לחיצת יד
צילום: pexels

מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב יד שנייה?

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

תוכן בחסות | (1)

רכב יד שנייה קונים רק אחרי שמגדירים את אופי השימוש והתקציב. בנוסף, עליכם לדעת איך לבדוק את אמינות המוכר וכמובן גם את הרכב עצמו. הנה המדריך המלא

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לתחילת 2019 היו על כבישי הארץ כ-3.5 מיליון כלי רכב מנועיים, כאשר מתוכם כ-2.9 מיליון הם כלי רכב פרטיים. בנוסף, 86% מכלי הרכב הפרטיים הם בבעלות פרטית – בעוד 14% בבעלות חברות ליסינג, השכרה או תיירות.

המשמעות של הנתונים ברורה: לא רק שיש המון כלי רכב פרטיים - אלא שההיצע הכי גדול שלהם נמצא בתוך השוק המשומש. זה אומר שאם אתם רוצים להחליף את הרכב, סביר להניח שתמצאו בקלות יחסית דגם יד שניה שמתאים לכם.

מצד שני, במהלך קניית רכב יד שנייה תצטרכו להפעיל מערכת שיקולים שונה לגמרי לעומת זו שרלוונטית עבורכם ברכישת רכב חדש.

כך תדעו מה וממי לקנות

את ההחלטה על הרכב המתאים תקבלו לפי אופי השימוש ומסגרת התקציב. אם מדובר ברכב שאמור לשרת גם את ההורים וגם את הילדים, רצוי להתמקד מלכתחילה בקטגוריה של מכונית משפחתית, ג'יפ או קרוסאובר. לעומת זאת, ברכישת רכב שני תוכלו להסתפק בקטגוריה של דגמי מיני וסופר מיני.

החלק המעניין ברכישת רכב יד שנייה קשור לזה שיש לכם אפשרות לבחור את המוכר. בפועל, שאלת המפתח היא איך יודעים שאפשר לסמוך על המוכר ושהנתונים שהוא מוסר אכן אמינים ומדויקים.

למזלכם, יש כלים אובייקטיביים שעוזרים לכם גם בתהליך קניית רכב. ראשית, מומלץ לוודא שהרכב לא משועבד ואפשר לעשות את זה דרך הדואר או באתרי האינטרנט. שנית, יש לבדוק כמה קילומטראז' הרכב נסע. בנוסף, כדאי להביא את הרכב למכון בדיקה מורשה ולקבל דוח ממצאים מפורט, מנומק ומבוסס.

החדשות הרעות הן שגם במכון הבדיקה לא ייתנו לכם תשובה חד משמעית ביחס לשאלה האם כדאי לקנות או לא לקנות את הרכב. התפקיד של נציגי המכון הוא לספק לכם את הפרטים, בעוד ההחלטה הסופית היא שלכם. לכן, חשוב להביא בחשבון את הטיפולים שהרכב עבר ולא להתבייש לשאול את הקונה על המוסך שלו. אם מדובר במוסך מורשה, אמור להיות תיעוד מלא של תאריכי הטיפולים ופירוט מה התבצע בכל אחד ואחד מהם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מה לומדים מנסיעת מבחן?

הטעות הנפוצה בקניית רכב יד שנייה היא להתלהב מנראות או מחיר הרכב, אך להתעלם לגמרי מהאופן שבו הוא נוסע. אם זו הפעם הראשונה שאתם קונים דגם מסוים, אסור לכם בשום פנים ואופן לוותר על נסיעת מבחן, ובאופן כללי – נסיעת מבחן היא תמיד מומלצת.

נסיעה כזו תאפשר לכם להרגיש את חווית הנהיגה, לבדוק איך הרכב מגיב ולקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הרכישה שלו. בנוסף, את נסיעת המבחן רצוי לבצע פחות או יותר באותו אזור שבו מתקיימות רוב הנסיעות הרגילות שלכם – בין אם אתם רגילים להשתמש ברכב בעיקר בתוך העיר או בכבישים בינעירוניים.

גם אם אתם כבר מכירים את הדגם ורק מחליפים את השנתון, נסיעת מבחן היא לא משהו שאפשר לוותר עליו. זו למעשה ההזדמנות היחידה שלכם להרגיש מקרוב את הרכב לפני שהוא עובר לבעלותכם, בלי שום התחייבות. אחרי נסיעת המבחן תקבלו יותר כלים להתמקח על המחיר ותוכלו להעביר את הרישיון על שמכם בראש שקט ובלי דאגות.

לעזרה במציאת רכב ומימון עד 200,000 ₪ >>

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלחנן 14/01/2020 20:46
    הגב לתגובה זו
    בשוק של היום לקנות רכב חדש זה מיני פשע, עד שנייה עדיף בהרבה. אני רכשתי סקודה אוקטביה מטרייד מוביל, הייתה שנתיים על הכביש, מחיר מדהים. לא צריך יותר מזה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.