פורד EDGE בורטיקלי של פייסבוק
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הכלי החדש של פייסבוק בפעולה: פורד ראשונה עם פרסומת ורטיקל

הסרטון מתכתב עם סרטי הוידיאו הסטנדרטים בעלי הקרופים השחורים שמשאירים את שטח המסך צר, אנכי ומלבני. השימוש קריאייטיבי מכסה חלקים מהוידאו הורטיקלי ובכך ממחיש את החלקים בכביש שנסתרים מעיני הנהג
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ומותג הרכב פורד הם הראשונים להתנסות בכלי החדש של פייסבוק, כשהם מציגים את הפרסומת הורטיקלית הראשונה בישראל בוידיאו. 

הסרטון החדש מחבר בין פורמט הצפייה הורטיקלי - אנכי, לשירות ה-BLIS אותו מקדמת פורד בדגם ה-EDGE החדש, הכולל מערכת הבטיחות המזהה כלי רכב ב"שטח המת" של הנהג. בסרטון, שמתכתב עם סרטי הוידיאו הסטנדרטים בעלי הקרופים השחורים שמשאירים את שטח המסך צר, אנכי ומלבני, נעשה שימוש קריאייטיבי שמכסה חלקים מהוידאו הורטיקלי ובכך ממחיש את החלקים בכביש שנסתרים מעיני הנהג.

 

במשרד הפרסום מסבירים ש"הוידאו הורטיקלי תפס תאוצה בשנה האחרונה כשאפליקציות כמו Snapchat, Periscope, Meerkat ועכשיו גם פייסבוק ואינסטגרם בחרו להציג וידאו אורכי שתופס את כל מסך הסלולר ומעצים את חוויית הצפיה. הגורם העיקרי לכך הוא  הגידול בצריכת וידאו במוביייל והעובדה שמרבית הגולשים לא מסובבים את מסך הסמארטפון כשהם צופים בתכני וידאו".

 

 

מרקו מיקיאלי, ראש תחום משרדי פרסום בפייסבוק ישראל: "העמקת השימוש הקריאייטיבי בווידאו בקרב המפרסמים הישראליים, הובילה לשיתוף הפעולה החדשני עם באומן בר ריבנאי. המהלך מאפשר לפורד למקסם את יכולות הווידאו בפיד הפייסבוק באמצעות פיצוח יצירתי, לא רק של המסר אלא גם של הפורמט. בזכות עבודה משותפת של צוותי הקריאייטיב של באומן ושל פייסבוק פוצח השימוש בווידיאו וורטיקלי להעצמת המסרים והניצול המרבי של היצירתיות במדיום הגדול בישראל. בנוסף כחלק מהמהלך, חברנו לחברת המחקר Nielsen שתבדוק את השפעת הקמפיין על קהל היעד מבחינת היעדים העסקיים של פורד". 

ג׳ונתן לנג מנהל הקריאטיב הראשי בבאומן בר ריבנאי: "שיתוף הפעולה עם פייסבוק מאפשר למשרד להביא חדשנות קריאטיבית תוך שימוש לראשונה בישראל באחד הכלים המעניינים שהושקו לאחרונה. אין ספק כי היכולת לאמץ כלים חדשניים בצורה קריאטיבית היא אחת מהמשימות של משרדי הפרסום ומפרסמים. בעולם בו נוצרים כלים חדשים המעצימים את יכולות הקריאטיב  אנו גאים להיות הראשונים לעשות שימוש בכלי בישראל יחד עם שותף כמו פייסבוק ולקוח כמו דלק מוטורס".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידן 29/11/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שכשרוצים לצפות במשהו במסך מלא, מחזיקים את המכשיר לרוחב. אבל כנראה ששאר המשתמשים חושבים הפוך. הלוואי והיו מוצאים RATIO שמאפשר גם לראות במסך מלא באנכי, וגם במאוזן. בדומה למעבר מ4:3 ל16:9. אולי מאבדים חלק מהמידע, אבל הרוב קורה בשטח המשותף. יש כאן לא מעט מידע על פייסבוק ופרסום בפייסבוק, גם של וידאו: http://www.actvtec.co.il/%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7.htm
  • 1.
    איזה קשקוש (ל"ת)
    ראובן אדלר 28/11/2016 20:33
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.