בין הוליווד לבלאקרוק: איך נזרקו 75 מיליון דולר לפח?
לפני כשנתיים פרסמה קרן ההשקעות הגדולה בעולם, בלאקרוק, תשקיף לרישום הקרן הראשונה שלה בישראל, ששווקה על ידי אלטשולר שחם. הקרן הבטיחה לספק לקהל המשקיעים הישראלי חשיפה חלומית לשווקים הגלובליים.
כעת, הרחק מישראל, מתפתחת דרמה גדולה בקרן הענקית. הסיפור מתמקד באחת מקרנות החוב שמנהלת בלאקרוק, קרן שהלוותה עשירית מההון שהיה לה אז (750 מיליון דולר) לאולפן סרטים פרטי קטן בשם "אווירון פיקצ'רז". ההימור הפרוע הזה הסתיים במפח נפש - 75 מיליון דולר נזרקו לפח. השאלה שמעסיקה בימים אלו את וול סטריט ואת הוליווד היא למה הלוותה בלאקרוק העצומה עשרות מיליוני דולרים למיזם קולנועי קטן יחסית.
שבעה סרטים הופקו על ידי אולפן ההפקות הקטן (Aviron Pictures) והצעיר שנולד ב-2017. שבעה סרטים, שישה מתוכם במימון הקרן של בלאקרוק. חלקם דווקא נחשבו להצלחה, למשל הפקת הבכורה - הסרט "חטוף" בכיכובה של האלי ברי מ-2017. אבל ממש כמו בסרט הוליוודי, אותו אולפן הוליוודי קטן שהקרן של בלאקרוק מימנה, נתן תפקיד באחד מסרטיו לבתו של אחד ממנהלי הקרן. המנהל, רנדי רוברטסון, שעבד בבלאקרוק עשר שנים, פוטר בשבוע שעבר אחרי בדיקה פנימית שהסתיימה בדיווח של בלאקרוק לפיו היא "נוקטת אמצעים נמרצים" להחזיר ערך ללקוחות ולשיפור אמצעי הבקרה.
הפרטים שנחשפו מלמדים כיצד עבד המנגנון: כבר ב-2015 השקיעה בלאקרוק באולפן 12 מיליון דולר. הבעלים של אווירון פיקצ'רז, וויליאם סדלר, סיפר שזמן קצר לאחר מכן התקיימה פגישה עם בתו של מנהל הקרן. "בכל פעם שהייתה לנו הזדמנות להכניס אותה לסרט, שקלנו זאת", אמר סדלר. בהמשך התברר כי ההשקעות הנוספות הגיעו לאחר שמנהל הקרן הבין שבתו תקבל תפקיד באחד הסרטים. "אני לא יכול לומר שהוא קיבל את ההחלטה רק מפני שבתו תהיה בסרט", סיפר סדלר, "אבל אני יכול לומר שבלאקרוק אישרה את המימון אחרי שסירבו לממן סרטים קודמים של החברה".
בדצמבר האחרון הגישה הקרן תביעה נגד אולפן הסרטים וכנגד הבעלים שלו, וויליאם סדלר.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
