המכון הישראלי לדמוקרטיה הרשות השנייה קמפיין
צילום: מסך

תשדירי המכון לדמוקרטיה נפסלו - כי הם "תעמולה מפלגתית"

סרטונים של המכון שעלו לשידור בערוצים השונים, דורשים להגן את בית המשפט העליון, אולם ברשות השנייה ראו בהם תעמולה - על רקע מערכת הבחירות המתקרבת
אלכסנדר כץ | (1)
הרשות השנייה החליטה לפסול את התשדירים של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והודיע לערוצים המסחריים המפוקחים על ידה, כי עליהם לחדול מלשדר באופן מידי את הסרטונים הללו. ברשות השנייה רואים בתשדירים של המכון הישראלי לדמוקרטיה כנוגדים בין היתר את סעיף 5 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט-1959 אשר קובע כי בתקופת 60 הימים שלפני הבחירות, לא תהא תעמולת בחירות בשידורי רדיו או טלוויזיה, למעט תעמולת בחירות מותרת כדין.   "הריני להודיעך כי התשדירים אשר משודרים אינם מאושרים לשידור ויש להפסיק את שידורם לאלתר ואין להעלותם לשידור", נכתב במכתב ששלחה מ"מ ראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה, רבקה שטיינברג. "מהותם ותכליתם של התשדירים היא נקיטת עמדה, השפעה ושכנוע הציבור. הדברים חמורים בייחוד לאור העובדה כי אנו מצויים בתקופת בחירות. התשדיר אסור לפרסום היות ומדובר בתשדיר תעמולה מפלגתית אסור בניגוד לסעיף 46 וסעיף 86 לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".   ואיך מסבירים ברשות את טענתם כי מדובר בתעמולה מפלגתית, כאשר המכון הישראלי לדמוקרטיה היא גוף א-פוליטי? "תעמולה היא 'מפלגתית' אם תוכנה מתייחס במישרין לנושאים השנויים במחלוקת בין מפלגות בישראל".  תעמולה - כן או לא?   עוד נכתב כי "אנו מצויים בתקופה של מערכת בחירות וכן כי ההתבטאויות בתשדיר ובין היתר האמירה כי 'התגברות הפוליטיקאים על בית המשפט העליון תגרום לביטולו של המנגנון היחיד שמגן על הזכויות של כולנו' מטרתן להשפיע על הצופה לנקוט עמדה בנושא השנוי במחלוקת בין מפלגות בציבור".   "אנו רואים בחומרה את שידור התשדירים בניגוד להוראות הדין וראוי היה שגופי שידור המכירים היטב את הוראות הדין יפעלו אחרת ולא ישדרו את התשדירים האמורים", כתבה שטיינברג, שהוסיפה פנייה לערוצים כי "ככל שישנו תשדיר גבולי, הנכם נדרשים להעבירו לאישורי המוקדם, טרם העלאתו".   מהמכון הישראלי לדמוקרטיה נמסר: "המכון מקדם קמפיין שנועד לשמור על בית המשפט העליון ועל איזון נכון בין הרשויות. הקמפיין ממחיש דוגמאות מהעבר אשר מראות לציבור כי בית המשפט העליון שומר על זכויות הציבור ללא קשר לעמדות פוליטיות. אין בקמפיין שום תמיכה מפלגתית ואמירה זו חוטאת למציאות. יודגש כי הדיון בנושאים מהותיים הוא חלק מליבת חופש הביטוי, בייחוד בתקופת בחירות ותפקידם הדמוקרטי של ארגוני חברה אזרחית הוא לעודד שיח בסוגיות כאלה".    

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סתמחד 08/08/2019 22:49
    הגב לתגובה זו
    נו, אז? מי אוכל את החרטא הזה? מפלגת הסמול הקיצוני בישראל קוראת לעמה "המחנה הדמוקרטי". השם המלא של קוריאה הצפונית הוא "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה" בקיצור, כל מי שרוצה לכפות את דיעותיו על אחרים, דוחף את המילה דמוקרטיה בשמו.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.