2025 ארז טל קורין גדעון
צילום: טל גבעוני
בלעדי

תעודת ביטוח: קשת תפצה מפרסמים שרכשו תוכן שיווקי ב-2025

בשונה מעסקאות פרסום שמתומחרות לפי נק' רייטינג, עסקאות התוכן משולמות במחיר פיקס כך שהפגיעה במקרה של רייטינג נמוך גבוהה. בשל כך קשת התחייבה לפיצוי מתחת לרף של כ-18%
משה בנימין | (21)

על רקע נתוני הרייטינג המאכזבים של תכנית הריאליטי 2025 קשת מתכוונת לפצות את רוכשי חבילות התוכן השיווקי - כך נודע לאייס. בין המפרסמים הללו נמנים בזק, רנואר, שופרסל, איקאה, סמסונג, קפה לנדוור, טמפו, בנק לאומי ועוד. טווח העסקאות נע בין 1.5 מיליון שקל ברף הנמוך ל-3 מיליון שקל בקצה העליון. 

"זה כשלון קולוסאלי מהדהד שאין עליו שאלה. התכנית לא ערוכה נכון ועמוסה בחוקים קשים להבנה. זו לא רק מכה קלה בכנף עבור קשת", כך אומר לאייס, שלא לייחוס, אחד מבכירי ענף הפרסום, בעל רזומה עשיר בעבודה מול קשת, על הרייטינג הנמוך של פורמט הריאליטי החדש והמושקע 2025. 

עם רייטינג ממוצע נמוך מ-15.7% ב-8 פרקים, ושפל של 11.2%, דווקא בפרק שבו התארחו "צמד המניה הבטוחה" אסי עזר ורותם סלע (בפרק ששודר מול אבודים ברשת) המפסידים הגדולים של התכנית, אחרי קשת כמובן, הם המפרסמים שהשקיעו מיליוני שקלים בעסקאות תוכן שיווקי משולמות מראש.

בשונה מעסקאות פרסום של רכישת ספוטים בברייק המתומחרות לפי נקודות הרייטינג, לעסקאות התוכן נקבע מחיר קבוע, מנותק מהרייטינג, בהתאם להיקף החשיפה, הבולטות והמעורבות בתוכן. הסיכון במודל זה, שכעת כבר אפשר לומר שהוא אכן התגשם למגינת לבם של קשת והמפרסמים הוא בתשלום גבוה שיורד לטמיון עבור תכנית שלא מצליחה להחזיר את ההשקעה ולא מצליחה למשוך אליה את כמות הצופים שעבורה שילמו המפרסמים. 

לאייס נודע כי חברות התוכן השיווקי הגדולות שניהלו והוציאו לפועל את עסקאות התוכן  עבור המפרסמים קיבלו מקשת, מראש, "תעודת ביטוח" שמגינה עליהם מפני המצב שאכן התממש - רייטינג ממוצע נמוך שלא מהווה עבורם השקעה אפקטיבית. על פי המידע שהגיע לידי אייס, מצד גורמים שונים, העוגן שעליו דיברו בקשת הוא רייטינג של 18-19% שבמידה והתכנית לא מגיעה אליו המפרסמים יפוצו מול קשת בדרכים אחרות כגון זמן אוויר בפרסום.

"המפרסמים וחברות התוכן השיווקי שילמו לקשת פרמיה על ההייפ סביב הפורמט החדש - זה לא רק הרייטינג היבש" אומר לאייס גורם מעולם התוכן השיווקי שלא לייחוס. לדבריו "מפרסמים שעובדים עם חברת תוכן מובילה יודעים איך לסגור חוזה עם סעיף ביטוח שכזה. יכול להיות שחברות אחרות קטנות יותר סגרו מול קשת עסקאות ללא הגנה שכזו".

