גיל גורן
צילום: עופר חגאיוב
ראיון מיוחד

מנהל הקריאייטיב של העבודה-גשר-מרצ: "עבר זמנם של משרדי הפרסום"

רגע לפני הבחירות, גיל גורן שמוביל את הקריאייטיב של קמפיין העבודה-גשר-מרצ, יורה בלי חשבון. על המתחרים: "רק אנחנו עושים קריאייטיב"; על הקמפיין שלו: "משדרים חיובי - צוות קטן שבא לעשות שמח"; ועל משרדי הפרסום אותם נטש: "לפני 20 שנה היו פרסומאים, היום זה נגמר"
עינת שחק | (3)

"אנחנו וביבי היחידים שעשו קריאייטיב בבחירות", מצהיר בלי בושה מנהל הקמפיין של העבודה-גשר-מרצ, גיל גורן, מבלי להתבלבל. מי שהיה שותף להחלטה על גילוח השפם של עמיר פרץ בסבב הקודם ועל כרזת המפלגה התלויה בדרך השלום בגודל 140 מ"ר, מאמין שהדרך להצליח בבחירות עוברת דרך צוות מצומצם, מתן כבוד לאינטליגנציה של הבוחר ולעשות הכל רק לא כמו במשרד פרסום.

את התוצאות אמנם נגלה רק מחר בשעות הקטנות של הלילה, אבל הסקרים מעריכים כי מדובר במשהו כמו 8 או 9 מנדטים.

גורן גויס על ידי עמיר פרץ ביולי 2019 כדי להציל קמפיין במשבר. "עמיר זכה בתפקיד יו"ר המפלגה, לא הסכים להצטרף למרצ והביא את אורלי לוי, מה שגרם בהתחלה לאובדן מנדטים", משחזר גורן, "לאחר מכן סבלנו מההאשמות שסגרנו דיל עם ביבי להצטרף אליו. היה משבר תקשורתי רציני, ואז יצא הרעיון המדהים של 'ריד מיי ליפס' וגילוח השפם".

גיל גורן. "קריאייטיב יכול קצת לעזור או מאוד להפריע"

עם ההכרזה על סבב בחירות שלישי, גורן נתבקש על ידי פרץ לנהל את כל הקריאייטיב של הקמפיין תחת אורי רמתי, מנהל הקמפיין הכללי. "הקמתי צוות קריאייטיב מצומצם ואיכותי שכולל 6 אנשים מלבד דרור שאול הבמאי וצפריר אור המפיק", הוא מספר, "אנחנו שני עורכים, שני ארט דיירקטורים ושני אנשי קריאייטיב, שעובדים 24 שעות ביממה".

 

לאחר האיחוד עם גשר-מרצ הוחלט שגורן הוא שינהל את כל הקריאייטיב. "החלטתי מראש שאני נשאר לשחק 'כדורגל שמח', כלומר באים ליהנות, באים לעשות עבודה טובה. מחייכים בבוקר, מחייכים בלילה. משחקים שמח ולא מתוך מסכנות. מלבד זאת החלטתי שאני לא נגרר למלחמות שמבזבזות קולות כמו שכחול לבן עשו, ושאני כמו בחיי האישיים וכמו שעמיר בחיים - בא רק מטוב ולא ברע".

כרזת המפלגה התלויה בדרך השלום בגודל 140 מ"ר. "גוררת אלפי תגובות"

בחרתם בקו מאוד צעיר לקמפיין

"לאנשים במדינה נמאס מהפחדות ומהאיומים ובטח שאין להם כוח לפרסומות מטופשות כמו שכולם עושים. הם לא רוצים יותר שיפחידו אותם, כולם רוצים לקום בבוקר ולחייך. אני לא מזלזל בבוחרים שלנו ואני לא חושב שאפשר לשתות מאתנו קולות ושהבוחרים שלנו כל כך חסרי ערכים שאפשר לשתות אותם כמו פחית קולה. יש לי דיל עם הבוחרים שאומר: 'אני אתן לכם משהו לחשוב עליו, ליהנות ממנו, לצאת ממנו עם תובנה - ואתם תבינו את מה שאנחנו מנסים להעביר. אני אגיד לכם את האמת ולא אפחיד אתכם'. לכן הם מקשיבים ולכן זה עובד".

איך תעשו זאת?

"בשלב זה בחיי פרשתי מפרסום ואני אמן הפועל בזירה האמנותית. פתאום מגיע אליי רמתי, מנהל הקמפיין, ואומר לי 'תעשה לי אמנות לקמפיין'. זה התחיל להיות מקובל החל מקמפיין אובמה שעשה אותו שפרד פיירי. בעברי עבדתי גם במקומות בהם פיירי עבד ולקמפיין עשיתי כרזה שנתלתה בדרך השלום בגודל 140 מ"ר. הכרזה הזאת גוררת אלפי תגובות של אנשים שאומרים סוף סוף משהו אופטימי, חדש, סוף סוף תקווה. בסוף אנחנו שכירי חרב שבאים לעשות דברים טובים. בכל מקום שאני בא אני אוסף את האנשים הכי טובים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במה שונה קמפיין פוליטי מקמפיין רגיל?

