עידן רגב
צילום: יח"צ

עזיבה דרמטית בבאומן: עידן רגב עובר ל-LEAD וימונה לשותף

ירון פרל יהיה מנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן. בתקופה שבה המשרד נלחם על השארת תקציב שטראוס בידיו - מול אדלר חומסקי - מדובר במשקל גדול מאוד על המאזניים
משה בנימין | (15)

שנתיים לאחר שמונה למנהל הקריאייטיב הראשי של באומן בר ריבנאי, עידן רגב עוזב את משרד הפרסום ומצטרף ל-LEAD אוגילבי, בבעלות רמי יהודיחה ומקבוצת אדלר חומסקי, בו ישמש כמנהל קריאייטיב ראשי ושותף בעל מניות. 

רגב (40) הצטרף, או למעשה שב לבאומן בפברואר 2015 ושנתיים בדיוק לאחר מכן נכנס לתפקיד הקריאייטיב הבכיר במשרד. רגב שב לבאומן לאחר פרישתו של אמיר אריאלי בעצת נדב פרסמן ומאוחר יותר החליף אותו לאחר שהמשרד בחר שלא להמשיך את כהונתו של ג'ונתן לאנג.

רגב שפתר לבאומן בעיות רבות כשהתאקלם בתפקיד בטבעיות, מבלי שהמשרד יאבד מניות בגזרת הקריאייטיב, הוא בעל ניסיון של 14 שנים בענף הפרסום. את תחילת דרכו הוא עשה במקאן בו היה כשנה, לאחר מכן היה 5 שנים בבאומן ומשם עבר לאדלר חומסקי בו היה 3.5 שנים ושימש כמנהל קריאייטיב עד לחזרתו לבאומן. 

מבחינת LEAD ויהודיחה מדובר בהישג שכן רגב נחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הבולטים בענף הפרסום ועצם הוצאתו מידי קבוצת פובליסיס ובאומן היא לא דבר של מה בכך. מנגד, עבור באומן, מדובר במכה לא קלה. מעבר לעובדה שכל פרידה ממנהל בכיר כגון מנהל קריאייטיב ראשי מלווה בטלטלה טבעית, נראה שהמשרד לא מצליח לייצר המשכיות יציבה על כסא זה. מאז פרישת פרסמן באוגוסט 2015 וכעת עם החלפת רגב, יהיה זה מנהל הקריאייטיב הראשי הרביעי ב-3.5 שנים.

בשורה התחתונה נראה שבבאומן לא היו יכולים להשוות את ההצעה המפתה שקיבל רגב מ-LEAD בצורת שותפות ומניות. כיום בקבוצת פובליסיס המוחזקת בידיים בינלאומיות, כניסה לשותפות היא כמעט בלתי אפשרית, בשונה מ-LEAD שאמנם נמצא באפיליאיישן בינלאמי אך בידיו היכולת למשוך אליו טאלנטים עם הצעה שמהווה שובר שוויון. 

על זאת יש לציין כי מדובר באתגר ניהולי לא פשוט שמונח לפתחו של מנכ"ל המשרד הנכנס - בן מוסקל - שיצטרך להמשיך ולהשיט את ספינת הדגל של פובליסיס מבלי שלעזיבת רגב יהיו השפעות לוואי מורגשות. בתקופה שבה המשרד נלחם על השארת תקציב שטראוס בידיו - מול אדלר חומסקי - מדובר במשקל גדול מאוד על המאזניים.

את תפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי יתפוס כעת ירון פרל ששימש תחת רגב כסמנכ"ל קריאייטיב. פרל הצטרף למשרד בתחילת 2016 לאחר שפרש מגיתם BBDO בתום 5 שנים במשרד. בסביבת המשרד מסבירים שלמרות הפרידה מרגב, פרל שמטפל בלקוח הדגל של המשרד שטראוס, כמו גם בישראכרט נשאר בתפקידו, ויחד איתו גם יאיר זיסר שמונה בשנה האחרונה למנהל קריאייטיב. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    שי 21/01/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    תקיפה בסוריה זה דרמה. ביבי מתפטר זו דרמה. מנהל קריאטיב מבאומן עובר לליד זה לא דרמה. היו עשרה לפניו ויהיו עשרה אחריו. תתקדמו.
  • 10.
    אלכסנדר בל 20/01/2019 09:48
    הגב לתגובה זו
    חבל על יורם ששם על מוסקל את הז'יטונים
  • כמו מיכל ינאי, גם זה יעבור (ל"ת)
    טונה 20/01/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אלי 19/01/2019 07:11
    הגב לתגובה זו
    הכי מגיע לו!
  • 8.
    אפי נווה 18/01/2019 21:28
    הגב לתגובה זו
    יהודיכה תקע ל"שותף" זיו מאירי
  • אחרי הביזיון עם שלי שפילמן שום דבר כבר לא מפתיע (ל"ת)
    לונג ג'ון 20/01/2019 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בשביל כסף שוברים את כל העקרונות (ל"ת)
    מנשה 18/01/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
  • דניאל 21/01/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    איזה עקרונות? כל אחד צריך לעבוד איפה שהכי טוב לו ואיפה שהוא מרוויח הכי הרבה. לא מכיר את עידן רגב אבל אני מניח שהוא הרוויח הרבה מיליונים בשביל הבעלים שלו. אז למה שהוא לא ירוויח הכי הרבה שהוא יכול? אם באומן היו חושבים שהוא לא מספיק טוב הם היו מעיפים אותו בדקה. אז גם זכותו לעזוב מתי שרק ירצה
  • כן הא (ל"ת)
    כיל 18/01/2019 22:11
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבר מהעבר 18/01/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים המוכשרים והנחמדים בתעשייה.
  • 5.
    מיכל 18/01/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
    עדיף להרוויח משכורת עתק בבאומן מלהיות שותף במשרד כמו ליד.
  • 4.
    ירון ועידן שני גאונים (ל"ת)
    יוסי 18/01/2019 08:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רועי 17/01/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    ליד לא מפסיקים להתחזק
  • 2.
    אחלה של סחבק 17/01/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    גבר על. לאנשים טובים קורים דברים טובים והלוואי שהוא רק יצליח. הפועל חיפה אימפריה.
  • 1.
    דני 17/01/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חביבי! המינוי הכי ראוי שיכול להיות לשילוב נדיר של בנאדם עם לב ומוח גדולים במיוחד. חוצמזה שהוא גבר נאה בצורה מעצבנת
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.