מהו ייעוץ עסקי? אילו עסקים זקוקים לו?
בכל שנה קמים עסקים חדשים המתלבטים האם להשקיע כסף ברכישת שירותי ייעוץ עסקי בין אם למטרת כתיבת תכנית עסקית ובין אם למגוון מטרות נוספות. בשנים האחרונות לקוחות רבים אשר הגיעו לגיל הפרישה מקימים עסקי ייעוץ, דבר המאפשר להם "לנצל" את ניסיון החיים שלהם וכן גם את המומחיות המקצועית והקשרים העסקיים שצברו במהלך השנים.
טרם הקמת עסק, פיתוח אפליקציה או מוצר חדש, מומלץ לבצע בדיקת כדאיות עסקית, זאת בכדי לבדוק את היתכנות המיזם והאם הוא בעל כדאיות כלכלית. בנוסף לכך, לכל עסק נחוצה תכנית עסקית, בהתאם למורכבות העסק. במידה ותפסחו על כך תהיו חשופים למספר סיכונים:
- החמצת פרטים חשובים להקמת העסק.
- הערכה מופרזת של סיכויי הצלחת העסק.
- הימנעות מהכנת תכנית ארוכת טווח העלולה להוביל אתכם לפירוק העסק וכו'.
זהו השלב הראשון בתהליך התכנון טרם הקמת העסק שלכם. ייעוץ זה מאפשר לכם לקבל את כלל מרכיביו ומאפייניו של העסק העתידי שלכם. יחד עם זאת, מטרתו להבין את הצורך ונתינת הערך המוסף בין אם בשירות ובין אם במוצר אותו תרצו לפתח.
מהי המטרה של הייעוץ?
ראשית, בדיקה ונתינת ערך לשירות/למוצר שלכם תוך הגשמת מטרותיכם ושאיפותיכם. עסקים רבים לוקים הן בחוסר ידע והן בחוסר אונים בכל הנוגע לעולם השיווק והעסקים. בהתאם לכך, הוצאות רבות של כל עסק, בשנתו הראשונה, יוצאים על שירותים שאינם נדרשים כלל.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למתי מתאים הייעוץ?
לכל אחד! בייחוד לאלה המבקשים לפתוח עסק וכן גם לעסקים קיימים, בנוסף לכך עסקים המעוניינים לרכוש ידע מקצועי בתחומים ואינם יכולים לממן עובד שכיר שיעשה זאת עבורם.
נמצאים בקושי עסקי? זקוקים לייעוץ עסקי מקצועי שיסייע לכם? אתם במקום הנכון. רבים מלקוחותינו הינם בעלי עסקים המעוניינים לעסוק בניהול ובתפעול תוך שימוש בגורם חיצוני אשר ישפר להם את השיווק והמכירות. כל מנהל זקוק לסיוע של גורם חיצוני ואובייקטיבי בכל הנוגע לשיווק במדיה הן במדיה הכתובה והן ברשת המדיה החברתית.
כיצד מתבצע הייעוץ?
לרוב הייעוץ יתחלק לכמה שלבים לטובת קבלת דוח ניתוח מעמיק ותיאום ציפיות. השלב הראשון יהיה אבחון עסקי בו מנהל העסק יקבל לידיו דוח מפורט להזדמנויות העיקריות בעסק שלו וכן גם הבעיות הקיימות.
שלב נוסף יהיה יישום הדוח תוך יישום הפתרונות שאובחנו בשלב הקודם. בסיום תהליך הייעוץ ייבדק מה הצליח ומה לא, מה ניתן לשפר ומה ניתן לשמר.
מרבית מן העסקים אינם יכולים להרשות לעצמם לממן מנהל שיווק ומכירות בשל עלות שכר גבוהה. אי לכך, הם נאלצים לחלק את משימות השיווק והמכירות לעובדים שלא הוסמכו לכך ו/או אין בידיהם מספיק ידע וקישורים לבצע את אותם פעולות נדרשות. בנוסף לכך, ייעוץ עסקי מקצועי ומהימן הינו ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לתת לעסק/לחברה שלכם, גם אם בשיפור קטן שיצדיק את ההשקעה.
כמה דוגמאות לאפשרויות הייעוץ:
- הגדלת רווחיות העסק.
- הגדלת המכירות והגדלת פלח שוק.
- כיצד נכון לשווק.
- כיצד לבנות מודל תמחור מבלי לאבד לקוחות.
- כיצד לייעל תהליכים על בסיס נתונים וכדומה.
הפתרון לכך הינו גיוס איש מקצועי ברמה הגבוהה ביותר אשר ילווה את העסק שלכם, בהיקף משרה חלקי שיקנה לכם ניהול שיווק ומכירות מקצועי ויוכל להסב לכם שקט נפשי הן מבחינת קידום העסק והן מבחינת העלות שתוכלו לעמוד בה.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