"מה שטוב בקמפיין פוליטי זה שלוקח לנו משלב הרעיון עד העלייה לאוויר בין דקות למספר שעות. אתה לא מדווח לאף אחד. אין לך תקציבאי, לא סמנכ"לי לקוחות, כלום. אתה מקבל משימה שנקבעת על ידך, האסטרטג הראשי ומנהל האופרציה ואלה שלושת המחליטים. אין את שרשרת המזון המסורבלת של משרדי הפרסום".

משרדי הפרסום נשארו מאחור

ב-2017 פרש גורן מעולם הפרסום והחליט להפוך לאמן במשרה מלאה. מאז הציג בתערוכות ברחבי העולם, בהן במרכז הסחר העולמי, רשת מלונות פתאל, בבת גלים בחיפה, בבית הפניקס, בארה"ב, ישראל, אוסטרליה הולנד ועוד. כמו שהוא רואה זאת, העובדה שנטש את עולם הפרסום הביאה גם לשינוי בתפיסה שלו, שגורס כי משרדי הפרסום עדיין לא הפנימי את השינוי האדיר שעובר על העולם.

תערוכה של גיל גורן. אמן במשרה מלאה

"יש כמה סרטים שעשיתי בחודשים האחרונים ורצים בעולם הפרסום ואף אחד לא יודע מי עשה אותם", הוא מספר על לקוחות שלא קיבלו מענה ממשרדי פרסום ובאו אליו לקבל פתרון. "מדובר בבנקים, חברות רכב", הוא מוסיף, "לשם עולם הפרסום הולך. לפני 15-20 שנה היו אנשים שהמקצוע שלהם היה פרסומאי, שזה איש שיודע מדיה, קריאייטיב, ניהול לקוח, שיודע לחשוב, לנהל לבצע. לאט לאט הדבר הזה הלך ונעלם. 'אדם שיודע לעשות דיגיטל' אלה שטויות! פרינט הוא לא יודע? טלווויזיה הוא לא יודע?

"לכן משרד פרסום מגיע ללקוח עם 17 איש. מה התפקיד של כל אחד? מה הם בכלל עושים שם? תביאו בנאדם שיבין את התקלה ויביא את הפתרון. אם צריך הוא יגייס עוד 3-4 אנשים ויפתור את זה. למה צריך גודל מטורף למשרדי פרסום? ולכן פתאום אני מוצא את עצמי מקבל טלפונים מגופים גדולים שאני לא מכיר. וזה מה שקורה בעולם, שם חוזרים לוואן מן שואו שבמקסימום עובדים בצוותים קטנים. אני אפילו לא אומר עם מי אני עובד והם הכי טובים במשק. אין גם משרד שיכול להעסיק אותנו, כולנו היינו סמנכ"לי קריאייטיב".

 

למה?

"משרד פרסום לא יכול לקחת אדם שעובד איתי ולהציע לו משכורת ומשרה כי אותו אדם לא רוצה לעבוד בארגון, הוא רוצה להיות חופשי ובטח שהשכר יותר הגיוני בחוץ. אני עובד על קמפיין העבודה עם אנשים שלא רוצים שהשם שלהם יופיע".

 

למה? הם מתביישים?

"חס וחלילה מתביישים. הפוך. אבל מאחר שאנחנו לא המוצר אנחנו דואגים רק ללקוח שלנו. גם משרדי הפרסום הם כבר לא המוצר וחייבים להשתנות. כעת זו שעתם של הצוותים הקטנים, של שכירי החרב שמתאגדים  לפרויקטים ייעודיים וממשיכים הלאה".

ובכל זאת, בין אנשי הקריאייטיב שכן מוכנים להיחשף, מצאנו את איתמר אזולאי, גל חמו וקובי בכר; את מנהל הפרויקטים דניאל סלע ואת אנשי הארט יניב זגורי ויגאל חזן.

דבר במספרים, כמה הקמפיין הזה יביא לקלפי?

"קמפיין בחירות, כמו כל קמפיין קריאייטיב, הוא חלק אחד מתוך מכונה גדולה. זה לא תלוי בקריאייטיב בלבד. לעולם זה לא יהיה תלוי בקריאייטיב. דבר ראשון זה המוצר, המועמד, המותג. אפשר קצת לעזור או מאוד להפריע".

מה הצלחתם לעשות בסבב הזה?

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיל הוא עילוי !!! (ל"ת)
    אייל פרדיס 02/03/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה קריאייטיב 02/03/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
    לאיש אין מושג איך עושים קמפיין פוליטי. ניהל קמפיין פאתטי. קיבל את התפקיד בגלל קשרים ולא כישורים. והתוצאות (לצערי) עגומות
  • 1.
    רוני 02/03/2020 08:07
    הגב לתגובה זו
    מוכשר ומדבר לעניין
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״