המכון הישראלי לדמוקרטיה הרשות השנייה קמפיין
צילום: מסך

תשדירי המכון לדמוקרטיה נפסלו - כי הם "תעמולה מפלגתית"

סרטונים של המכון שעלו לשידור בערוצים השונים, דורשים להגן את בית המשפט העליון, אולם ברשות השנייה ראו בהם תעמולה - על רקע מערכת הבחירות המתקרבת
אלכסנדר כץ | (1)
הרשות השנייה החליטה לפסול את התשדירים של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והודיע לערוצים המסחריים המפוקחים על ידה, כי עליהם לחדול מלשדר באופן מידי את הסרטונים הללו. ברשות השנייה רואים בתשדירים של המכון הישראלי לדמוקרטיה כנוגדים בין היתר את סעיף 5 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט-1959 אשר קובע כי בתקופת 60 הימים שלפני הבחירות, לא תהא תעמולת בחירות בשידורי רדיו או טלוויזיה, למעט תעמולת בחירות מותרת כדין.   "הריני להודיעך כי התשדירים אשר משודרים אינם מאושרים לשידור ויש להפסיק את שידורם לאלתר ואין להעלותם לשידור", נכתב במכתב ששלחה מ"מ ראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה, רבקה שטיינברג. "מהותם ותכליתם של התשדירים היא נקיטת עמדה, השפעה ושכנוע הציבור. הדברים חמורים בייחוד לאור העובדה כי אנו מצויים בתקופת בחירות. התשדיר אסור לפרסום היות ומדובר בתשדיר תעמולה מפלגתית אסור בניגוד לסעיף 46 וסעיף 86 לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".   ואיך מסבירים ברשות את טענתם כי מדובר בתעמולה מפלגתית, כאשר המכון הישראלי לדמוקרטיה היא גוף א-פוליטי? "תעמולה היא 'מפלגתית' אם תוכנה מתייחס במישרין לנושאים השנויים במחלוקת בין מפלגות בישראל".  תעמולה - כן או לא?   עוד נכתב כי "אנו מצויים בתקופה של מערכת בחירות וכן כי ההתבטאויות בתשדיר ובין היתר האמירה כי 'התגברות הפוליטיקאים על בית המשפט העליון תגרום לביטולו של המנגנון היחיד שמגן על הזכויות של כולנו' מטרתן להשפיע על הצופה לנקוט עמדה בנושא השנוי במחלוקת בין מפלגות בציבור".   "אנו רואים בחומרה את שידור התשדירים בניגוד להוראות הדין וראוי היה שגופי שידור המכירים היטב את הוראות הדין יפעלו אחרת ולא ישדרו את התשדירים האמורים", כתבה שטיינברג, שהוסיפה פנייה לערוצים כי "ככל שישנו תשדיר גבולי, הנכם נדרשים להעבירו לאישורי המוקדם, טרם העלאתו".   מהמכון הישראלי לדמוקרטיה נמסר: "המכון מקדם קמפיין שנועד לשמור על בית המשפט העליון ועל איזון נכון בין הרשויות. הקמפיין ממחיש דוגמאות מהעבר אשר מראות לציבור כי בית המשפט העליון שומר על זכויות הציבור ללא קשר לעמדות פוליטיות. אין בקמפיין שום תמיכה מפלגתית ואמירה זו חוטאת למציאות. יודגש כי הדיון בנושאים מהותיים הוא חלק מליבת חופש הביטוי, בייחוד בתקופת בחירות ותפקידם הדמוקרטי של ארגוני חברה אזרחית הוא לעודד שיח בסוגיות כאלה".    

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סתמחד 08/08/2019 22:49
    הגב לתגובה זו
    נו, אז? מי אוכל את החרטא הזה? מפלגת הסמול הקיצוני בישראל קוראת לעמה "המחנה הדמוקרטי". השם המלא של קוריאה הצפונית הוא "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה" בקיצור, כל מי שרוצה לכפות את דיעותיו על אחרים, דוחף את המילה דמוקרטיה בשמו.
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.