לא בורחת מאחריות ונותנת גב

לזכותה של קשת יש לומר שהנפילה הנקודתית עם '2025' משמשת, לפחות על פי השיחות של בכירי השוק עם אייס, כהזדמנות להצביע דווקא על כוחה ואמינותה בקרב סוכנויות הפרסום בישראל. "אני נינוח" אומר לאייס פרסומאי בכיר שאחד מלקוחותיו נקשר בעסקת תוכן שיווקי עם קשת. "היסטורית, וזו לא הפעם הראשונה שלנו עם קשת, היא תמיד ידעה לתת גב. זו חברה שמבינה שמדובר בשוק קטן שבו אתה עובד תמיד עם אותם מפרסמים. ההיסטוריה מלמדת שלא יוצאים לא מרוצים מפרויקט עם קשת. היא יכולה לפצות בהחזר כספי, מדיה ועוד".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מסחרית ומבחינת פרוגרמינג הבעיה של קשת הייתה לא קלה בחודש האחרון. התכנית שתוכנן לשלב אותה באוויר למשך 4 ערבים מתוך שבוע השידורים הפכה לחוליה החלשה והסבה לחברה כאב ראש לא פשוט כשהיא תופסת כמעט חצי שבוע בפריים-טיים ולא ממריאה. לאחר עדכון והתאמה למצב החדש, הריאליטי תופס 3 ערבים בשבוע ובקרוב גם לא ייאלץ להתמודד עם התחרות מצד 'האח הגדול' ברשת שצפויה לרדת מהאוויר ומנגד קשת תעלה בקרוב עם חתונה ממבט ראשון שהיתה הצלחה מסחררת בשנתה הראשונה.

"קשת לא בורחת מאחריות" אומר לאייס אחד הגורמים הבכירים בשוק. "הם התבלבלו וחטאו בחטא היוהרה כשחשבו שאם הם יודעים לאזרח פורמט מחו"ל אז הם גם יכולים להפיק אחד כזה ולמכור אותו לעולם". לדבריו, "הם עולם לא מכרו ריאליטי אלא דרמות ודוקו-ריאליטי. כל מי שעשה ריאליטי משלו בארץ נכשל אבל קשת חשבה שהיא יכולה". 

"אבי ניר טעה - אבי ניר ישקם"

"זו פגיעה שקשה עוד להעריך" הוא ממשיך. "זו פגיעה כספית שמביאה לאכזבה בקרב בעלי המניות ופגיעה תדמיתית ב-KI (קשת אינטנשיונל, הזרוע הבינלאומית של קשת, מ"ב)". על אבי ניר האיש שבדמותו עוצבה קשת ב-2 העשורים האחרונים הוא אומר: "אבי זה קשת, הוא הכל שם. הוא עשה והוא טעה והוא גם זה שישקם". כמו חבריו לשוק הוא אומר בשורה התחתונה: "היה פה הימור מסוים של המפרסמים אבל קשת לא בורחת, היא נמצאת שם כדי לפצות ולא תשאיר פצועים בשטח".

מאחורי הקלעים דובר בקשת על רייטינג של 18-19% עם פנטזיות על 24%. אך יותר מהכל בקשת הרגישו את המכה בפספוס של התחושות בקרב הציבור. הציפייה, שהתבדתה, הייתה שהפורמט החדש ישאיר את 'האח הגדול' בצל. השיחה הייתה על "הדור הבא" של הריאליטי, זה שיתפוס את כל הווליום של השיח, וכאמור, בפועל זה רחוק מכך. למרות הכל, כאמור, "לא סתם הם קשת" אומר גורם אחר לאייס. "כשהם מתנהלים כך ועומדים מאחורי המפרסמים, הם יודעים שהם בליגה אחרת". 

מקשת נמסר בתגובה: "ל-2025 שותפיות חזקות ומערכות יחסים ארוכות טווח. המפרסמים בוחרים לעבוד עם קשת מתוך הבנת האפקטיביות, החדשנות, הביטחון והאמונה באסטרטגיה של החברה".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    25/03/2019 03:48
    הגב לתגובה זו
    עצם הרעיון .. שמי שעני מפסיד... ומי שעשיר מנצח ..... זה מזזעזזזעעעע מה המסר ??? גועל נפש.
  • @@@ 27/03/2019 07:44
    הגב לתגובה זו
    המסר הוא שעם התנהגות כלכלית חכמה וחברתית חכמה כל אחד יכול להצליח. ההצלחה מגיעה עם ההשקעה(במשימות) חוסר מיסוי (חברתיות ויחסי אנוש טובים) ניהול כלכלי אחראי ולא פזרנות מעבר ליכולת אלא הוצאות שקולות ומחושבות למען מטרה גדולה והעברות בין דיירים יכולת יצירת קשרים חברתיים מפותחת. אני חושבת שיש פה מסר נהדר - עם כל משקל יוקר המחיה היום ואין לפקפק בזה זאת עובדה קיימת יש לכל אחד מאיתנו גם אחריות כלכלית. אנשים לא מצליחים להתקדם לא רק בגלל יוקר המחיה אלא גם בגלל התנהלות כלכלית לא אחראית ופזרנית מבר לגבולות היכולת שלהם.
  • 16.
    אלף 24/03/2019 01:54
    הגב לתגובה זו
    הבעיה ב2025 היא בכל הפרמטרים. - החל מהמשתתפים שהם פשוט אסופה של דמויות מוזרות עם דגש על הקהילה הלהטבית - אין משימות !!! וכשיש הם משעממות בטירוף. - העיר נראית מקרטון , חשבתי שדברים ישתנו אבל זה פשוט נראה מגוחך - הם כל הזמן מדברים על כסף - שזה מחליא - והם לא עובדים! הם נראים כמו הומלסים מסכנים
  • 15.
    מישהו שפוי 23/03/2019 06:53
    הגב לתגובה זו
    הם גנבו לנאור ציון את כל הרעיון שלו!!! הם פשוט שודדים!!! והם הולכים לשלם על זה ביוקר!!!!!!
  • 14.
    משה 20/03/2019 23:21
    הגב לתגובה זו
    היום נמדדו פחות מ 5%. כישלון מהדהד. אני מרחם על העובדים התמימים שילכו הביתה בגלל חטא היוהרה של בעלי הממון שבכספם לא יגעו.
  • 13.
    א 04/03/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    טמטמו לאנשים את המוח. אנשים מעדיפים תוכן איכותי. סדרות דרמה. אתם תקועים בשנת 2000. חטא היוהרה!
  • 12.
    תגובה 04/03/2019 00:41
    הגב לתגובה זו
    תוכנית רדודה שנשענת על תחרות כספית בלי שום תכלית חבל....
  • חחח (ל"ת)
    חגי 12/11/2019 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    GRI 03/03/2019 13:46
    הגב לתגובה זו
    כמה עובדים בשכר של 6,000 שקל פוטרו בקשת כדי לפנות תקציב לתכנית הזו? כמה אנשים קיבלו הודעה שהמשרה שלהם מקוצצת ל-75% ומטה כדי להעלות את התכנית על המסך? כמה יפטרו עוד בגלל הכישלון המהדהד הזה? אבל בכירי קשת - הם מקומם מובטח, הם ישלחו מייל יפה על "התקופה הקשה שמחכה לנו אבל נעבור אותה". הם לא יצטרכו לפנות את הכיסא. פה זה לא אמריקה.
  • 10.
    עובדת בכירה בקשת... 03/03/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
    בכירי הטלויזיה המסחרית שחוקים..במיוחד בקשת.. שסמנכל השיווק ליבליך חי על מטוסים אבי ניר מתחבא בחדרי עריכה דירקטוריון תתעוררו.
  • 9.
    יריתם לעצמכם רגל כשהלייב הפך להיות בתשלום (ל"ת)
    יגאל 03/03/2019 02:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ידידה 02/03/2019 18:36
    הגב לתגובה זו
    ככה לא מפתחים פורמט.
  • 7.
    אני מפיק ידוע, כבר חודשים מובטל. מי יפצה אותי? נוכלים (ל"ת)
    מפיק 02/03/2019 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עדי 01/03/2019 15:50
    הגב לתגובה זו
    הכל די ברור. מה ההתייחסות לצופים כאל קהל מטומטם שלא מבין כלום? תנו לנו טיפה קרדיט.
  • בחייאת 03/03/2019 10:36
    הגב לתגובה זו
    כנראה ככה הם מתרצים לעצמם את הכישלון העצום הזה. "אה, הם לא הבינו את הגאונות שלנו"
  • 5.
    אבודים ניצח את התקוה הגדולה למיליונים! מצחיק ועצוב (ל"ת)
    דורית 01/03/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דורי 01/03/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    בחברה. שבר אותנו
  • 3.
    אבי ניר צריך ללכתהביתה. בכירי פוקס פוטרו אחרי אוטופיה (ל"ת)
    דורון 01/03/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שי 01/03/2019 03:25
    הגב לתגובה זו
    למה השם הזה? בגלל שזה השעה שנרדמים ?
  • השנה בה הטלביזיה בישראל תתפגר סופית (ל"ת)
    נבואה 02/03/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גרביג' אין >> גרביג' אאוט. זה כל הסיפור (ל"ת)
    תעשיית ההבלים 28/02/2019 23:18
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.