קאן 2019: השנה הקסומה שתכנס לדפי ההיסטוריה של מקאן
"בראש רשימת סוכנויות מקאן נמצאות מקאן ניו יורק, מקאן תל אביב, מקאן לונדון ומקאן קאזנובה. קמפיין ThisAbles של מקאן תל אביב לאיקאה ישראל - שנהגה, נכתב ומובל על ידי אלדר יוסופוב, אדם בעל מוגבלות - הפך מוצרים פופולריים של איקאה לנגישים עבור בעלי מוגבלויות..זהו יום היסטורי לרשת מקאן העולמית. ברכות לכל סוכנויות מקאן והצוותים מסביב לעולם שתרמו להכרה הקריאייטיבית העולמית הקסומה שלה זכינו".
במילים אלו, בפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של רשת מקאן העולמית הודתה הרשת לכל עובדיה, כשהיא מציינת במיוחד מספר בודד של סוכנויות וביניהן מקאן תל אביב שהובילו להישג חסר התקדים שהפך אותם לראשונה לרשת השנה בעולם.
מההתחלה ועד הסוף - ההצלחה של מקאן תל אביב בשבוע האחרון
חגיגת קאן ליונס מתחילה
10 פיינליסטים למקאן
- 5 עובדות על איקאה שלא ידעתם ועל הדוח האחרון של חברת הרהיטים
- החלקתם בחנות? יכול להיות שמגיע לכם הרבה כסף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שואגים בקאן: עוד 6 פיינליסטים למקאן
קאן ליונס: עוד 4 פיינליסטים למקאן
עם 11 אריות שכוללים גראנד פרי, 4 זהב, 3 כסף ו-3 ארד ולא פחות מ-11 שורטליסטים נוספים שביניהם גם אחד בקטגוריית הטיטניום, התרומה של מקאן תל אביב להפיכת מקאן העולמית לרשת השנה הייתה משמעותית, בעלת חשיבות רבה שראויה לציון, מפתיעה בהיקפה, ובהתאם הפכה אותה לאחד הסיפורים הטובים ביותר בפסטיבל קאן 2019 - הישג משמעותי כשמדובר באירוע שמרכז אליו את כל קהילת הפרסום העולמית שמתחרה בעור שיניה כדי להשיג עוד אריה, עוד שורה באתרי הפרסום הנחשבים בעולם, ולזכות לתהילה והכרה בינלאומית - בדיוק מה שעשתה מקאן תל אביב.
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
את עומק ההשפעה של מקאן תל אביב על ההישג של הרשת העולמית ניתן לראות גם בנתון הבא: 11 מתוך 73 האריות של כל הרשת העולמית הן של מקאן - 15% מסך הפרסים. בגבולות יבשת אירופה זכו משרדי מקאן ב-39 אריות שמתוכם הזכיות של הסניף הישראלי היוו 28%, לא רע עבור סניף שרחוק מלהוות בכח האדם ובהיקפי המחזור 28% מכל סניפי מקאן אירופה. סטטיסטית, אם תרצו, כאן טמון אחד ההישגים של מקאן תל אביב, בהתעלות חסרת התקדים מעל לגודלה באירופה ובעולם יחסית לרשת מקאן.
לא בכדי עלו על במת קאן נציגי ישראל, סיגל עבודי, נדב פרסמן ואלדר יוסופוב, יחד עם הנהלת מקאן לקבל את תואר רשת השנה. ומעל לכולם בולט יוסופוב שזכה לקבל את המקום בקדמת הבמה לצד מנכ"ל מקאן האריס דיאמונד ומנהל הקריאייטיב הראשי רוב ריילי. זה לא שיוסופוב הוא הקופירייטר הראשון שהביא רעיון שמונף, פותח וכבש את העולם. לצידו גם מזכירים במקאן את כל מי שנלחם עבור הרעיון והוצאתו לפועל למרות כל הקשיים (קרדיטים מלאים בסוף הכתבה), הסיפור הוא כמובן גדול יותר מכל קמפיין כזה או אחר.
