פורד EDGE בורטיקלי של פייסבוק
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הכלי החדש של פייסבוק בפעולה: פורד ראשונה עם פרסומת ורטיקל

הסרטון מתכתב עם סרטי הוידיאו הסטנדרטים בעלי הקרופים השחורים שמשאירים את שטח המסך צר, אנכי ומלבני. השימוש קריאייטיבי מכסה חלקים מהוידאו הורטיקלי ובכך ממחיש את החלקים בכביש שנסתרים מעיני הנהג
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ומותג הרכב פורד הם הראשונים להתנסות בכלי החדש של פייסבוק, כשהם מציגים את הפרסומת הורטיקלית הראשונה בישראל בוידיאו. 

הסרטון החדש מחבר בין פורמט הצפייה הורטיקלי - אנכי, לשירות ה-BLIS אותו מקדמת פורד בדגם ה-EDGE החדש, הכולל מערכת הבטיחות המזהה כלי רכב ב"שטח המת" של הנהג. בסרטון, שמתכתב עם סרטי הוידיאו הסטנדרטים בעלי הקרופים השחורים שמשאירים את שטח המסך צר, אנכי ומלבני, נעשה שימוש קריאייטיבי שמכסה חלקים מהוידאו הורטיקלי ובכך ממחיש את החלקים בכביש שנסתרים מעיני הנהג.

 

במשרד הפרסום מסבירים ש"הוידאו הורטיקלי תפס תאוצה בשנה האחרונה כשאפליקציות כמו Snapchat, Periscope, Meerkat ועכשיו גם פייסבוק ואינסטגרם בחרו להציג וידאו אורכי שתופס את כל מסך הסלולר ומעצים את חוויית הצפיה. הגורם העיקרי לכך הוא  הגידול בצריכת וידאו במוביייל והעובדה שמרבית הגולשים לא מסובבים את מסך הסמארטפון כשהם צופים בתכני וידאו".

 

 

מרקו מיקיאלי, ראש תחום משרדי פרסום בפייסבוק ישראל: "העמקת השימוש הקריאייטיבי בווידאו בקרב המפרסמים הישראליים, הובילה לשיתוף הפעולה החדשני עם באומן בר ריבנאי. המהלך מאפשר לפורד למקסם את יכולות הווידאו בפיד הפייסבוק באמצעות פיצוח יצירתי, לא רק של המסר אלא גם של הפורמט. בזכות עבודה משותפת של צוותי הקריאייטיב של באומן ושל פייסבוק פוצח השימוש בווידיאו וורטיקלי להעצמת המסרים והניצול המרבי של היצירתיות במדיום הגדול בישראל. בנוסף כחלק מהמהלך, חברנו לחברת המחקר Nielsen שתבדוק את השפעת הקמפיין על קהל היעד מבחינת היעדים העסקיים של פורד". 

ג׳ונתן לנג מנהל הקריאטיב הראשי בבאומן בר ריבנאי: "שיתוף הפעולה עם פייסבוק מאפשר למשרד להביא חדשנות קריאטיבית תוך שימוש לראשונה בישראל באחד הכלים המעניינים שהושקו לאחרונה. אין ספק כי היכולת לאמץ כלים חדשניים בצורה קריאטיבית היא אחת מהמשימות של משרדי הפרסום ומפרסמים. בעולם בו נוצרים כלים חדשים המעצימים את יכולות הקריאטיב  אנו גאים להיות הראשונים לעשות שימוש בכלי בישראל יחד עם שותף כמו פייסבוק ולקוח כמו דלק מוטורס".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידן 29/11/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שכשרוצים לצפות במשהו במסך מלא, מחזיקים את המכשיר לרוחב. אבל כנראה ששאר המשתמשים חושבים הפוך. הלוואי והיו מוצאים RATIO שמאפשר גם לראות במסך מלא באנכי, וגם במאוזן. בדומה למעבר מ4:3 ל16:9. אולי מאבדים חלק מהמידע, אבל הרוב קורה בשטח המשותף. יש כאן לא מעט מידע על פייסבוק ופרסום בפייסבוק, גם של וידאו: http://www.actvtec.co.il/%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7.htm
  • 1.
    איזה קשקוש (ל"ת)
    ראובן אדלר 28/11/2016 20:33
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.