הוליווד
צילום: Nicholas Demetriades from Pixabay

בין הוליווד לבלאקרוק: איך נזרקו 75 מיליון דולר לפח?

מנהל של אחת הקרנות של בלאקרוק פוטר בשבוע שעבר לאחר שהתברר כי השקיע 75 מיליון דולר באולפן סרטים קטן, אחרי שבתו קיבלה תפקיד בסרט. ההשקעה כמובן הלכה לפח - וממשיכה להותיר משקעים ושאלות בוול סטריט ובהוליווד 
מערכת אייס |

לפני כשנתיים פרסמה קרן ההשקעות הגדולה בעולם, בלאקרוק, תשקיף לרישום הקרן הראשונה שלה בישראל, ששווקה על ידי אלטשולר שחם. הקרן הבטיחה לספק לקהל המשקיעים הישראלי חשיפה חלומית לשווקים הגלובליים.

 

כעת, הרחק מישראל, מתפתחת דרמה גדולה בקרן הענקית. הסיפור מתמקד באחת מקרנות החוב שמנהלת בלאקרוק, קרן שהלוותה עשירית מההון שהיה לה אז (750 מיליון דולר) לאולפן סרטים פרטי קטן בשם "אווירון פיקצ'רז". ההימור הפרוע הזה הסתיים במפח נפש - 75 מיליון דולר נזרקו לפח. השאלה שמעסיקה בימים אלו את וול סטריט ואת הוליווד היא למה הלוותה בלאקרוק העצומה עשרות מיליוני דולרים למיזם קולנועי קטן יחסית.

 

שבעה סרטים הופקו על ידי אולפן ההפקות הקטן (Aviron Pictures) והצעיר שנולד ב-2017. שבעה סרטים, שישה מתוכם במימון הקרן של בלאקרוק. חלקם דווקא נחשבו להצלחה, למשל הפקת הבכורה - הסרט "חטוף" בכיכובה של האלי ברי מ-2017. אבל ממש כמו בסרט הוליוודי, אותו אולפן הוליוודי קטן שהקרן של בלאקרוק מימנה, נתן תפקיד באחד מסרטיו לבתו של אחד ממנהלי הקרן. המנהל, רנדי רוברטסון, שעבד בבלאקרוק עשר שנים, פוטר בשבוע שעבר אחרי בדיקה פנימית שהסתיימה בדיווח של בלאקרוק לפיו היא "נוקטת אמצעים נמרצים" להחזיר ערך ללקוחות ולשיפור אמצעי הבקרה.

 

הפרטים שנחשפו מלמדים כיצד עבד המנגנון: כבר ב-2015 השקיעה בלאקרוק באולפן 12 מיליון דולר. הבעלים של אווירון פיקצ'רז, וויליאם סדלר, סיפר שזמן קצר לאחר מכן התקיימה פגישה עם בתו של מנהל הקרן. "בכל פעם שהייתה לנו הזדמנות להכניס אותה לסרט, שקלנו זאת", אמר סדלר. בהמשך התברר כי ההשקעות הנוספות הגיעו לאחר שמנהל הקרן הבין שבתו תקבל תפקיד באחד הסרטים. "אני לא יכול לומר שהוא קיבל את ההחלטה רק מפני שבתו תהיה בסרט", סיפר סדלר, "אבל אני יכול לומר שבלאקרוק אישרה את המימון אחרי שסירבו לממן סרטים קודמים של החברה".

 

בדצמבר האחרון הגישה הקרן תביעה נגד אולפן הסרטים וכנגד הבעלים שלו, וויליאם סדלר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״