עידן רגב
צילום: יח"צ

עזיבה דרמטית בבאומן: עידן רגב עובר ל-LEAD וימונה לשותף

ירון פרל יהיה מנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן. בתקופה שבה המשרד נלחם על השארת תקציב שטראוס בידיו - מול אדלר חומסקי - מדובר במשקל גדול מאוד על המאזניים
משה בנימין | (15)

שנתיים לאחר שמונה למנהל הקריאייטיב הראשי של באומן בר ריבנאי, עידן רגב עוזב את משרד הפרסום ומצטרף ל-LEAD אוגילבי, בבעלות רמי יהודיחה ומקבוצת אדלר חומסקי, בו ישמש כמנהל קריאייטיב ראשי ושותף בעל מניות. 

רגב (40) הצטרף, או למעשה שב לבאומן בפברואר 2015 ושנתיים בדיוק לאחר מכן נכנס לתפקיד הקריאייטיב הבכיר במשרד. רגב שב לבאומן לאחר פרישתו של אמיר אריאלי בעצת נדב פרסמן ומאוחר יותר החליף אותו לאחר שהמשרד בחר שלא להמשיך את כהונתו של ג'ונתן לאנג.

רגב שפתר לבאומן בעיות רבות כשהתאקלם בתפקיד בטבעיות, מבלי שהמשרד יאבד מניות בגזרת הקריאייטיב, הוא בעל ניסיון של 14 שנים בענף הפרסום. את תחילת דרכו הוא עשה במקאן בו היה כשנה, לאחר מכן היה 5 שנים בבאומן ומשם עבר לאדלר חומסקי בו היה 3.5 שנים ושימש כמנהל קריאייטיב עד לחזרתו לבאומן. 

מבחינת LEAD ויהודיחה מדובר בהישג שכן רגב נחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הבולטים בענף הפרסום ועצם הוצאתו מידי קבוצת פובליסיס ובאומן היא לא דבר של מה בכך. מנגד, עבור באומן, מדובר במכה לא קלה. מעבר לעובדה שכל פרידה ממנהל בכיר כגון מנהל קריאייטיב ראשי מלווה בטלטלה טבעית, נראה שהמשרד לא מצליח לייצר המשכיות יציבה על כסא זה. מאז פרישת פרסמן באוגוסט 2015 וכעת עם החלפת רגב, יהיה זה מנהל הקריאייטיב הראשי הרביעי ב-3.5 שנים.

בשורה התחתונה נראה שבבאומן לא היו יכולים להשוות את ההצעה המפתה שקיבל רגב מ-LEAD בצורת שותפות ומניות. כיום בקבוצת פובליסיס המוחזקת בידיים בינלאומיות, כניסה לשותפות היא כמעט בלתי אפשרית, בשונה מ-LEAD שאמנם נמצא באפיליאיישן בינלאמי אך בידיו היכולת למשוך אליו טאלנטים עם הצעה שמהווה שובר שוויון. 

על זאת יש לציין כי מדובר באתגר ניהולי לא פשוט שמונח לפתחו של מנכ"ל המשרד הנכנס - בן מוסקל - שיצטרך להמשיך ולהשיט את ספינת הדגל של פובליסיס מבלי שלעזיבת רגב יהיו השפעות לוואי מורגשות. בתקופה שבה המשרד נלחם על השארת תקציב שטראוס בידיו - מול אדלר חומסקי - מדובר במשקל גדול מאוד על המאזניים.

את תפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי יתפוס כעת ירון פרל ששימש תחת רגב כסמנכ"ל קריאייטיב. פרל הצטרף למשרד בתחילת 2016 לאחר שפרש מגיתם BBDO בתום 5 שנים במשרד. בסביבת המשרד מסבירים שלמרות הפרידה מרגב, פרל שמטפל בלקוח הדגל של המשרד שטראוס, כמו גם בישראכרט נשאר בתפקידו, ויחד איתו גם יאיר זיסר שמונה בשנה האחרונה למנהל קריאייטיב. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    שי 21/01/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    תקיפה בסוריה זה דרמה. ביבי מתפטר זו דרמה. מנהל קריאטיב מבאומן עובר לליד זה לא דרמה. היו עשרה לפניו ויהיו עשרה אחריו. תתקדמו.
  • 10.
    אלכסנדר בל 20/01/2019 09:48
    הגב לתגובה זו
    חבל על יורם ששם על מוסקל את הז'יטונים
  • כמו מיכל ינאי, גם זה יעבור (ל"ת)
    טונה 20/01/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אלי 19/01/2019 07:11
    הגב לתגובה זו
    הכי מגיע לו!
  • 8.
    אפי נווה 18/01/2019 21:28
    הגב לתגובה זו
    יהודיכה תקע ל"שותף" זיו מאירי
  • אחרי הביזיון עם שלי שפילמן שום דבר כבר לא מפתיע (ל"ת)
    לונג ג'ון 20/01/2019 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בשביל כסף שוברים את כל העקרונות (ל"ת)
    מנשה 18/01/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
  • דניאל 21/01/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    איזה עקרונות? כל אחד צריך לעבוד איפה שהכי טוב לו ואיפה שהוא מרוויח הכי הרבה. לא מכיר את עידן רגב אבל אני מניח שהוא הרוויח הרבה מיליונים בשביל הבעלים שלו. אז למה שהוא לא ירוויח הכי הרבה שהוא יכול? אם באומן היו חושבים שהוא לא מספיק טוב הם היו מעיפים אותו בדקה. אז גם זכותו לעזוב מתי שרק ירצה
  • כן הא (ל"ת)
    כיל 18/01/2019 22:11
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבר מהעבר 18/01/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים המוכשרים והנחמדים בתעשייה.
  • 5.
    מיכל 18/01/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
    עדיף להרוויח משכורת עתק בבאומן מלהיות שותף במשרד כמו ליד.
  • 4.
    ירון ועידן שני גאונים (ל"ת)
    יוסי 18/01/2019 08:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רועי 17/01/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    ליד לא מפסיקים להתחזק
  • 2.
    אחלה של סחבק 17/01/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    גבר על. לאנשים טובים קורים דברים טובים והלוואי שהוא רק יצליח. הפועל חיפה אימפריה.
  • 1.
    דני 17/01/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חביבי! המינוי הכי ראוי שיכול להיות לשילוב נדיר של בנאדם עם לב ומוח גדולים במיוחד. חוצמזה שהוא גבר נאה בצורה מעצבנת
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.