בין הוליווד לבלאקרוק: איך נזרקו 75 מיליון דולר לפח?
לפני כשנתיים פרסמה קרן ההשקעות הגדולה בעולם, בלאקרוק, תשקיף לרישום הקרן הראשונה שלה בישראל, ששווקה על ידי אלטשולר שחם. הקרן הבטיחה לספק לקהל המשקיעים הישראלי חשיפה חלומית לשווקים הגלובליים.
כעת, הרחק מישראל, מתפתחת דרמה גדולה בקרן הענקית. הסיפור מתמקד באחת מקרנות החוב שמנהלת בלאקרוק, קרן שהלוותה עשירית מההון שהיה לה אז (750 מיליון דולר) לאולפן סרטים פרטי קטן בשם "אווירון פיקצ'רז". ההימור הפרוע הזה הסתיים במפח נפש - 75 מיליון דולר נזרקו לפח. השאלה שמעסיקה בימים אלו את וול סטריט ואת הוליווד היא למה הלוותה בלאקרוק העצומה עשרות מיליוני דולרים למיזם קולנועי קטן יחסית.
שבעה סרטים הופקו על ידי אולפן ההפקות הקטן (Aviron Pictures) והצעיר שנולד ב-2017. שבעה סרטים, שישה מתוכם במימון הקרן של בלאקרוק. חלקם דווקא נחשבו להצלחה, למשל הפקת הבכורה - הסרט "חטוף" בכיכובה של האלי ברי מ-2017. אבל ממש כמו בסרט הוליוודי, אותו אולפן הוליוודי קטן שהקרן של בלאקרוק מימנה, נתן תפקיד באחד מסרטיו לבתו של אחד ממנהלי הקרן. המנהל, רנדי רוברטסון, שעבד בבלאקרוק עשר שנים, פוטר בשבוע שעבר אחרי בדיקה פנימית שהסתיימה בדיווח של בלאקרוק לפיו היא "נוקטת אמצעים נמרצים" להחזיר ערך ללקוחות ולשיפור אמצעי הבקרה.
הפרטים שנחשפו מלמדים כיצד עבד המנגנון: כבר ב-2015 השקיעה בלאקרוק באולפן 12 מיליון דולר. הבעלים של אווירון פיקצ'רז, וויליאם סדלר, סיפר שזמן קצר לאחר מכן התקיימה פגישה עם בתו של מנהל הקרן. "בכל פעם שהייתה לנו הזדמנות להכניס אותה לסרט, שקלנו זאת", אמר סדלר. בהמשך התברר כי ההשקעות הנוספות הגיעו לאחר שמנהל הקרן הבין שבתו תקבל תפקיד באחד הסרטים. "אני לא יכול לומר שהוא קיבל את ההחלטה רק מפני שבתו תהיה בסרט", סיפר סדלר, "אבל אני יכול לומר שבלאקרוק אישרה את המימון אחרי שסירבו לממן סרטים קודמים של החברה".
בדצמבר האחרון הגישה הקרן תביעה נגד אולפן הסרטים וכנגד הבעלים שלו, וויליאם סדלר.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
