עטרה בילר כאבי מחזור
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

מנפצים קלישאות: נורופן עם כאבי מחזור ומאזדה הבינו שלקהל נמאס ממסרים שחוקים

מאזדה לוקחת חתיכת סיכון שבצידו הסיכוי הברור להפוך לקליפ ויראלי ונורופן שברה את הטאבו האסור של גברים וכאבי מחזור בקליפ סאטירי צודק ומצחיק גם יחד
עטרה בילר | (4)

2 פרסומות שרצות ברשת מנפצות, כל אחת בדרכה היא, קלישאות שהורגלנו בהן. נורופן כאבי מחזור ומאזדה החדשה עם מאפיינים בטיחותיים במיוחד. 2 הפרסומות מפגינות מודעות לעובדה שנמאס לנו לקבל אותם מסרים באסטרטגיות זהות מזה עשרות שנים, מטרה שכמעט אין שני לה כשמדובר בתקשורת שיווקית של מותגים.

 

נורופן כאבי מחזור

כדי לצחוק קצת מכאבי המחזור ובכלל מהרצינות התהומית בה מטופל נושא המחזור החודשי בפרסומות סביב מוצרי הגיינה נשיים ועד למשככי כאבים - צריך כנראה לצחוק גם קצת על הרצינות התהומית סביב גבריות מוגזמת.

 

קליפ שכל כולו סאטירה על מושג להקת הבנים, מוקדש לבנות ולמושג כאבי המחזור. נתחיל במחשבה הפשוטה שלהקת בנים זה משהו שנערות אוהבות, אז למה לא לתת להן אותו כשמדובר במותג הפונה לנערות בלבד. אבל אם נתעמק טיפה, אפשר לראות בבירור שקליפ להקת הבנים חושף את השקרים והמנפילציות המקופלים בכל להקות הבנים. הפוזות המלאכותיות, המבטים המעושים, הרקעים הקיטשיים, הגוונים שהכריחו אותם לעשות, שורת הראפ, המאנברות המכונות "זאב", "שואב", "חולב", החולצה שמורידים לקראת הסוף, התנועות המוגזמות - כל אלה ואחרים משרתים את הדבר המזוייף הזה שנקרא להקת בנים. להקת הבנים השטחית והסטראוטיפית מדומה לשטחיות הרווחת גם בעולם הבנות. רק הפוך.

 

כשהמחזור החודשי מגיע, אין שום קומונקציה של ממש בין בנים לבנות. הבנות עוטות סוד ומתלחששות בינן לבין עצמן על כאבי המחזור, על המגבלות שהוא מטיל עליהן, על אי הנוחות ועל הדברים שאי אפשר לעשות כשיש מחזור. כמו למשל - לדבר על זה בפתיחות עם בנים. מוצרי ההגיינה ומשככי הכאבים תמיד דיברו לנקבות בפי נקבות. הבנים היו בחוץ כי הם לא מבינים וגם כי אנחנו הבנות קצת מתביישות לחלוק את זה.

בפרסומת החדשה של נורופן X-PAIN הטאבו הזה מנופץ בחן רב כשהבנים משקפים לבנות שהמחזור החודשי הוא למעשה גם קצת הבעיה שלהם. אותו זמן בחודש שהבנות קצת מסתגרות בתוך עצמן ומתקפלות מכאבים זה גם הזמן בחודש שהבנים מרגישים שהם נותרו מיותמים. מחוץ לעניינים. בקליפ הנוכחי הם מתאגדים, כשלהקת הבנים היא סוג של התאגדות טיפשית ומצחיקה כאחת, והם מודיעים לבנות ש"אפשר לסבול פחות, יותר" משפט מחץ שבולט בחסרונו בסגיר של הפרסומת מרוב שהוא צודק ומצחיק גם יחד.

באסטרטגיה של נורופן וורוד לכאבי מחזור יש ניפוץ של שגרה מעיקה רבת שנים שמשאירה את המחזור בגטו הנשי, ומזכירה לנו, לנשים, שמידור והדרה לא תמיד נעשות בידי גברים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ונעבור למאזדה

גם פה, נכנסת הפרסומת למאזדה אל תוך עולם טסטוסטרוני של נהיגה גברית מפוצצת משביעות רצון עצמית. ועושה שינוי. 3 מערכות בטיחותיות ששומרות על בטיחותיות הנהיגה עומדות בפיתוי העז ללכת על נהיגה ג'יימס בונדית שמצריכה מערכות טכנולוגיות עתירות ידע שפועלות לטובת המשימה.

