הוליווד
צילום: Nicholas Demetriades from Pixabay

בין הוליווד לבלאקרוק: איך נזרקו 75 מיליון דולר לפח?

מנהל של אחת הקרנות של בלאקרוק פוטר בשבוע שעבר לאחר שהתברר כי השקיע 75 מיליון דולר באולפן סרטים קטן, אחרי שבתו קיבלה תפקיד בסרט. ההשקעה כמובן הלכה לפח - וממשיכה להותיר משקעים ושאלות בוול סטריט ובהוליווד 
מערכת אייס |

לפני כשנתיים פרסמה קרן ההשקעות הגדולה בעולם, בלאקרוק, תשקיף לרישום הקרן הראשונה שלה בישראל, ששווקה על ידי אלטשולר שחם. הקרן הבטיחה לספק לקהל המשקיעים הישראלי חשיפה חלומית לשווקים הגלובליים.

 

כעת, הרחק מישראל, מתפתחת דרמה גדולה בקרן הענקית. הסיפור מתמקד באחת מקרנות החוב שמנהלת בלאקרוק, קרן שהלוותה עשירית מההון שהיה לה אז (750 מיליון דולר) לאולפן סרטים פרטי קטן בשם "אווירון פיקצ'רז". ההימור הפרוע הזה הסתיים במפח נפש - 75 מיליון דולר נזרקו לפח. השאלה שמעסיקה בימים אלו את וול סטריט ואת הוליווד היא למה הלוותה בלאקרוק העצומה עשרות מיליוני דולרים למיזם קולנועי קטן יחסית.

 

שבעה סרטים הופקו על ידי אולפן ההפקות הקטן (Aviron Pictures) והצעיר שנולד ב-2017. שבעה סרטים, שישה מתוכם במימון הקרן של בלאקרוק. חלקם דווקא נחשבו להצלחה, למשל הפקת הבכורה - הסרט "חטוף" בכיכובה של האלי ברי מ-2017. אבל ממש כמו בסרט הוליוודי, אותו אולפן הוליוודי קטן שהקרן של בלאקרוק מימנה, נתן תפקיד באחד מסרטיו לבתו של אחד ממנהלי הקרן. המנהל, רנדי רוברטסון, שעבד בבלאקרוק עשר שנים, פוטר בשבוע שעבר אחרי בדיקה פנימית שהסתיימה בדיווח של בלאקרוק לפיו היא "נוקטת אמצעים נמרצים" להחזיר ערך ללקוחות ולשיפור אמצעי הבקרה.

 

הפרטים שנחשפו מלמדים כיצד עבד המנגנון: כבר ב-2015 השקיעה בלאקרוק באולפן 12 מיליון דולר. הבעלים של אווירון פיקצ'רז, וויליאם סדלר, סיפר שזמן קצר לאחר מכן התקיימה פגישה עם בתו של מנהל הקרן. "בכל פעם שהייתה לנו הזדמנות להכניס אותה לסרט, שקלנו זאת", אמר סדלר. בהמשך התברר כי ההשקעות הנוספות הגיעו לאחר שמנהל הקרן הבין שבתו תקבל תפקיד באחד הסרטים. "אני לא יכול לומר שהוא קיבל את ההחלטה רק מפני שבתו תהיה בסרט", סיפר סדלר, "אבל אני יכול לומר שבלאקרוק אישרה את המימון אחרי שסירבו לממן סרטים קודמים של החברה".

 

בדצמבר האחרון הגישה הקרן תביעה נגד אולפן הסרטים וכנגד הבעלים שלו, וויליאם סדלר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.