מנהל הקריאייטיב של העבודה-גשר-מרצ: "עבר זמנם של משרדי הפרסום"
"אנחנו וביבי היחידים שעשו קריאייטיב בבחירות", מצהיר בלי בושה מנהל הקמפיין של העבודה-גשר-מרצ, גיל גורן, מבלי להתבלבל. מי שהיה שותף להחלטה על גילוח השפם של עמיר פרץ בסבב הקודם ועל כרזת המפלגה התלויה בדרך השלום בגודל 140 מ"ר, מאמין שהדרך להצליח בבחירות עוברת דרך צוות מצומצם, מתן כבוד לאינטליגנציה של הבוחר ולעשות הכל רק לא כמו במשרד פרסום.
את התוצאות אמנם נגלה רק מחר בשעות הקטנות של הלילה, אבל הסקרים מעריכים כי מדובר במשהו כמו 8 או 9 מנדטים.
גורן גויס על ידי עמיר פרץ ביולי 2019 כדי להציל קמפיין במשבר. "עמיר זכה בתפקיד יו"ר המפלגה, לא הסכים להצטרף למרצ והביא את אורלי לוי, מה שגרם בהתחלה לאובדן מנדטים", משחזר גורן, "לאחר מכן סבלנו מההאשמות שסגרנו דיל עם ביבי להצטרף אליו. היה משבר תקשורתי רציני, ואז יצא הרעיון המדהים של 'ריד מיי ליפס' וגילוח השפם".
גיל גורן. "קריאייטיב יכול קצת לעזור או מאוד להפריע"
עם ההכרזה על סבב בחירות שלישי, גורן נתבקש על ידי פרץ לנהל את כל הקריאייטיב של הקמפיין תחת אורי רמתי, מנהל הקמפיין הכללי. "הקמתי צוות קריאייטיב מצומצם ואיכותי שכולל 6 אנשים מלבד דרור שאול הבמאי וצפריר אור המפיק", הוא מספר, "אנחנו שני עורכים, שני ארט דיירקטורים ושני אנשי קריאייטיב, שעובדים 24 שעות ביממה".
לאחר האיחוד עם גשר-מרצ הוחלט שגורן הוא שינהל את כל הקריאייטיב. "החלטתי מראש שאני נשאר לשחק 'כדורגל שמח', כלומר באים ליהנות, באים לעשות עבודה טובה. מחייכים בבוקר, מחייכים בלילה. משחקים שמח ולא מתוך מסכנות. מלבד זאת החלטתי שאני לא נגרר למלחמות שמבזבזות קולות כמו שכחול לבן עשו, ושאני כמו בחיי האישיים וכמו שעמיר בחיים - בא רק מטוב ולא ברע".
כרזת המפלגה התלויה בדרך השלום בגודל 140 מ"ר. "גוררת אלפי תגובות"
בחרתם בקו מאוד צעיר לקמפיין
"לאנשים במדינה נמאס מהפחדות ומהאיומים ובטח שאין להם כוח לפרסומות מטופשות כמו שכולם עושים. הם לא רוצים יותר שיפחידו אותם, כולם רוצים לקום בבוקר ולחייך. אני לא מזלזל בבוחרים שלנו ואני לא חושב שאפשר לשתות מאתנו קולות ושהבוחרים שלנו כל כך חסרי ערכים שאפשר לשתות אותם כמו פחית קולה. יש לי דיל עם הבוחרים שאומר: 'אני אתן לכם משהו לחשוב עליו, ליהנות ממנו, לצאת ממנו עם תובנה - ואתם תבינו את מה שאנחנו מנסים להעביר. אני אגיד לכם את האמת ולא אפחיד אתכם'. לכן הם מקשיבים ולכן זה עובד".
איך תעשו זאת?
"בשלב זה בחיי פרשתי מפרסום ואני אמן הפועל בזירה האמנותית. פתאום מגיע אליי רמתי, מנהל הקמפיין, ואומר לי 'תעשה לי אמנות לקמפיין'. זה התחיל להיות מקובל החל מקמפיין אובמה שעשה אותו שפרד פיירי. בעברי עבדתי גם במקומות בהם פיירי עבד ולקמפיין עשיתי כרזה שנתלתה בדרך השלום בגודל 140 מ"ר. הכרזה הזאת גוררת אלפי תגובות של אנשים שאומרים סוף סוף משהו אופטימי, חדש, סוף סוף תקווה. בסוף אנחנו שכירי חרב שבאים לעשות דברים טובים. בכל מקום שאני בא אני אוסף את האנשים הכי טובים".
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
במה שונה קמפיין פוליטי מקמפיין רגיל?