רשת mccann העולמית על בימת קאן ליונס. במרכז אלדר יוסופוב
יוסופוב מגלם בדמותו את כל מה שסיפור טוב צריך כדי להפוך את מקאן ובכלל את מקצוע הפרסום לגדול מהחיים. הוא מהווה השראה לכל אחד באשר הוא, לבעלי מוגבלויות שיכולים להביט בו ולהאמין בעצמם, למעסיקים שמבינים שכדאי וחייב לתת הזדמנות שווה לכל אדם באשר הוא, לכל פרסומאי צעיר שמכוון הכי גבוה שאפשר ולא יכול אפילו לדמיין הצלחה שכזו, למפרסמים שקיבלו הוכחה חיה לתגמול העצום שאומץ ולקיחת סיכונים מביאים עימם ובכלל לכל מי שיכול לבנות ולהיבנות מתחושת השליחות האמיתית שטמונה במהלך חברתי-מסחרי שבסופו של דבר עונה לצורך אמיתי ויכול לשפר את חייה של קהילה שלמה, יום יום, שעה שעה בבתיהם ובמוסדות ציבוריים.
ההצלחה של מקאן, באריות בלבד, ללא פיינליסטים, התפרשה על פני 6 קטגוריות: ב-Health, חדשנות, PR, דיירקט, Brand Experience/Activation וקטגוריית "הפלנרים" אסטרטגיה קריאייטיבית. מדובר ללא ספק בהישג הגדול ביותר של סוכנות ישראלית בקאן, כזו שהצליחה לעבור הישגי עבר מרשימים לא פחות כגון זכיית באומן בר ריבנאי ב-5 אריות זהב ב-2012 ו"תור הזהב" של שלמור אבנון עמיחי y&r לפני כעשור שסללו את הדרך עבור הנציגים מישראל.
לצד ההצלחה של מקאן, שאר השוק הישראלי נחל אכזבה רבתי עם שלל שורטליסטים שלא הפכו לאריות. בין המשרדים נמנים אדלר חומסקי/מדיה קום, גיתם BBDO, גפן טים וליאו ברנט. למרות זאת, היריבות המקומית בשוק הישראלי נדחקה הצידה עבור גילויי חיבה וסולידריות של השוק הישראלי כלפי מקאן ברשתות החברתיות ואפילו חיבוק חם בין אדם פולצ'ק לנדב פרסמן, מי שרק לפני כמה שנים עקר מפובליסיס למקאן.
נשיקה חמה ומתוקה. אדם פולצ'ק ונדב פרסמן
הגישה הצינית הציבורית כלפי הרעיון הכללי של פרסום - קידום מוצרים מסחריים למטרות רווח, באמצעים רגשיים - עושה עוול במקרים רבים ובאופן מובהק במקרה הנידון, ולא רק כשמדובר במהלך איקאה של מקאן. יש לציין את העבודה שהגיש גיתם BBDO - כלי חדשני שאפשר לעיוורים להצביע בבחירות האחרונות באופן עצמאי לחלוטין, או המהלך של ליאו ברנט למותג הבירה אלכסנדר שרכש את יבולי ישובי עוטף עזה שספגו מהלומה כלכלית מטרור העפיפונים בגבול הדרומי. עבודות שהן במהותן ניסיון לשפר את רווחת חייהם של ציבורים מסוימים, אם אלו חקלאים שבורי לב או בעלי מגבלות ראייה.
פסטיבל קאן הוא האוסקר של עולם הפרסום ולמרות שמדובר בקמפיינים שמאחוריהם עומדות חברות מסחריות, הכבוד הרב שזכיות מסוג זה של מקאן מסבות לשוק הישראלי הן לא עניין של מה בכך. קאן הוא כור היתוך של החלפת רעיונות גלובליים, אי נייטרלי שבו מתקיימים מפגשים בלתי אמצעיים בין נציגים מכל העולם, פרסומאים צעירים בתחילת דרכם ובכירי התעשייה העולמית. ציבור שלם של "משפיענים" שנפגשים באופן בלתי אמצעי ויכולים לשמש כשגרירים שחוזרים לארץ מוצאם עם מבט אחר על ישראל, או אפילו לשנות את עמדתם אם הייתה זו שלילית. רק בשל כך זכיות מסוג זה של מקאן ראוי שיקבלו תהודה רבה, יותר מזו שנשארת כעת בתחומי הברנז'ה.
