ביטוח לרכב
צילום: shutterstock

כך תקבלו את המחיר הכי טוב לביטוח הרכב לשנת 2020

תוכן בחסות |

ביטוח זה עניין יקר. מה שלא תעשה, זה לא יהיה גם זול וגם איכותי. דווקא משום כך, משתלם להוזיל אותו ככל הניתן. זאת, מאחר שכל אחוז הוזלה בהוצאה חודשית לא קטנה מסוג זה, משמעותי במצטבר. אבל איך עושים את זה? איך מוזילים משמעותית את מחיר ביטוח הרכב, מבלי לפגוע באיכותו? אלה כמה טיפים שיסייעו:

 

להתעמק בפרטים

ראשית, אין ברירה אלא להפשיל שרוולים ולהתחיל להתעמק בפרטי הביטוחים מסוג זה, דוגמת הכיסויים השונים שמוצעים או גובה ההשתתפות העצמית שנדרשת. חיוני להבטיח שמבינים במה מדובר ובמיוחד, את המשמעות של הדברים עבורכם. כן, זה לוקח זמן ומאמץ. אפילו אפליקציה דיגיטאלית חדשנית מבוססת סייבר ובינה מלאכותית בסושיאל (סתם המצאנו. אין דבר כזה), לא תעשה זאת במקומכם. עם זאת, ניתן לצמצם משמעותית את הטרחה שכרוכה בהשוואת ביטוחי רכב, בעזרת אתר השוואות ביטוח דוגמת Wobi.

 

להבין מה משפיע על המחיר

גורמים רבים משפיעים על מחיר ביטוח רכב. אלה כוללים למשל מידע רלוונטי על הנהג (כגילו והוותק שהוא צבר על הכביש). כמובן, אצל כל חברה ספציפית ישנם גם הנחות ומבצעים שונים וגם בזה כדאי להתעדכן ולהבין מה משפיע על המחיר של הביטוח.

 

התאמה אישית

אחרי שמבינים את עולם ביטוח הרכב טוב מספיק, כדאי לשפר את התאמת הביטוח לצרכיכם, בכדי שלא לשלם לחינם על דברים שלא צריך. המטרה, היא למצוא כמה שיותר היבטים, אשר רלוונטיים ספציפית למצבכם. ניתן להגיע כך להתאמה אישית גדולה למדי. למשל, משפחה דתית שמקבלת הנחה על ביטוח כל הרכבים שלה, מאחר שהם לא נוסעים בשבת (במילים אחרות, משלמים פחות, מאחר שיש לבטחם רק עבור ימי השבוע).

 

הכי טוב = הכי זול?

לא בהכרח. לשם האיזון של מה שנאמר עד כאן, נזכיר כי לרוב המחיר הזול ביותר יתבטא בפשרות רבות וזה לא יתאים לרובנו. אלה יהיו היבטים מסוימים שלא ייכללו בביטוח או ירידה ברמת ההיבטים שכן ייכללו, לשם ההוזלה. כך שעדיף לחשוב במונחים של חיפוש המחיר הטוב ביותר ביחס לתמורה שתקבלו מהביטוח כמו למשל: השתתפות עצמית מוגדלת, פנסים ומראות – לפעמים עדיף לשלם קצת יותר ולהיות רגועים שבשעת הצורך יהיה מי שיכסה את הנזקים.

 

להתעדכן בחדשות

כדאי להתעדכן בהתפתחויות השונות בשוק הביטוח, אשר משפיעות לעתים גם על המחירים. למרות שהתפתחויות כאלה לא מתרחשות על בסיס יומי, כשזה אכן קורה, החיסכון הפוטנציאלי שנובע מכך עשוי להיות משמעותי. לדוגמא: בחודש מאי 2019, התפרסמה טיוטת הוראות חדשות של רשות שוק ההון, אשר תרמה להוזלת פוליסות ביטוח מקיף וצד ג'. בנוסף, חברות הביטוח עצמן מעדכנות את התנאים ואת התעריפים שלהן לעתים קרובות וגם על כך ניתן להתעדכן באתר כמו Wobi.

 

נחמד לא מספיק

כן, סוכן הביטוח שלכם נחמד ואתם עובדים איתו כבר שנים רבות. השירות שלו סביר וגם המחיר נראה לכם בסדר. לפחות, נראה שהוא לא יקר משמעותית מאחרים (לא בדקתם יסודית, אבל שמעתם מחבר או שניים). מה אם יש סוכן אחר, שהוא גם נחמד (ובאמת שיש יותר מאחד כזה) וגם מציע מוצר יותר משתלם עבורכם? כדאי להיזהר גם מ"מלכודת" נציג השירות הנחמד - לא נציגי שירות מנהלים את חברות הביטוח ובשעת צרה, "נחמד" זה טוב, אבל לא מספיק.

 

מכוניות ועגבניות

עקרונית, כמו כל "שוק" אחר, שוק הביטוח דומה מבחינות רבות ל.. שוק. גם כאן עשויים להיות רלבנטיים טיפים מסחריים עתיקי יומין, דוגמת התמקחות על המחיר או הנחה שניתן לקבל, על רכישה בכמות גדולה. למשל, לקנות ביטוח חובה לרכב וגם ביטוח מקיף עבורו, מאותה חברה.   

 

ניהול סיכונים

בנושא ביטוח רכב, לא הכל חובה. כך שיש מקום רב לשאול את השאלה החשובה "למה"? למה שאקנה X במסגרת הביטוח? האם, מתי וכיצד זה עשוי להשתלם? מה יהיה בעקבות זאת צמצום הנזקים הכספיים (או אחרים), שיספק הביטוח שעליו אשלם? ומה היחס בין סיוע כספי זה, לבין ההשקעה החודשית ברכישתו? אגב, כדאי גם לזכור שלא מדובר ב"רכישה" אלא יותר ב"מנוי חודשי". כך שבשלב מסוים, ההוצאות המצטברות כל חודש על ביטוח היבט מסוים, תהיינה כבר יותר גדולות מהסיוע הכספי שהוא יספק, במידה והוא בכלל יידרש. השורה התחתונה היא "ניהול סיכונים". כלומר, לנסות להעריך בצורה מחושבת ככל הניתן, סיכויי התרחשות "מקרה ביטוח" ספציפי. למרות שהאדם הממוצע איננו מומחה לתחום זה, הוא לפחות מבין יותר מחברת הביטוח לגבי חייו האישיים ודפוסי התנהגותו, אשר משפיעים על כך.  

 

ניהול זמן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.