקושי עסקי? זקוקים לייעוץ עסקי מקצועי שיסייע לכם? אתם במקום הנכון. רבים מלקוחותינו הינם בעלי עסקים המעוניינים לעסוק בניהול ובתפעול תוך שימוש בגורם חיצוני אשר ישפר להם את השיווק והמכירות. כל מנהל זקוק לסיוע של גורם חיצוני ואובייקטיבי בכל הנוגע לשיווק במדיה הן במדיה הכתובה והן ברשת המדיה החברתית.

כיצד מתבצע הייעוץ?

לרוב הייעוץ יתחלק לכמה שלבים לטובת קבלת דוח ניתוח מעמיק ותיאום ציפיות. השלב הראשון יהיה אבחון עסקי בו מנהל העסק יקבל לידיו דוח מפורט להזדמנויות העיקריות בעסק שלו וכן גם הבעיות הקיימות.

שלב נוסף יהיה יישום הדוח תוך יישום הפתרונות שאובחנו בשלב הקודם. בסיום תהליך הייעוץ ייבדק מה הצליח ומה לא, מה ניתן לשפר ומה ניתן לשמר.

מרבית מן העסקים אינם יכולים להרשות לעצמם לממן מנהל שיווק ומכירות בשל עלות שכר גבוהה. אי לכך, הם נאלצים לחלק את משימות השיווק והמכירות לעובדים שלא הוסמכו לכך ו/או אין בידיהם מספיק ידע וקישורים לבצע את אותם פעולות נדרשות. בנוסף לכך, ייעוץ עסקי מקצועי ומהימן הינו ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לתת לעסק/לחברה שלכם, גם אם בשיפור קטן שיצדיק את ההשקעה.

 

כמה דוגמאות לאפשרויות הייעוץ:

  • הגדלת רווחיות העסק.
  • הגדלת המכירות והגדלת פלח שוק.
  • כיצד נכון לשווק.
  • כיצד לבנות מודל תמחור מבלי לאבד לקוחות.
  • כיצד לייעל תהליכים על בסיס נתונים וכדומה.
אז מה הפתרון?

הפתרון לכך הינו גיוס איש מקצועי ברמה הגבוהה ביותר אשר ילווה את העסק שלכם, בהיקף משרה חלקי שיקנה לכם ניהול שיווק ומכירות מקצועי ויוכל להסב לכם שקט נפשי הן מבחינת קידום העסק והן מבחינת העלות שתוכלו לעמוד בה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת