בדרך לאישור? מועצת הרשות השנייה תדון שוב ב-FREETV

נראה שהמועצה צפויה לאשר את מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE, למרות התנגדות החברות הרב-ערוציות HOT ו-yes. השאלה הנשאלת: האם אלה יעתרו נגד הרשות השנייה?
אלכסנדר כץ |

מועצת הרשות השנייה צפויה להתכנס מחר לדיון שני במיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. על פי הערכות, המועצה צפויה לאשר את המיזם, גם בלי להמתין לסוגיית הסדרת סוגיית השידורים על גבי האינטרנט, כפי שמתכנן שר התקשורת יועז הנדל.

.

עוד על הסטרימינג של קשת:

*נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?

*מלחמת הסטרימינג: על מה בדיוק רבים HOT וקשת?

. 

המועצה התכנסה לפני קצת יותר משבועיים כדי לדון באישור המיזם, לו מתנגדים בין היתר חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות HOT ו-yes. רק יומיים לפני הדיון הוציא השר הנדל מכתב למועצה על פיו הוא פועל להסדרה בחקיקה. בעקבות כך הוחלט במועצה לדון ב-FREETV, אבל לא לקבל באותה עת החלטות בנושא.

 

לאורך הדיון נכנסו נציגי החברות הנוגעות בדבר - כל אחת בתורה - כדי לסנגר או לתקוף את המיזם. בקשת טענו כי יש לאשר את FREETV במסגרת הכללים הנוכחיים והנתונים שהוצגו - הגדלת התחרות בענף הטלוויזיה. שם גם הציגו את האישור שהתקבל כבר בנובמבר האחרון מרשות התחרות.

 

המתנגדות HOT ו-yes טענו כי מדובר המהלך מנוגד לחוק היות שהוא מאפשר לקשת להקים מיזם שידורים שאינה בפלטפורמה שלה - שידורי ערוצים מסחריים שמפוקחים על ידי הרשות.

 

שבוע לאחר מכן, פנתה עמותת הצלחה לראשי הרשות השנייה, היו"ר עדן ברטל, המנכ"לית מישל קרמרמן-דקל, והיועץ המשפטי עו"ד אופיר ביתן, בדרישה כי הסוגיה תידון גם בוועדה לצמצום הריכוזיות. היועץ המשפטי של העמותה, עו"ד אלעד מן, כתב במכתבו לבכירי הרשות כי "מרשתי סבורה שבשל נסיבות העניין, לרבות זהות הגורם המבקש, פעילותו בשווקים שונים וקשרי הבעלות הנוגעים אליו - על הרשות לפעול לקבלת חוות דעת מהוועדה לצמצום ריכוזיות. הדברים מקבלים משנה תוקף לנוכח בחינת הצורך שבתיקון תנאי הרישיון, ההרשאות או הסייגים להיתר - או לחילופין הטעמים לדחיית הבקשה בשל היבטים והשלכות הנוגעים לתחום סמכותה של הועדה לצמצום הריכוזיות". ברשות השנייה אמרו ל"ביז מדיה" באותה עת כי לא יתייחסו רשמית לפנייה של הצלחה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

כעת נראה שמועצת הרשות השנייה לא תמתין עם האישור לקשת ו-RGE עוד, ותתן אור ירוק, בעיקר לנוכח הערפל במערכת הפוליטית והאפשרות לבחירות נוספות כבר בחודשים הקרובים. כעת נשאלת השאלה האם מהלך של אישור רגולטורי מצד מועצת הרשות השנייה, יוביל את HOT ו-yes לעתור נגד ההחלטה של הרגולטור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.