שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

תוכנית משרד התקשורת: ביטול הרשות השנייה; הנגשת שידורי ספורט

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הציג בפני ועדת הכלכלה את עיקר התכנית השנתית של המשרד; פתיחת שוק השידורים והרדיו לתחרות מלאה, חובת פרישה מלאה של סיבים אופטיים עד סוף השנה והפיכת ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי
איתן גרסטנפלד | (6)

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הציג בפני ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן את תוכנית העבודה השנתית של המשרד בראשותו. בין היתר, יפעל המשרד לפתיחת שוק השידורים והרדיו לתחרות מלאה, ויפעל להנגשת שידורי ספורט לכלל הפלטפורמות.

אחד הנושאים המרכזיים בתוכנית המשרד, נוגע לעדכון הרגולציה בשוק השידורים והרדיו. על פי התוכנית, בכוונת המשרד להוביל לפתיחת השוק לתחרות מלאה תוך הסרת חסמים שיביאו להוזלת מחירים, ביטול מועצת הכבלים הלוויין ומועצת הרשות השנייה והקמת גוף מאסדר רזה ללא התערבות בתוכן, חובת הפקת מקור לכלל השחקנים בשוק המקומי והבינלאומי, ביטול הצורך ברישיונות לערוצי טלוויזיה ופתיחת שוק הרדיו הפרטי לשידור בפרישה ארצית.

כמו כן, יפעל המשרד להרחבת פרישת תשתיות הדור החמישי, שיפור הכיסוי והקליטה ברכבות, בכבישים ובמנהרות, בדגש על הפריפריה, איו"ש ואזורי הגבולות. זאת לצד פרישת רשת מתקדמת ב-85% ממשקי הבית בכל רחבי הארץ וחובת פרישה של 100% עד סוף 2023, תוכנית לסגירת רשתות הנחושת, הפיכת ישראל למעצמת תקשורת טכנולוגית והגברת ההשקעות הבינלאומיות.

בשורה נוספת נוגעת לכוונה להנגיש את שידורי הספורט לכל הפלטפורמות, כשלראשונה תעוגן בחקיקה חובת הנגשת שידורי הספורט בכל פלטפורמה כולל בסלולר. לדברי השר קרעי הוא נפגש לאחרונהעם מנכ"ל צ'רלטון בעניין: "ביקשתי מהם לעשות את זה בעצמם וזה לא קרה עדיין. מבחינתי חיילים זה הכי חשוב, ובחוק השידורים החדש כל ערוץ ספורט יהיה חייב למכור תכניו בכל ממשק ובכל טכנולוגיה. כדאי להם לעשות את זה בעיקר לחיילים, אבל אם לא אז זה יהיה בחוק".

לבסוף, התוכנית שמה לה למטרה להפוך את ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי, כשבקרוב תוצג התוכנית המלאה שתמצב את ישראל כמסדרון תקשורת בינלאומי במטרה להביא להשקעות בינלאומיות.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הרב דורס 07/06/2023 15:50
    הגב לתגובה זו
    לסגור את כל הרשתות והדאר ולהחזיר את יונות הדואר ורצים על גמלים וחמורים .. קרעי שמור על לשונך שלא תתנתק לעכוזו של השקרן ..
  • 4.
    שר מעולה תמשיך ותצליח להפוך את ישראל למדינה מובילה ! (ל"ת)
    שלמה 07/06/2023 15:33
    הגב לתגובה זו
  • משה הסטנדאפיסט 08/06/2023 07:30
    הגב לתגובה זו
    זו אמורה להיות בדיחה ?
  • 3.
    לא מאמין 07/06/2023 14:56
    הגב לתגובה זו
    קרעי שולף רשימת שטויות שלא ניתן לממש אותן מבלי לייצר צימוד חזק בין משקיעים לרגולטור (קרעי). סוג של שטויות מיוקקות . תרשמו ...
  • 2.
    מדהים (ל"ת)
    אנונימי 07/06/2023 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הכבוד. (ל"ת)
    כ.ד 07/06/2023 13:18
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.