אז הבחירה היא בגיבור שלומיאלי שהוא אמנם אחד כזה שמתעקש שלא לנהוג במזדה מאובזרת, אבל הוא זה שגונב את ההצגה ועושה את הפרסומת זכירה. הרעיון הוא או שאתה בוחר באופציה הטכנולוגית המוטמעת במאזדה, או שאתה סוג של חנון בריטי מגוכך.

הפרסומת מאפשרת לנו לבחור בחירה חופשית בין 2 האופציות כאשר ברור שהיא לא מתכוונת לכך באמת. בלימה אוטומטית בעת סכנה או אילוף תרנגולת. או שתבין מה שטוב ועובד או שתהיה עקום ומופרך. נהג שאילף את התרנגולת שלו להטיל ביצה בעת סכנה (מה שמוביל לבלימה בתגובת שרשרת) מגלה שלא תמיד מצליחה התרנגולת המאולפת לבצע את תפקידה ובדיוק בגלל זה עלינו לבחור במאזדה עם SCBS. באופן דומה, נהיגה לצד כלב המאולף לנבוח בעת סטייה מהנתיב הופכים קשים כשהכלב נובח על בעליו גם כשהוא רוצה להתנמנם שלא מאחורי ההגה. גם פה עדיפה מערכת LDWS על פני כל אפשרויות ה low tech שהגיבור נוקט.

האביזר השלישי מדמם את המנוע בעת עצירה וגם פה הוא עדיף על פני טלה מאולף שמורגל לכבות את המנוע ולפעמים גם לועס את המפתחות באותה הזדמנות.

מערכת SCBS לבילמה אוטומטית בעת סכנה

 

מערכת LDWS  למניעת סטייה מהנתיב

 

 מערכת I-STOP המדממת את המנוע בעת עצירה

 

הנהג שלנו הוא לוזר בריטי שוויתר מזמן על האופציה להיות cool, נונשלאנטי וגברי. הוא אבטיפוס של קומיקאי שתמיד יחליק על קליפת הבננה או יחטוף את עוגת הקרם בפרצוף, ואם אנחנו רוצים שלא להידמות לו עלינו להעדיף את מאזדה שמאפשרת לנו להשאר נונשלאנטים ומאובטחים בעת ובעונה אחת.

מה שייזכר מהפרסומת זה בריטי חרדתי שמאלף תרנגולות וכבשים לטובה ולרעה, מה שמעיד על בטחון עצמי של המותג מאזדה שלקח חתיכת סיכון אשר בצידו הסיכוי הברור להפוך קליפ ויראלי במיוחד. עדיף על תרנגולת מאולפת.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מיטל 05/05/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    זה מדהים שהקליפ של נורפן הצליח לקבל כל כך הרבה פוסטים אוהדים מאנשים שכביכול מבינים בפרסום או קליפים, אני צפיתי רק בקליפ באורך המלא שלו, ואומנם זה רעיון טוב לעשות קמפיין לכאבי מחזור עם להקת בנים, אבל הקליפ באורך המלא טיפה לועס את עצמו ומנסה להסביר את עצמו בצורה ברורה מדי (שיכולה טיפה להראות כמו התלהבות של היוצרים מעצמם). הרעיון טוב, באמת אפשר לייצר ממנו 30 שניות טובות, אבל בקליפ באורך המלא יש יותר מדי "טעויות של מתחילים". וקליפ פארודיה על להקת בנים נעשה כבר לפני יותר מעשור ע"י Blink182.
  • ג'ונסון 17/05/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    ובגלל זה הוא הגיע ל1.5 מיליון צפיות תוך 4 ימים. :) לך לישון !!
  • 2.
    לילה טוב 05/05/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    zzzz.....zzzzz....zzzzzz
  • 1.
    גיא 05/05/2015 00:55
    הגב לתגובה זו
    בנוגע לקמפיין של מזדה - עם יד על הלב ואחרי הניתוח מהי לדעתך ההשפעה האמיתית של הקמפיין הזה (שמן הסתם עלה מיליונים להפיק אותו ולשדר אותו) על החלטות הקנייה של הצרכן? צרכן שרוצה לקנות רכב משפחתי חדש - מה הקמפיין הזה עושה לו? עד כמה הוא משפיע עליו? 50% מההחלטה מתבססת על הקמפיין הזה? 30%? 10%? 1% במציאות שבה אנשים קוראים, מתעניינים, מחפשים ביקורות אוביקטיביות, עושים נהיגות מבחן מקבלים המלצות מחברים, האם הדרך הטובה ביותר להוציא 3-4 מיליון ש"ח היא על הדבר הזה? אני בספק. אשמח לחוות דעתך. תודה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.