המכון הישראלי לדמוקרטיה הרשות השנייה קמפיין
צילום: מסך

תשדירי המכון לדמוקרטיה נפסלו - כי הם "תעמולה מפלגתית"

סרטונים של המכון שעלו לשידור בערוצים השונים, דורשים להגן את בית המשפט העליון, אולם ברשות השנייה ראו בהם תעמולה - על רקע מערכת הבחירות המתקרבת
אלכסנדר כץ | (1)
הרשות השנייה החליטה לפסול את התשדירים של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והודיע לערוצים המסחריים המפוקחים על ידה, כי עליהם לחדול מלשדר באופן מידי את הסרטונים הללו. ברשות השנייה רואים בתשדירים של המכון הישראלי לדמוקרטיה כנוגדים בין היתר את סעיף 5 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט-1959 אשר קובע כי בתקופת 60 הימים שלפני הבחירות, לא תהא תעמולת בחירות בשידורי רדיו או טלוויזיה, למעט תעמולת בחירות מותרת כדין.   "הריני להודיעך כי התשדירים אשר משודרים אינם מאושרים לשידור ויש להפסיק את שידורם לאלתר ואין להעלותם לשידור", נכתב במכתב ששלחה מ"מ ראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה, רבקה שטיינברג. "מהותם ותכליתם של התשדירים היא נקיטת עמדה, השפעה ושכנוע הציבור. הדברים חמורים בייחוד לאור העובדה כי אנו מצויים בתקופת בחירות. התשדיר אסור לפרסום היות ומדובר בתשדיר תעמולה מפלגתית אסור בניגוד לסעיף 46 וסעיף 86 לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".   ואיך מסבירים ברשות את טענתם כי מדובר בתעמולה מפלגתית, כאשר המכון הישראלי לדמוקרטיה היא גוף א-פוליטי? "תעמולה היא 'מפלגתית' אם תוכנה מתייחס במישרין לנושאים השנויים במחלוקת בין מפלגות בישראל".  תעמולה - כן או לא?   עוד נכתב כי "אנו מצויים בתקופה של מערכת בחירות וכן כי ההתבטאויות בתשדיר ובין היתר האמירה כי 'התגברות הפוליטיקאים על בית המשפט העליון תגרום לביטולו של המנגנון היחיד שמגן על הזכויות של כולנו' מטרתן להשפיע על הצופה לנקוט עמדה בנושא השנוי במחלוקת בין מפלגות בציבור".   "אנו רואים בחומרה את שידור התשדירים בניגוד להוראות הדין וראוי היה שגופי שידור המכירים היטב את הוראות הדין יפעלו אחרת ולא ישדרו את התשדירים האמורים", כתבה שטיינברג, שהוסיפה פנייה לערוצים כי "ככל שישנו תשדיר גבולי, הנכם נדרשים להעבירו לאישורי המוקדם, טרם העלאתו".   מהמכון הישראלי לדמוקרטיה נמסר: "המכון מקדם קמפיין שנועד לשמור על בית המשפט העליון ועל איזון נכון בין הרשויות. הקמפיין ממחיש דוגמאות מהעבר אשר מראות לציבור כי בית המשפט העליון שומר על זכויות הציבור ללא קשר לעמדות פוליטיות. אין בקמפיין שום תמיכה מפלגתית ואמירה זו חוטאת למציאות. יודגש כי הדיון בנושאים מהותיים הוא חלק מליבת חופש הביטוי, בייחוד בתקופת בחירות ותפקידם הדמוקרטי של ארגוני חברה אזרחית הוא לעודד שיח בסוגיות כאלה".    

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סתמחד 08/08/2019 22:49
    הגב לתגובה זו
    נו, אז? מי אוכל את החרטא הזה? מפלגת הסמול הקיצוני בישראל קוראת לעמה "המחנה הדמוקרטי". השם המלא של קוריאה הצפונית הוא "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה" בקיצור, כל מי שרוצה לכפות את דיעותיו על אחרים, דוחף את המילה דמוקרטיה בשמו.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״