מעבר להישגים ברמת הקריאייטיב וההכרה הבינלאומית, קאן 2019 הוא גם ההישג הטוב ביותר עבור מחלקת משאבי האנוש של מקאן תל אביב. המשרד שעשה הכל כדי לרכז אליו כמה מהטאלנטים הטובים בישראל (וקוצר כעת את הפירות) זוכה לבונוס תדמיתי שהופך אותו לנחשק ומועדף. המשרד גם מזכיר למי ששכח שהוא מהווה מקפצה אדירה עבור טאלנטים מקומיים שנושאים עיניהם לחו"ל - חדי העין היו יכולים לראות על במת קאן את ניר רפואה, שצמח במקאן וכיום עושה חיל בניו יורק ובנוסף לרפואה המשרד המקומי שיגר בשנים האחרונות טאלנטים רבים לסוכנויות מסביב לעולם כגון דניאל ברק, אלאב הורוביץ, דנה בלום סרטורי ועוד.
בעמוד הפייסבוק שלה, סיכמה סיגל עבודי, סמנכ"לית הקריאייטיב שהובילה את המהלך עם תמונה שבה רואים חלק מהאריות המוזהבים כשברקע כפיר פרץ מחזיק לאלדר יוסופוב את היד. "בתמונה רואים כמה מהאריות אבל אם מסתכלים טוב רואים את כפיר פרץ מחזיק את היד לאלדר. ככה זה היה כל השבוע בקאן ולאורך כל התהליך. זה כמעט בלתי אפשרי להרים פרוייקט כזה. כל חודשיים הוא נפל. אבל נלחמנו כמו אריות ולא ויתרנו עד הרגע האחרון. תודה ללקוח שהוא שותף אמיתי! תודה לצוות האדיר שלא וויתר לרגע וגם לא ישן יותר מדיי בחצי שנה האחרונה. יש לפרוייקט הזה המון שותפים ולכולם מגיע קרדיט..."
האריות של סיגל עבודי. פרסים ואנשים
הקרדיטים המלאים למהלך איקאה - ThisAbles
ניהול לקוח: מיכל פופוב, ספיר זגורי גבע, בת-אל אסייג
קריאייטיב: נדב פרסמן, אלדד ויינברגר, סיגל עבודי, אלדר יוסופוב, כפיר פרץ, דנה מוסקוביץ’, יפתח שריג, עידן קרביץ
דיגיטל: אדי גולדנברג, מיטל זאבי, גילי רז
פלנינג: רונית כספי, קרן גולדנצוויג
הפקה: נווה זרח, עמנואל רז
סטודיו מקאן: טל ברזילי, אדווה אללוף, קים אלזם, רותם פירני, א.ד, ניסים צוקדויאן, יעל שמיר, פבל צורן, ירון צרפתי
סטודיו דיגיטל: לירן שטיין, גלינה צ’יצוטקין, גיא זינגר
בית פוסט: ברודקאסט
ספרינג וואלי: אמונה שינברג, צח מזרחי, אלינור אזולאי
- 3.זה הקמפיין שנגנב מהעמותה? (ל"ת)אבי 02/07/2019 07:08הגב לתגובה זו
- 2.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 25/06/2019 13:56הגב לתגובה זו
- 1.מקאן הגדולים 23/06/2019 17:20הגב לתגובה זוכי בלעדיו לא היה קורה כלום. נראה שתרומת מקאן לתוצאה הסופית מאוד פשטנית. המוצר קבל פרודקט דיזיין מאוד שטוח. כדאי לראות את העבודה הזוכה של מקאן ניו יורק ולהבין מה זה עיצוב מוצר.
- לא ממקאן 24/06/2019 12:43הגב לתגובה זו"נראה שתרומת מקאן..." אם אתה כבר שופך תדלי, תהיה בטוח, אל תסתייג, לך עם זה עד הסוף. צא ולמד ותחזור לטקבק בעילום שם. איש קטן.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוקשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה
כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים.
כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים.
תכניות אחה"צ
הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים.
לייט נייט
את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.
