ככה תקנו רכב חדש בלי להביא כסף מהבית

תוכן בחסות | (2)

בעולם המודרני שלנו הפך הרכב לחברו הטוב של האדם. הוא מאפשר לכל אחד מאתנו להגיע ליעדנו במהירות רבה וללא הצורך לחכות לתחבורה הציבורית ולהצטופף על גבי המושבים עם שאר הנוסעים. רבים מתלבטים אם לקנות רכב יד שנייה או להתחדש ברכב מהניילונים.

הרכבים המובילים נכון לשנת 2017

ב-2017 נמסרו 281,563 רכבים לבעליהם, וזאת לעומת 286,728 רכבים שנקנו ב-2016. הרכבים הקוריאניים יונדאי וקיה מובילים בראש הטבלה, כאשר ליונדאי נרשמו 36,781 מסירות ולקיה 35,663. טויוטה היפנית הגיעה למקום השלישי עם 31,103 וסקודה האירופית נמצאת במקום הרביעי עם 19,511 מסירות.

מדוע כדאי לרכוש רכב חדש

למרות ההוצאות הכלכליות עבור הרכבים, ניתן להפיק תועלת מרכבים חדשים. ראשית, רכישת רכב חדש היא הזדמנות טובה להתאים את הרכב לצורכי הלקוח מבחינת היצרן, נפח המנוע ואפילו צבע הרכב. שנית, רכב חדש מתפקד ללא תקלות, הוא פטור מטסט במשך 3 שנים מרגע קנייתו, והמוסך של הסוכנות אחראי על התיקונים השונים. וזאת בעוד שברכב יד 2 עלולות להתגלות תקלות בלתי צפויות הגוררות אחריהן הוצאות כלכליות רבות. למכונית חדשה ביצועים טובים יותר שבדרך כלל אינם מאכזבים גם בדרכים עקלקלות.

לקנות רכב בתנאים נוחים

מחירו של רכב חדש יכול לעלות בין 60 אלף שקלים למיליוני שקלים. אנשים רבים פונים לבנקים כדי למצוא מימון לרכב חדש , ומשלמים הלוואה במשך שלוש שנים או אפילו יותר. סוכנויות רכב לא מעטות מציעות ללקוחותיהן לרכוש רכבים בתנאים בלתי נוחים. עוד לפני שהלקוחות מקבלים לידיהם את המפתחות של הרכב, הם נדרשים לשלם מקדמה של אלפי שקלים (ולעתים אף עשרות אלפי שקלים ) ולחתום על הטפסים מול הבנק.

למרות זאת, ישנן סוכנויות רכבים המציעות לרכוש רכב בתנאים נוחים. כך תמצאו את הסוכנות שתמכור לכם רכב חדש ללא כאבי ראש:

  • אפשר גם בלי מקדמה – כדי לקנות רכב בימים עברו, תשלום המקדמה היה בגדר חובה. היום, לעומת זאת, ישנן סוכנויות אשר מציעות רכבים חדשים מהניילונים ללא תשלומי מקדמה על הרכב. מצב זה פוטר אתכם מלחפש מימון ראשוני לרכב שלכם דרך בני משפחה, חברים ואפילו הבנק.
  • חברה שנותנת מימון לרכב ללא מקדמה – היום ישנן חברות מימון רכב שנותנות מימון לרוכשים, ללא מקדמות וללא עמלות גבוהות. לאחר מכן, יכול בעל הרכב להחזיר את הכסף בתשלומים נוחים.
  • עובדים עם חברות למימון – ישנן סוכנויות רכב שאינן עובדות עם הבנק, אלא עם חברות מימון לרכב חדש המציעות הלוואות בתנאים נוחים יותר. כך שאם במסגרת המימון הבנקאי נאלצים רוכשי הרכב לספוג את העמלות הגבוהות, הרי שחברות המימון מציעות הלוואה בתנאים משתלמים יותר.
  • מי משתף פעולה עם הסוכנות – לפני רכישת הרכב, מומלץ לבדוק עם מי עובדת הסוכנות. ישנן סוכנויות אשר עובדות עם חברות אשראי ואחרות עם חברות מימון (כפי שהוזכר מקודם).
כשההלוואות הבנקאיות נסוגות

על פי הנתונים של בנק ישראל הנכונים לרבעון השלישי של שנת 2017, נרשמה האטה בלקיחת הלוואת בנקאיות או הלוואות דרך אשראי השייכות לבנקים. הרבעון עומד על 1.4 אחוזים, וזאת לעומת מהצמיחה הממוצעת של 4.6 אחוזים שהייתה אופיינית לרבעונים האחרים. זאת בניגוד לנתונים של חברת מימון ישיר אשר היקף האשראי שלה לחברות צמח ב-50 אחוזים והסתכם בכ-2.7 מיליארד שקלים.

מה כדאי לבדוק כשקונים רכב חדש

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 13/08/2018 23:07
    הגב לתגובה זו
    לקניית רכב חדש, כנראה לא ביקר במקומות הנכונים. רק לפני חודש הוצאתי רכב חדש מהניילונים דרך אלבר בבאר שבע וקיבלתי אחלה תנאי מימון. נכון שאם מסתכלים על הפאן הכלכלי עדיף כבר לקנות רכב יד שנייה, אבל אנשים שאוהבים את הריח של הניילונים יעדיפו "להפסיד" עוד כמה שקלים על ירידת ערך בשנה הראשונה והעיקר לא לנהוג על רכב שמישהו נהג בו לפניהם.
  • 1.
    דני 13/08/2018 17:49
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות במדינה כמו שלנו שאומנם הכול קרוב ונגיש אך עדיין חייב רכב בשביל להתנייד כי אי אפשר להסתמך על התחבורה הציבורית. אם כבר לקנות רכב אני לא בטוח שהייתי הולך ליבואנים שהם אוהבים לגבות מחירים מנופחים ומוגזמים על הרכבים שבמלא מפסידים לאחר מכן אלפי שקלים על ירידת ערך. אני הייתי בודק אופציות נוספות כמו ליסינג בחברות גדולות שאפשר למצוא רכב זהה אחד על האחד כמו של היבואן עם חסכון משמעותי.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.