"מה שטוב בקמפיין פוליטי זה שלוקח לנו משלב הרעיון עד העלייה לאוויר בין דקות למספר שעות. אתה לא מדווח לאף אחד. אין לך תקציבאי, לא סמנכ"לי לקוחות, כלום. אתה מקבל משימה שנקבעת על ידך, האסטרטג הראשי ומנהל האופרציה ואלה שלושת המחליטים. אין את שרשרת המזון המסורבלת של משרדי הפרסום".
משרדי הפרסום נשארו מאחור
ב-2017 פרש גורן מעולם הפרסום והחליט להפוך לאמן במשרה מלאה. מאז הציג בתערוכות ברחבי העולם, בהן במרכז הסחר העולמי, רשת מלונות פתאל, בבת גלים בחיפה, בבית הפניקס, בארה"ב, ישראל, אוסטרליה הולנד ועוד. כמו שהוא רואה זאת, העובדה שנטש את עולם הפרסום הביאה גם לשינוי בתפיסה שלו, שגורס כי משרדי הפרסום עדיין לא הפנימי את השינוי האדיר שעובר על העולם.
תערוכה של גיל גורן. אמן במשרה מלאה
"יש כמה סרטים שעשיתי בחודשים האחרונים ורצים בעולם הפרסום ואף אחד לא יודע מי עשה אותם", הוא מספר על לקוחות שלא קיבלו מענה ממשרדי פרסום ובאו אליו לקבל פתרון. "מדובר בבנקים, חברות רכב", הוא מוסיף, "לשם עולם הפרסום הולך. לפני 15-20 שנה היו אנשים שהמקצוע שלהם היה פרסומאי, שזה איש שיודע מדיה, קריאייטיב, ניהול לקוח, שיודע לחשוב, לנהל לבצע. לאט לאט הדבר הזה הלך ונעלם. 'אדם שיודע לעשות דיגיטל' אלה שטויות! פרינט הוא לא יודע? טלווויזיה הוא לא יודע?
"לכן משרד פרסום מגיע ללקוח עם 17 איש. מה התפקיד של כל אחד? מה הם בכלל עושים שם? תביאו בנאדם שיבין את התקלה ויביא את הפתרון. אם צריך הוא יגייס עוד 3-4 אנשים ויפתור את זה. למה צריך גודל מטורף למשרדי פרסום? ולכן פתאום אני מוצא את עצמי מקבל טלפונים מגופים גדולים שאני לא מכיר. וזה מה שקורה בעולם, שם חוזרים לוואן מן שואו שבמקסימום עובדים בצוותים קטנים. אני אפילו לא אומר עם מי אני עובד והם הכי טובים במשק. אין גם משרד שיכול להעסיק אותנו, כולנו היינו סמנכ"לי קריאייטיב".
למה?
"משרד פרסום לא יכול לקחת אדם שעובד איתי ולהציע לו משכורת ומשרה כי אותו אדם לא רוצה לעבוד בארגון, הוא רוצה להיות חופשי ובטח שהשכר יותר הגיוני בחוץ. אני עובד על קמפיין העבודה עם אנשים שלא רוצים שהשם שלהם יופיע".
למה? הם מתביישים?
"חס וחלילה מתביישים. הפוך. אבל מאחר שאנחנו לא המוצר אנחנו דואגים רק ללקוח שלנו. גם משרדי הפרסום הם כבר לא המוצר וחייבים להשתנות. כעת זו שעתם של הצוותים הקטנים, של שכירי החרב שמתאגדים לפרויקטים ייעודיים וממשיכים הלאה".
ובכל זאת, בין אנשי הקריאייטיב שכן מוכנים להיחשף, מצאנו את איתמר אזולאי, גל חמו וקובי בכר; את מנהל הפרויקטים דניאל סלע ואת אנשי הארט יניב זגורי ויגאל חזן.
דבר במספרים, כמה הקמפיין הזה יביא לקלפי?
"קמפיין בחירות, כמו כל קמפיין קריאייטיב, הוא חלק אחד מתוך מכונה גדולה. זה לא תלוי בקריאייטיב בלבד. לעולם זה לא יהיה תלוי בקריאייטיב. דבר ראשון זה המוצר, המועמד, המותג. אפשר קצת לעזור או מאוד להפריע".
מה הצלחתם לעשות בסבב הזה?
- 3.גיל הוא עילוי !!! (ל"ת)אייל פרדיס 02/03/2020 16:02הגב לתגובה זו
- 2.משה קריאייטיב 02/03/2020 13:30הגב לתגובה זולאיש אין מושג איך עושים קמפיין פוליטי. ניהל קמפיין פאתטי. קיבל את התפקיד בגלל קשרים ולא כישורים. והתוצאות (לצערי) עגומות
- 1.רוני 02/03/2020 08:07הגב לתגובה זומוכשר ומדבר לעניין
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
