פורד EDGE בורטיקלי של פייסבוק
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הכלי החדש של פייסבוק בפעולה: פורד ראשונה עם פרסומת ורטיקל

הסרטון מתכתב עם סרטי הוידיאו הסטנדרטים בעלי הקרופים השחורים שמשאירים את שטח המסך צר, אנכי ומלבני. השימוש קריאייטיבי מכסה חלקים מהוידאו הורטיקלי ובכך ממחיש את החלקים בכביש שנסתרים מעיני הנהג
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ומותג הרכב פורד הם הראשונים להתנסות בכלי החדש של פייסבוק, כשהם מציגים את הפרסומת הורטיקלית הראשונה בישראל בוידיאו. 

הסרטון החדש מחבר בין פורמט הצפייה הורטיקלי - אנכי, לשירות ה-BLIS אותו מקדמת פורד בדגם ה-EDGE החדש, הכולל מערכת הבטיחות המזהה כלי רכב ב"שטח המת" של הנהג. בסרטון, שמתכתב עם סרטי הוידיאו הסטנדרטים בעלי הקרופים השחורים שמשאירים את שטח המסך צר, אנכי ומלבני, נעשה שימוש קריאייטיבי שמכסה חלקים מהוידאו הורטיקלי ובכך ממחיש את החלקים בכביש שנסתרים מעיני הנהג.

 

במשרד הפרסום מסבירים ש"הוידאו הורטיקלי תפס תאוצה בשנה האחרונה כשאפליקציות כמו Snapchat, Periscope, Meerkat ועכשיו גם פייסבוק ואינסטגרם בחרו להציג וידאו אורכי שתופס את כל מסך הסלולר ומעצים את חוויית הצפיה. הגורם העיקרי לכך הוא  הגידול בצריכת וידאו במוביייל והעובדה שמרבית הגולשים לא מסובבים את מסך הסמארטפון כשהם צופים בתכני וידאו".

 

 

מרקו מיקיאלי, ראש תחום משרדי פרסום בפייסבוק ישראל: "העמקת השימוש הקריאייטיבי בווידאו בקרב המפרסמים הישראליים, הובילה לשיתוף הפעולה החדשני עם באומן בר ריבנאי. המהלך מאפשר לפורד למקסם את יכולות הווידאו בפיד הפייסבוק באמצעות פיצוח יצירתי, לא רק של המסר אלא גם של הפורמט. בזכות עבודה משותפת של צוותי הקריאייטיב של באומן ושל פייסבוק פוצח השימוש בווידיאו וורטיקלי להעצמת המסרים והניצול המרבי של היצירתיות במדיום הגדול בישראל. בנוסף כחלק מהמהלך, חברנו לחברת המחקר Nielsen שתבדוק את השפעת הקמפיין על קהל היעד מבחינת היעדים העסקיים של פורד". 

ג׳ונתן לנג מנהל הקריאטיב הראשי בבאומן בר ריבנאי: "שיתוף הפעולה עם פייסבוק מאפשר למשרד להביא חדשנות קריאטיבית תוך שימוש לראשונה בישראל באחד הכלים המעניינים שהושקו לאחרונה. אין ספק כי היכולת לאמץ כלים חדשניים בצורה קריאטיבית היא אחת מהמשימות של משרדי הפרסום ומפרסמים. בעולם בו נוצרים כלים חדשים המעצימים את יכולות הקריאטיב  אנו גאים להיות הראשונים לעשות שימוש בכלי בישראל יחד עם שותף כמו פייסבוק ולקוח כמו דלק מוטורס".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידן 29/11/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שכשרוצים לצפות במשהו במסך מלא, מחזיקים את המכשיר לרוחב. אבל כנראה ששאר המשתמשים חושבים הפוך. הלוואי והיו מוצאים RATIO שמאפשר גם לראות במסך מלא באנכי, וגם במאוזן. בדומה למעבר מ4:3 ל16:9. אולי מאבדים חלק מהמידע, אבל הרוב קורה בשטח המשותף. יש כאן לא מעט מידע על פייסבוק ופרסום בפייסבוק, גם של וידאו: http://www.actvtec.co.il/%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7.htm
  • 1.
    איזה קשקוש (ל"ת)
    ראובן אדלר 28/11/2016 20:33
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.